Томаш Вроблевські, Watsons: У наступні два роки відкриємо 50 магазинів у форматі «beauty»

Томаш Вроблевські, Watsons: У наступні два роки відкриємо 50 магазинів у форматі «beauty»

12.11.2018 08:15
  656
Микола Маранчак

Генеральний директор Watsons Україна Томаш Вроблевські про новий формат магазинів, конкурентів, рентабельність і особисті досягнення.

За 7,5 років роботи в Україні drogerie-рітейлер Watsons відкрив понад 400 магазинів в сотні міст. Наприкінці жовтня мережа поповнилася ще одним об’єктом в новому форматі wellness & beauty. У день відкриття генеральний директор Watsons Україна Томаш Вроблевські розповів RAU: скільки ще буде магазинів у такому концепті, наскільки ймовірна угода між Prostor і Космо, яке майбутнє чекає на український ринок та особисті досягнення на своїй посаді.

– Чому вирішили розвивати новий формат?

– Рітейл – це галузь, яка ніколи не стоїть на місці. Кожне покоління клієнтів стає вимогливішим попереднього. Тому зміни – умова виживання. Якщо бізнес не змінюється, він перестає існувати. Компанії Watsons 177 років, вона постійно змінювалася. І Watsons Україна нічим не відрізняється і не стоїть на місці.

– Надалі плануєте у форматі «beauty» робити ребрендинг старих магазинів чи цей концепт призначений тільки для нових?

– Вся мережа не буде виглядати так, як Watsons beauty на Гната Юри, але ідентичні проекти ще плануємо. У наступному році з’явиться 30-40 магазинів в такому ж форматі, інші будуть відкриватися у вже в звичному для всіх стилі. Ми знаходимося на етапі, коли починаємо робити торгові об’єкти, відповідні Customers journey. Аналізуючи потреби покупця, намагаємося відкривати нові торгові об’єкти відповідно до поточних інтересів і запитів клієнтів.

– Вже можете назвати локацію, де відкриєте наступний Watsons beauty?

– Місце вже обрано, але орендодавець все ще не прийняв остаточне рішення. Якби це залежало тільки від нас, все було б набагато легше.

-Півтора роки тому Watsons запустив інтернет-магазин. Чи задоволені результатами?

– Наші дослідження перед запуском інтернет-магазину підтвердилися – клієнт drogerie-мереж в інтернеті є. Ми були першими в нашому сегменті, хто вийшов з продажами онлайн. З точки зору швидкості розвитку проекту, ми всім задоволені. Але є безліч технічних нюансів. Продовжуємо працювати над поліпшенням функціональності, намагаємося дивитися на онлайн та офлайн-покупця, як на одного клієнта, не розділяючи їх.

– В якому форматі рентабільніше всього працювати?

– Drogerie-мережам торгові центри зазвичай приносять до 60% всієї виручки. Але у Watsons Україна 70% доходу приносить стріт-рітейл і лише 30% – торгові центри. І все одно це кращий для нас формат, тому що в ТРЦ збирається група рітейлерів, яка колективно працює над залученням покупця.

– Як по-вашому змінився ринок України за останні роки. Чи є тенденція до кращого?

– Україна проходить через різні фази кризи і частіше вона тільки посилюється. Роздріб завжди одним з перших відчуває ситуацію в країні, тому що клієнт починає автоматично економити. Але останні два роки ринок починає стабілізуватися.

Як економічні зміни відображаються на роздробі?

– Розвиток українського рітейлу триватиме. Щоб це відбувалося швидше і якісніше, процес має підтримувати держава.

– Що потрібно для насичення українського ринку товарів краси та здоров’я?

– Виходячи з кількості жителів країни, потенціал ринку величезний. Але країна теж велика. Було б добре, якби зайшло більше міжнародних рітейлерів, тому що вони привносять правила гри, які не завжди є у суто місцевих гравців ринку. У Watsons – профільний власник. Він займається виключно рітейлом. Тому якщо Watsons заходить на ринок, то хоче його розвивати. Те, що ми відкрили магазин формату beauty, означає, що місцевий рітейл буде до цього також підтягуватися. Це в черговий раз дасть можливість всьому drogerie йти вперед.

– Що потрібно, щоб більше міжнародних гравців з’явилося на українському ринку?

– Щоб знизилися ризики, пов’язані з інвестиціями. Напевно, ще якийсь час потрібно почекати.

– Переговори власників Prostor про покупку мережі Космо – правда чи фейк?

– Я міг би відповісти на це питання, якби це Watsons купував Космо. Тоді це була б вже не конфіденційна інформація.

– Якби це сталося, як би така угода вплинула на ринок?

– Ринок в будь-якому випадку буде консолідуватися в якийсь момент. Важливо, щоб коли мережі об’єднувалися, вони з точки зору ведення бізнесу були схожі. Думаю, що між Prostor і Космо не так багато схожого. Деталей не знаю – домовляються чи ні.

Watsons – номер один серед рітейлерів у Facebook. У чому секрет успіху?

– Суть будь-якого успіху – це перш за все команда. Вона завжди визначає масштаб компанії. Якщо подивитися на Watsons Україна з її 400+ магазинів – то це величезна організація. Але суть успіху в людях, які розуміють, що потрібно клієнту. Вже кілька років працюємо над тим, щоб, коли говоримо: «Ми – клієнтоорієнтована мережа», це дійсно означало, що ми слухаємо нашого клієнта. І ця формула дозволяє нам бути першими в Facebook. Це не питання закладеного бюджету в рекламу. Ми співпрацюємо з клієнтом і намагаємося бути кращими для нього.

– Як набрати хорошу команду? З якими проблемами стикаєтеся при наборі персоналу?

– В роздробі завжди існує дефіцит персоналу, тому і з’являються магазини самообслуговування. Ми постійно шукаємо можливості оптимізації процесів, щоб кожен раз можна було справлятися з цими проблемами.

– Назвіть ваші особисті досягнення на посаді генерального директора Watsons Україна?

– Найбільше досягнення те, що поруч завжди є люди, які кращі за мене. Допомагають рухати компанію вперед. Всі успіхи Watsons Україна – це результат великої команди. І мені дійсно є чим пишатися.

Читайте також –

Watsons відкрив перший в Україні магазин у новому форматі «beauty» (фоторепортаж)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку