Андрій Скидан, UNIORDER: Як розвивати омнікальну торгівлю в Україні
Співзасновник онлайн-платформи для омніканальної торгівлі розповів про нинішню ситуацію та перспективи e-commerce в Україні, нові можливості для онлайн-магазинів і додаткові переваги від використання інновацій.
Зовсім недавно на український ринок вийшов новий продукт – онлайн-платформа для реалізації омніканальної торгівлі UNIORDER. Під час презентації на міжнародній конференції e-commerce-продукт викликав величезний інтерес з боку відвідувачів стенду: рітейлерів і власників онлайн-магазинів. Співзасновник і керівник проекту Андрій Скидан поділився думками про розвиток ринку e-commerce в Україні, чому виникла ідея проекту та які завдання вирішує платформа.
– Ринок онлайн-рітейлу переживає новий виток розвитку. Які його перспективи в майбутньому?
– Перше, що ми відзначаємо, – збільшення грошового обороту в сфері інтернет-торгівлі. За перше півріччя витрати українців на онлайн-шопінг збільшилися на 17%. Аналітики ринку припускають, що до кінця поточного року товарообіг в e-commerce складе близько 65 млрд грн. Ми розуміємо, що цей показник ще буде рости. Тільки клієнти ПриватБанк щомісяця купують в онлайн-магазинах товарів на 7,5 млрд грн. Наші співвітчизники охоче займаються шопінгом як на наших, так і на закордонних торговельних майданчиках. Частка покупок у вітчизняних інтернет-магазинах становить близько 80%. Українські онлайн-рітейлери мають очевидну фору. По-друге, відзначимо, що все більше набирає обертів тенденція омніканального споживання.
– Що таке омніканальність для українського ринку e-commerce?
– Якщо раніше рітейлери чітко могли розділити покупців на тих, хто вважає за краще купувати онлайн або офлайн, то за останній рік на 25% збільшилася частка омніканальних продажів. Сучасний покупець користується мінімум 5-6 каналами продажів, хоче знати про товар все: від опису на сайті до відгуків лідерів думок на форумах і в соціальних мережах.
Клієнти хочуть бути впевненими в тому, що замовлений товар є на складі, отримувати товар в день замовлення, самі вибирати: доставляти їм товар або вони самі його заберуть.
Тому головне завдання для рітейлерів, які хочуть зберегти свою частку на ринку та виправдовувати очікування своїх покупців, – пропонувати більше зручних сервісів і більше можливостей для вибору. Тобто для того, щоб залучити й утримати мультиканального покупця, необхідно розширити свої канали продажів – бізнес повинен бути омніканальним. При цьому, зазначу, що омніканальні продажі пов’язані з досить складними схемами руху товарів від постачальників до кінцевих споживачів.
– З якими головними проблемами стикається рітейлер при створенні онлайн-магазинів?
– Перш за все: висока конкуренція на ринку. Бажаючих розвивати свій онлайн-магазин стає дедалі більше, проте мало хто може похвалитися високою якістю обслуговування клієнтів, якістю та швидкістю надання послуг.
Як я вже говорив, використання декількох каналів продажів – один з головних чинників ефективного розвитку сучасного торгового бізнесу. Особливо це стосується сфери e-commerce.
Ще один важливий фактор – вибір постачальників і налагодження логістики доставки товару. 78% потенційних покупців при виборі та замовленні товару в онлайн-магазині найбільше розчаровує відсутність товару на складі. Ми припускаємо, що з цієї причини, покупець не звернеться повторно в цей же магазин.
– Ми живемо в епоху стрімкого розвитку IТ-товарів і технологій. Ринок IТ-товарів для рітейлерів ще несталий. Поділіться досвідом: як виникла ідея створення платформи UNIORDER?
– Ідея про створення проекту існувала досить давно, проте ми з партнером Андрієм Гатауліним довго шукали шлях втілення її в реальність. А починалося все з роботи в логістиці, яка нам близька. Ми маємо великий досвід в цій сфері, тому й зараз продовжуємо надавати приватні консультації. Одного разу після чергової такої консультації, ми зайшли в бар обговорити результати наших переговорів з клієнтом. Того вечора розмова про логістику не відбулася. Ми з Андрієм прийшли до того, що хочемо запустити свій новий проект, унікальний, несхожий на інші.
