“Для розвитку галузі ми повинні тісно співпрацювати з держструктурами”: 10 тез засновника бренду SOVA Олександра Сова

“Для розвитку галузі ми повинні тісно співпрацювати з держструктурами”: 10 тез засновника бренду SOVA Олександра Сова

25.07.2018 08:10
  569
Микола Маранчак

Засновник і CEO ювелірного бренду SOVA Олександр Сова про підводні камені в роботі, Гільдію ювелірів, колаборації і відносини з державними структурами.

В цьому році український ювелірний бренд SOVA відзначає своє п’ятиріччя. Видання Фокус розпитало власника мережі Олександра Сова про проблеми галузі, стратегії розвитку, колаборації з іншими брендами і планах. RAU публікує ключові тези.

Про інвестиції і лояльність

При створенні будь-якого бренду потрібно завойовувати лояльність клієнтів, а для цього необхідні великі інвестиції. Найскладнішим був тривалий період пошуку инвестора і способів формування лояльності клієнтів до бренду – між відкриттями першого і другого наших бутіків минуло більше року. Спочатку у нас були негативні фінансові результати. Але з відкриттям шостого-сьомого бутіків компанія стала зростати.

Про кадрову проблему і СРСР

Кадрове питання – проблема комплексна. У радянській Україні був потужний потенціал: у нас працювали п’ять ювелірних заводів – у Львові, Києві, Одесі, Вінниці та Харкові, які були найбільшими в СРСР. В 1990-і система зламалася, і ініціативу перехопили турки та китайці з високотехнологічним виробництвом. І ті старі кадри країна втратила. Але таланти можна знайти завжди. Ми укладаємо договори з навчальними закладами і беремо на стажування випускників. Нещодавно у нас стажувалося близько 20 осіб. В результаті ми взяли на роботу чотирьох, які чудово себе зарекомендували і повноцінно влилися в компанію.

Про стосунки з державними структурами

В 2013-14 роках Нацбанк прийняв ряд актів, що обмежують вільну купівлю металу. Це ускладнило процеси в нашому виробництві. Ми розуміємо, що для розвитку галузі ми повинні тісно співпрацювати з державними структурами. І в зв’язку з цим півроку тому створили Гільдію ювелірів, куди увійшли активні учасники ринку – виробники та мережі. Зараз ми ведемо переговори і вибудовуємо співпрацю з Нацбанком та іншими стейкхолдерами. Наша мета – працювати не кулуарно, а прозоро, формувати нову культуру співпраці бізнесу і держави.

Про стратегію

В Україні у нас 14 магазинів і 9 корнерів. Порівняно з іншими українськими брендами – це небагато. Але ми не хочемо фокусуватися тільки на кількості. Наша стратегія – органічне зростання. Ми орієнтовані на посилення та популяризацію бренду, формування нашої аудиторії, її довіри до продукту, і шукаємо ефективні підходи реалізації цієї стратегії.

Про цінову політику

Ми розглядаємо клієнтів за двома критеріями – світоглядною та фінансовою. Наші клієнти люблять читати, подорожувати, спілкуватися, пізнавати нове. З фінансової точки зору ми хочемо представити широкий діапазон виробів і працювати з великою аудиторією. Однак робити прикраси в сегменті від початкового до високого – дуже складно. Тому ми поки шукаємо нашу цінову нішу.

Про чоловічу аудиторію

Чоловіча аудиторія все ще залишається консервативною по відношенню до прикрас, однак з’являються люди, які багато подорожують, бачать світ і вже розуміють, що сильній статі носити прикраси несоромно. У нас є невелика чоловіча колекція, але в загальному обсязі продажів вона не займає багато місця. Але ми хочемо більше приділяти уваги чоловічим прикрасам, плануємо випускати колекцію запонок. Однак для залучення нової аудиторії необхідні додаткові інвестиції.

Про колаборації

Ми хочемо прищепити українцям хороший смак. Ми трансформуємо ювелірне мистецтво України так, щоб воно зайняло гідне місце серед європейських та світових брендів. У цьому нам також допомагають колаборації. Ми шукаємо бренди, які працюють в інших областях і теж відрізняються в своїй ніші. У нас було три партнерства – два з модним брендом LAKE, і ще одне з брендом взуття Marsala. Так у нас з’явилися сережки, що повторюють форму швейної голки і кільця з обертовими перлинами. В результаті колекція з LAKE стала однією з найбільш продаваних. Колаборації дають абсолютно нові форми прикрас, які привносять дизайнери з інших галузей. Зараз ми ведемо переговори з відомими в Україні fashion-брендами і хочемо продовжувати цей досвід партнерства.

Про виробництві

Ми інвестуємо в сучасне устаткування, і тому, коли до нас приїжджають представники зарубіжних компаній, то уражаються високому рівню технологій. Для прикладу, у поточному році було придбано верстат, який дозволяє експериментувати з формами виробів. Але у нас працюють не тільки верстати – доведення, обробка прикрас робиться вручну.

Про корпоративну культуру

Нашою сильною стороною ми вважаємо тонку організаційну культуру, яку нам вдалося створити. Для нас важливі люди – співробітники, партнери. Ми налаштовані на максимальне розкриття здібностей людини, саме тому ми стимулюємо розвиток співробітників, намагаємося підтримувати відкриті відносини, засновані на довірі і взаємодопомозі. Така особлива корпоративна культура залучає співробітників в робочий процес, що безпосередньо впливає на зростання якості наших продуктів і послуг, формуючи у споживачів враження про бренд SOVA.

Про розвиток компанії

У найближчий рік ми працюємо над підвищенням впізнаваності бренду. Також плануємо реорганізувати роботу нашої арт-команди, яка створює прикраси SOVA і в той же час працює на замовлення зовнішніх партнерів. Тому ми хочемо зробити дві команди, посилити їх, і зробити наш дизайн ще більш незвичайним і привабливим. Будемо продовжувати впроваджувати інноваційні процеси, розвивати організаційну культуру підприємства. У подальших планах – закріпити позиції на українському ринку і вихід на зарубіжні ринки.

Читайте також –

Анна Коваль, SOVA: Перемагає той, хто швидше реагує


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку