Годувальники столиці: топ-10 продуктових мереж Києва за кількістю магазинів

Годувальники столиці: топ-10 продуктових мереж Києва за кількістю магазинів

19.07.2018 08:15
  11907
Іван Зайцев

Хто з FMCG-рітейлерів найактивніше відкриває нові магазини в столиці, та якій компанії належить найбільше магазинів в Києві.

Столичний регіон традиційно залишається лакмусовим папірцем і системоутворюючим для більшості українських продуктових мереж. Практично всі рітейлери національного масштабу присутні в Києві і області. Винятки – чітко виражені регіональні гравці (наприклад, Вопак/Пакко, Рукавичка, Копійка та інші). А компанії сфери роздрібної торгівлі, що входять в топ-10 за кількістю магазинів, площею та виручкою представлені в столиці України практично поголовно. Більш того – для деяких з них (таких як Billa) – Київ залишається ключовим регіоном, в інших областях активність рітейлерів значно менше. Зворотний приклад – компанія Таврія В (розвиває бренди Таврія В і Космос), яка більше зосереджена на роботі в південних і західних областях країни, а в столиці представлена ​​всього двома магазинами.

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine підготувала чергове масштабне дослідження ринку роздрібної торгівлі Києва. За підрахунками фахівців компанії, на квітень цього року топ-10 продуктових мереж столиці сумарно керували 575 торговими точками. Найбільшою кількістю магазинів керують два найбільших ритейлера країни – Fozzy Group (207 об’єктів в Києві) і АТБ (131). А ось далі починаються сюрпризи.

Третє місце за кількістю торговельних точок займає локальна мережа ЛотОК, що працює в Києві і містах-сателітах (Ірпінь, Вишгород, Буча). Винятків кілька: по одному магазину відкрито в Переяславі-Хмельницькому (втім, це теж Київська область), і, несподівано – в Шепетівці Хмельницької області. Всього, якщо вірити сайту компанії, вона управляє 89-ю магазинами, з яких 57 знаходиться в столиці. З огляду на те, що мережа створена близько п’яти років тому – вражаюче досягнення.

Втім, АТБ почав експансію на київський ринок раніше – в 2005 році, а масштаб і ресурси компаній непорівнянні. З іншого боку, ЛотОК працює в форматі класичного «магазину біля дому», Fozzy Group відкрив в Києві об’єкти на будь-який смак – починаючи від гіпермаркету Fozzy Cash & Carry та елітних супермаркетів Le Silpo і закінчуючи магазинами біля дому Фора і дискаунтерами Thrash!, а ось АТБ працює виключно в форматі дискаунтера.

Слідом за зухвалими новачками вишикувалися добре відомі українському споживачеві мережі – ЕКО Маркет, Рітейл Груп (Велмарт, Велика Кишеня, ВК Експрес), Novus, Billa, Фуршет. Варто зазначити, що темпи розвитку всіх цих рітейлерів в останні роки помітно знизилися: хоч якось проявляє активність тільки Novus, а решта в останні два роки зосередилися на оновленні магазинів, проведенні реконцепцій і реконструкцій.

Замикають топ-10 продуктових мереж Києва ще дві невеликі локальні компанії, навряд чи широко знайомі навіть киянам: Buffet і Коло. У першій з них 19 працюючих магазинів, у другій – 15. Вони являють собою крихітні магазинчики, що відкриваються, як правило, на локаціях noname-продуктових об’єктів.

Крім загального рейтингу за кількістю магазинів, фахівці GT Partners Ukraine проаналізували і динаміку відкриттів. За даними компанії, за минулий рік в Києві з’явилося 63 нових мережевих продуктових магазинів. І п’ята частина з них припала на нову для міста мережу Коло – 13 відкриттів. На другому місці – ЛотОК з 11 новими магазинами. Навіть АТБ і Fozzy разом узяті не можуть зрівнятися з дебютантами: 8 і 3 нових об’єкти відповідно.

Також з локальних мереж можна відзначити 4 точки Buffet, 3 – Бджілка Маркет, по 2 – Кошик і Делві. Досить активний розвиток «малюків» можна пояснити тим, що для великих компаній в Києві практично не залишилося вдалих локацій: все розібрали. Так, наприклад, для подальшого зростання АШАН довелося викупити мережу гіпермаркетів Караван, два з яких працювали в столиці. Нові об’єкти Рітейл Груп пояснюються, скоріше, не появою абсолютно нових магазинів, а ребрендингом торгових точок Велика Кишеня в Велмарт. МегаМаркет відкрився на місці колишнього гіпермаркету Там-Там, а Varus пощастило зайняти місце в єдиному ТЦ столиці, що відкрився в минулому році – Acadeм-City. Втім, вже в цьому році відбулося або запланований ряд відкриттів нових ТРЦ, так що провідним операторам буде де розвернутися та наростити свої торгові площі.

Редакція дякує компанії GT Partners Ukraine за допомогу в підготовці матеріалу.

Повну версію звіту про ринок продуктового рітейлу Києва в 2017-19 роках ви можете придбати за посиланням.

Читайте також –

Застій на Київщині: продуктові мережі втратили інтерес до столичного регіону


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку