Десятка кращих: топ-10 продуктових рітейлерів України за товарооборотом

Десятка кращих: топ-10 продуктових рітейлерів України за товарооборотом

23.10.2018 08:15
  1129
Іван Зайцев

Лідери поки що незмінні, але вже найближчим часом в топ-5 продуктових мереж України за виручкою можуть відбутися значні зміни.

Асоціація рітейлерів України презентує свою версію найбільш дохідних продуктових мереж України за 2017 рік. Щоб зібрати воєдино дані про товарообіг найбільших рітейлерів, нам довелося використовувати різні методики, тому отримані цифри можуть відрізнятися від інформації, представленої іншими виданнями та аналітичними компаніями.

Знайти достовірні дані про виручку українських рітейлерів сегмента FMCG – далеко не найпростіше завдання. Більшість компаній досить закриті, тому неохоче відкривають подібну інформацію. Винятки: міжнародні компанії, акції яких торгуються на біржі, та яким, відповідно до корпоративних правил, необхідно публікувати щорічну звітність. Але й тут є нюанси: наприклад, та ж Metro Group традиційно звітує за підсумками не календарного, а фінансового року: з 30 вересня по 1 жовтня. При цьому суму виручки вказує, зрозуміло, в євро. Французький холдинг Auchan взагалі не виділяє окремо Україну, обмежуючись в звітах регіоном «Центральна та Східна Європа». Надати дані тільки по Україні та за календарний рік в компанії не змогли.

Втім, деякі рітейлери, що працюють в нашій країні, добровільно публікують або надають дані по товарообігу за минулий рік. Так роблять АТБ, Fozzy Group, Novus, Varus, ЕКО маркет. Але компанії не завжди уточнюють, чи мається на увазі виручка тільки роздрібного підрозділу групи, або всього холдингу в цілому. І не завжди – вказана виручка з ПДВ або без цього податку.

Третій шлях добути інформацію про доходи найбільших продуктових рітейлерів України – використовувати дані Державної фіскальної служби або складені на їх основі рейтинги найбільших компаній України. Проте тут є ряд застережень. З одного боку, дані виручки в податковій звітності гарантовано даються без ПДВ. З іншого – кожна юрособа звітує окремо, а значить, кілька компаній, що входять в один холдинг, подають кілька звітів. Так, наприклад, три суб’єкти, що входять до Fozzy GroupФоззі-Фуд (мережа Сільпо), Фора (Фора) і Експансія (Fozzy Cash&Carry) – подали три різних звіти. Крім того, як і у випадку із звітами міжнародних компаній, незрозуміло – чи відображає графа «доходи» тільки виручку від продажу товарів, чи сюди включені й інші напрямки діяльності.

І, нарешті, в разі, якщо жоден з попередніх способів не виявився успішним, доводиться застосовувати оціночні показники. Інакше кажучи, виручка рітейлера за минулий період оцінюється, виходячи з доходів компаній порівнянного масштабу та середніх темпів зростання товарообігу по ринку. У нашому рейтингу за цією методикою вказано товарообіг мережі Фуршет.

З огляду на всі ці нюанси, RAU ні в якому разі не претендує на повну й абсолютну достовірність наведених даних: наприклад, не виключено що реальна виручка Ашан Україна вже більше, ніж у Metro Cash&Carry Ukraine, враховуючи, що в минулому році французька мережа закінчила поглинання дев’яти гіпермаркетів Караван. Однак загальне уявлення про першу десятку українських продуктових рітейлерів на основі цього рейтингу скласти можна.

Читайте також –

Топ-5: лідери серед українських FMCG-мереж з продажу власних торгових марок


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку