Чи варто чекати появи Amazon на українському ринку

Чи варто чекати появи Amazon на українському ринку

31.10.2018 08:00
  911
Ukrainian Retail Association

Костянтин Яковчук-Бесараб, експерт компанії Astound Commerce Україна, міркує про те, наскільки вірогідний вихід міжнародного гіганта на український ринок, і наскільки цікава йому наша країна.

Хай живе український e-commerce

Поглинання EVO Company стало топ-подією ринку електронної комерції України. Rozetka не тільки отримала найбільшу частку українського e-commerce (за даними Gemius), але і пропуск на зовнішні ринки Prom.ua – Білорусь, Казахстан і Росію. Таке рішення не тільки розширює базу клієнтів, а й допоможе бізнесу технічно, завдяки IТ-експертизі EVO.

Але головна мета рішення залишається невідомою.

З огляду на довгострокову перспективу, Rozetka може готуватися до глобального ринку або до приходу агресивного e-commerce гравця зі Штатів.

Для українців вже працює доставка товарів з Amazon. І тільки питання часу, коли наш ринок почне влаштовувати світових гравців за рівнем дотримання законів, стабільності економіки, купівельної спроможністі і прогнозованості.

Amazon є сильним гравцем на світовому ринку. Компанія намагається рости в декількох напрямках одночасно (Amazon Maritime, Amazon Fresh, Amazon Go, Amazon Echo, Alexa, AmazonBasics і інші), поглинаючи об’єкти з потрібними технологіями. Так, у 2017 році Amazon придбав 11 компаній, в 2018-му – ще чотири.

E-commerce платформа Amazon дозволяє продавати все і всім. Але, незважаючи на масивність, Amazon – досить гнучкий ритейлер і швидко пристосовується до нових умов. Свіжий приклад перемоги інтернету над традиційним рітейлом – банкрутство мережі супермаркетів Sears і Kmart.

Саме завдяки новим форматам торгівлі, Amazon позбавляється від конкурентів. І Sears був далеко не слабким суперником.

Інтернет – точка відліку для сучасного бізнесу

У 2017 році 53,6% світових господарств мали доступ до мережі. А вже зараз близько 70% молоді – онлайн. Це саме те цифрове покоління, яке визначає майбутнє e-commerce. Зіставивши динаміку проникнення інтернету з розвитком Amazon, легко простежити залежність останнього від зростання онлайн-користувачів. Найбільше зростання бізнесу компанії демонструють розвинені країни з хорошим інтернет-проникненням. Чверть всіх продажів в 2016 році забезпечували Німеччина, Великобританія і Японія (67% – США, решта світу – 8%). У такому випадку, чи є сенс Amazon виходити на інші ринки, якщо їх сукупний дохід буде менше четвірки лідерів?

Реалізуючи свої плани, Amazon спочатку звертає увагу на майбутню перспективу e-commerce, а потім – на можливості закріпитися в новій країні. І проникнення інтернету грає не останню роль.

Чи потрібен Amazon український ринок?

Хороше запитання, особливо з огляду на опцію “deliver to Ukraine”. Можливо, Amazon цікавить не тільки ринок, хоча він і не такий маленький. За даними GfK, 60% українців користуються інтернетом, і тільки 34% з них купують в онлайн-магазинах. Але з часом онлайн-покупки повинні стати більш популярними серед населення.

Amazon вже приміряється до східної Європи. Чехія і Польща стали першими, де почали працювати центри обробки компанії.

У польському Вроцлаві Amazon займається також книгодрукуванням для ринку ЄС (30 000 книг щодня). В обох випадках компанія економить на витратах: відносно низький рівень оплати праці, доступ до стратегічних ресурсів і близькість до одного із стратегічно важливих ринків – Німеччини.

У нашій країні Amazon може розвиватися за схожим сценарієм. Україна зацікавлена ​​в нових інвестиціях і робочих місцях, американська компанія – в доступних ресурсах і більш низькому рівні оплати, ніж в Польщі і Чехії, інфраструктурі і можливостях зростання. Такі умови можуть стати першим маячком для Amazon.

Але нічого ані занадто хорошого, ані поганого не сталося з усіма країнами, в які недавно зайшов Amazon. Amazon просто використовує ці країни як транспортні і ресурсні хаби. Не виключений такий варіант розвитку подій і для України. Особливо з огляду на історію поглинань Amazon.

Джерело: Delo.ua

Читайте також –

Іван Портной, EVO Group: Навіщо об’єдналися EVO і Rozetka


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  148
Усі новини ринку