І ось, буквально на серветці накидали бізнес-ідею, яка на наш погляд дозволила б з одного боку налагодити та оптимізувати весь процес виконання замовлення – від постачальників до споживачів, з іншого – дозволила б, завдяки інтеграції, об’єднати всі існуючі сервіси, необхідні для рітейлу та електронної комерції.
Так і з’явився на світ проект UNIORDER (від англійського «Universe of orders») – Всесвіт замовлень. Далі було виконано багато роботи і фактично за два роки з моменту формулювання концепції, ми представили наше «дітище».
– Чому вирішили запускати саме цей продукт? Саме цей напрям?
– Бізнес-середовище, яке постійно змінюється, підштовхує кожну компанію, незалежно від галузі, впроваджувати інструменти електронної взаємодії та автоматизації бізнес-процесів.
При цьому компанії не хочуть купувати сервера, програмне забезпечення та послуги з інтеграції різних систем, тримати в штаті системних адміністраторів і програмістів. Вони хочуть отримати готове рішення, що можна масштабувати, з налаштованими бізнес-процесами, і користуватися необхідними їм параметрами в певні часові проміжки. Цим бажанням компаній ми і хочемо скористатися.
– Які переваги використання платформи UNIORDER? Чи є аналоги в світі?
– Аналоги в світі існують вже давно, хоч їх зовсім мало. В Україні ж аналогів нашого продукту – немає. Ми намагалися створити платформу з доступними рішеннями для всіх: як для великих торгових мереж, так і для початківців, невеликих магазинів. У нас навіть є безкоштовний тарифний план СТАРТАП.
Система UNIORDER призначена для автоматизованого управління всіма ланками ланцюжка багатоканальних продажів: замовленнями, товарними запасами, логістикою, взаємовідносинами з клієнтами та постачальниками.
UNIORDER інтегрується безпосередньо з інтернет-магазином, а також з точками офлайн-продажів, торговими майданчиками на маркетплейсах, прайс-агрегаторами, дошками оголошень та іншими учасниками омніканальної торгівлі. Функціоналом передбачаються можливості одночасно завантажувати або оновлювати товари по всіх каналах продажів. При потребі, можна здійснювати вибіркове вивантаження. Система підтримує мультивалютну торгівлю. Наприклад, оптові продажі можна вести в одній валюті, роздрібні – в інший.
– Чи можна за допомогою цієї системи відстежити ефективність бізнес-процесів компанії?
– Безумовно. Цей нюанс ми теж передбачили. Ефективність ряду бізнес-процесів можна відстежувати через нашу систему UNIORDER завдяки застосуванню вбудованих аналітичних інструментів. Підприємець отримує можливість приймати виважені управлінські рішення на підставі звітів: за фінансовими результатами, роботі персоналу, продуктивності та надійності постачальників. UNIORDER в будь-який момент надає повний аналітичний огляд бізнесу.
– Чи можете вже зараз говорити про якісь первинні результати запуску вашого продукту? Яких результатів очікуєте?
– Після виходу 1 листопада цього року в світ і демонстрації UNIORDER на наймасштабнішій e-commerce конференції та виставці в Україні OWOX ми зафіксували величезну увагу, а найголовніше – отримали безліч позитивних відгуків про актуальність і затребуваність такого рішення.
Всіх, хто виявив цікавість, ми реєстрували та запрошуємо до участі в безкоштовному тестуванні beta-версії продукту, яке ми запустили в цьому місяці.
Завдання, яке ми ставимо собі на найближчий час – це довести нашим теперішнім і потенційним клієнтам, що ми створили не просто корисний продукт, а робоче рішення, яке спростить життя як власникам інтернет-магазинів, так і працівникам, що виконують повсякденні функції.
Матеріал публікується на правах реклами