Топ-10 продуктових мереж України за кількістю магазинів

Топ-10 продуктових мереж України за кількістю магазинів

19.02.2018 08:15
  7183
Іван Зайцев

Трійка лідерів за кількістю торговельних точок залишається незмінною – АТБ, Fozzy і Volwest Group. Зате далі в рейтингу відбулися значні зміни.

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine підготувала черговий аналітичний звіт про ринок рітейлу України. Тепер в центрі уваги: ​​лідируючі FMCG-мережі країни за кількістю магазинів. Повністю звіт наводить дані про 140 працюючих в Україні мережевих операторів, темпам їх розвитку, пріоритетних регіонах, тенденції, підсумки 2017 року і прогнози на 2018 й. RAU проаналізувала дані про топ-10 продуктових мереж, що увійшли до рейтингу GT Partners Ukraine. Повну версію дослідження можна придбати тут.

Вже не перший рік два верхні рядки в топ-10 продуктових мереж займають беззаперечні лідери українського FMCG-ринку: АТБ, що розвиває однойменну мережу дискаунтерів (910 магазинів по даним GT Partners), і Fozzy Group (535 об’єктів), що управляє мережами Сільпо, Фора, Thrah !, Le Silpo, Favore. Причому АТБ тільки нарощує відрив від решти «пелетону»: за рік концерн зі штаб-квартирою в Дніпрі відкрив 78 торгових точок, знову ставши лідером за цим показником. Fozzy поповнилася 35 об’єктами. Обидві мережі в порівнянні з 2016-му уповільнили темпи зростання: в позаминулому році АТБ відкрило 111 магазинів, Fozzy – 59.

Генеральний директор концерну АТБ Борис Марков в інтерв’ю газеті Бізнес пояснив зниження кількості відкриттів так: «Зменшення кількості відкритих торгових точок в 2017 році в порівнянні з 2016-му пов’язано в першу чергу з жорсткістю вимог, які компанія пред’являє до об’єктів, які купуються або беруться в оренду для відкриття нових магазинів». Втім, вже на цей рік плани у мережі амбітні: відкрити понад 100 магазинів і подолати психологічний рубіж в 1000 торгових точок. Першим з FMCG-операторів в історії України. Звичайно, з масштабами РФ не порівняти (там найбільша мережа Магніт налічує 15 000 магазинів, і за свої успіхи перейшла під контроль держави), але показник в будь-якому випадку гросмейстерський! Паралельно АТБ працює над оновленням своїх діскаутерів, і обіцяє відкривати все нові магазини тільки в новій концепції.

Fozzy Group також сповільнила темпи відкриття нових об’єктів, скотившись по цьому показнику з другої на четверту сходинку. Втім, порівняно невелике за світовими мірками поповнення з лишком компенсується високою якістю об’єктів: рітейлер не боїться експериментувати з форматами і не перестає дивувати покупців. У минулому році Fozzy порадувало споживачів відкриттям першого за довгий час Le Silpo в Одесі, преміальним food-market Favore в Козині, преміальний Сільпо в стилі Лазурного берега в Києві на Оболоні та концептуальним Сільпо в стилістиці середньовічного замку в Луцьку. У кулуарах Retail & Development Business Summit директор по маркетингу Сільпо Дмитро Циганков запевняв, що на цьому мережа не зупиниться, і буде далі відкривати магазини в нових незвичних концептах і форматах.

Третє місце в топ-10 продуктових мереж України за кількістю магазинів займає волинська компанія Volwest Group (бренди Наш Край, SPAR). Причому і від пари лідерів, і від переслідувачів її відділяє солідну відстань. Але є один нюанс. На відміну від переважної більшості інших FMCG-рітейлерів, Volwest воліє розвиватися по франчайзингу. Тобто правильніше говорити, що не всі 243 торгові точки належать або управляються компанією зі штаб-квартирою в Луцьку, а про магазини, що працюють під брендами, які Volwest Group розвиває (Наш Край) або іншим чином просуває в Україні (SPAR). Причому луцька компанія також не боїться експериментувати: впроваджує нові формати супермаркетів, і чи не першою в країні починає пропонувати потенційним партнерам можливість працювати за принципом зворотного франчайзингу.
У топ-10 продуктових мереж налічується ще чотири компанії, які подолали плану в 100 торгових точок: Львівхолод (бренди Рукавичка і Під боком – 130 магазинів), ЕКО маркет (114), Делві (109), Брусничка (101).

За межами «великої трійки» є зміни. Рік тому четверту сходинку рейтингу GT Partners Ukraine займала компанія Оптторг-15 (ТМ Делві) з 120 магазинами. У 2017-му її зуміли випередити Львівхолод, відкривши 21-у торгову точку під брендами Рукавичка і Під боком, і ЕКО маркет. Правда, в останньому випадку мова йде не про бурхливий розвиток, а про стабільність: ЕКО зберіг кількість магазинів, а ось мережу Делві скоротилася відразу на 11 об’єктів, незважаючи на 36 нових маркетів. Також зберегла колишню кількість фрешмаркет мережу Брусничка, що належить Ринату Ахметову: відкриття нових точок компенсувалися закриттям.

Якщо порівняти лідерів за темпами відкриття нових магазинів в 2017 році, то можна відзначити досить нового, але досить активного гравця, який перебуває в першу п’ятірку за кількістю нових об’єктів – мережа лоток. За два останніх роки рітейлер відкрив 51 новий мінімаркет, довівши загальну кількість своїх магазинів до 87 і буквально увірвавшись в топ-10 продуктових мереж України за кількістю магазинів. Темпи вражають.

Не менш цікавий і регіональний розріз: де FMCG-оператори воліють відкривати нові об’єкти. Акцент на Західну Україну стає все помітнішою: майже третина нових маркетів були відкриті саме в цьому регіоні. Друге місце займає Схід – більше 25% об’єктів мережевих операторів. Можна порівняти показники Південної і Центральної частини країни. А ось в Києві і області весь рік спостерігається затишшя: схоже, ринок вже досить насичений і місця для нових об’єктів знаходити все складніше.

Повну версію звіту компанії GT Partners Ukraine можна придбати на сайті Allretail.ua.

Читайте також –

Малий та молодецький: топ-10 мереж продуктових мінімаркетів України


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Мережа аптек АНЦ та фонд “Повернись живим” запустили ініціативу “Кешбек за донат” для підтримки армії та вдячності українцям

Мережа аптек АНЦ та фонд “Повернись живим” запустили ініціативу “Кешбек за донат” для підтримки армії та вдячності українцям

Мережа аптек АНЦ продовжує свій внесок у підтримку українських захисників через співпрацю з Фондом компетентної...
time icon  
  53
Усі новини ринку