П’ять причин, чому варто виводити бізнес в онлайн

П’ять причин, чому варто виводити бізнес в онлайн

09.08.2018 08:05
  618
rau

Конкуренція, що посилюється, збільшення наявних каналів продаж, вихід у нові регіони та отримання доступу до нових покупців, зменьшення витрат – не єдині переваги, які отримує рітейлер, починаючи продавати товари ще й через маркетплейси.

Колонка Ігоря Сироватко, директора департаменту клієнтського сервісу компанії OLX, для видання Бізнес: чому компаніям необхідно виходити в онлайн. 

Кожна десята угода в світі зараз відбувається в інтернеті. Ринок e-commerce вражає своїми обсягами і темпами зростання. Згідно з дослідженнями компанії Statista, лише за 2017 рік обіг світової електронної комерції оцінювався в $1,5 трлн. Найбільшим ринком очікувано став Китай з доходом в $497 млрд, за ним слідують США — $421 млрд і, звичайно, Європа з обігом у $330 млрд.

Ситуація на локальному ринку

Цього року кожен третій інтернет-користувач в Україні купує товари онлайн. В абсолютних цифрах це майже 7 млн осіб. За результатами щомісячного опитування компанії GFK, з жовтня 20170го по квітень 2018-го кількість інтернет-покупців в Україні зросла майже на 500 000 осіб. Також торік 65% онлайн-споживачів здійснили по 5-20 покупок в інтернеті.

Український ринок електронної комерції активно розвивається.

Для порівняння: за прогнозами експертів компанії Statista, зростання на ринках США і Європи поточного року складе 8-9%, тоді як в Україні, за даними Асоціації рітейлерів України, цей показник досягне не менше 30%.

Разом з українським ринком електронної торгівлі розвиваються малі та середні бізнеси. Вихід на маркетплейси для них — логічне й вигідне рішення, щоб ловити хвилю тренду та розширювати свої можливості. Розберемося, чому.

Додатковий канал продажів

Наразі основним драйвером e-commerce є маркетплейси — онлайн-майданчики, покликані пов’язати покупця і продавця. Показовою є світова арена, де маркетплейси контролюють більшу частину інтернет-продажів. Так, за підсумками 2017 року під контролем Amazon опинилися близько 50% ринку електронної комерції США, майданчик Alibaba взагалі “захопив” близько 70% онлайн-ринку Китая.

Тенденція очевидна — маркетплейси покупці відвідують частіше, ніж власні сайти магазинів. Вона підтверджується цифрами: 55% американців починають пошук товарів саме на Amazon або eBay.

В Україні також вважають за краще шукати потрібні речі на пошуковиках, а не конкретних онлайн-вітринах. Українські покупці часто вдаються до запиту “Купити”.

На подібних майданчиках люди можуть торгувати геть усім — від побутової хімії до нерухомості й навіть нематеріальних послуг. Тому для малого й середнього бізнесу практично будь-якого профілю маркетплейси — це додатковий потужний канал онлайн-продажів. Аналітики ОLX зазначають, що до топ-3 найпопулярніших товарів і послуг входять одяг — 26% угод на платформі, товари для дітей — 17%, побутова техніка й електроніка — 16%.

Масштабуємо свій бізнес

Крім того, географія маркетплейсів необмежена. Розширити аудиторію і знайти покупців ви можете в будь-якому місті, головна умова — доступ до мережі. Український e-commerce дозволяє власникам бізнесів достукатися до будь-якого куточка країни, тим більше що для покупців стало давно очевидним, що навіть найбільші гіпермаркети не можуть запропонувати такий широкий вибір і кращі ціни на товар, як онлайн-майданчики.

Скорочуємо витрати

Не секрет, що виведення бізнесу в інтернет — це ще й економія на оренді великих торговельних площ. Достатньо буде невеликого офісу для обслуговування, а іноді можна зовсім обійтися без нього. Та й поріг входження в онлайн в рази нижчий, ніж в офлайн. Для створення і просування власного сайту знадобляться кошти, а розміщення на маркетплейсах, як правило, коштує дешевше підтримки сайту, при цьому з самого спочатку дає набагато більші охоплення завдяки впізнаваності бренда й доступу для досить широкої аудиторії.

Так, на маркетплейс OLX щодня заходять 3 млн активних користувачів. Щоб почати свій бізнес на ресурсі, необхідно зробити всього кілька кроків: зареєструватися, опублікувати своє оголошення та обрати оптимальний пакет розміщень залежно від ваших цілей.

За великим рахунком, маркетплейс для продавців і власників бізнесу — розумний і очевидний вибір для розвитку своєї справи.

Win-win за часом для продавця та покупця

Що стосується часу, то в цьому сенсі бізнес у мережі досить комфортний як для клієнта, так і для продавця. Товар доступний в режимі 24/7 і з будь-якого пристрою, що дозволяє споживачеві зробити замовлення в будь-який зручний момент, а бізнесу — в будь-який момент розмістити новий продукт на маркетплейсі. Багато торговельних майданчиків пропонують одразу кілька доступних варіантів оплати й доставки. Це економить час операції для обох сторін і дає можливість споживачеві отримати позитивний клієнтський досвід.

Продажі йдуть в мобайл

Дослідження компанії GfK показало: частка тих, хто шукає інформацію про товар за допомогою смартфонів, становить 50%. Великі гравці серед маркетплейсів давно звернули увагу на роль гаджетів в електронній комерції й активно розвивають мобільні версії своїх майданчиків.

Так, за даними за квітень поточного року, понад половина споживачів у мережі здійснюють покупки через встановлені додатки.

Резюмуючи, можна сказати, що маркетплейси досить активно розвиваються разом з електронною комерцією. Слідом за ними зростатиме й бізнес, який підлаштується під ринок e-commerce і максимально диверсифікує свої канали продажів.

Читайте також –

Як зміниться онлайн-торгівля в Східній Європі і Україні до 2025 року (інфографіка)


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  1043
Усі новини ринку