Валерій Миронов, Wine House: Ми знизили частку преміум напоїв і пішли в середній сегмент
Засновник мережі магазинів Wine House, Валерій Міронов про кардинальні зміни за останній рік – ребрендинг, репозиціонування і розширення мережі, в тому числі і за рахунок точок в провідних ТРЦ.
З Валерієм Міроновим ми зустрілися на відкритті нового проекту Gourmet House в одному з найбільш відвідуваних торгових центрів країни – Ocean Plaza. Wine House виступив партнером в рамках першого проекту простору для гурманів і представив в Gourmet House широкий асортимент вин і міцних напоїв самих різних цінових категорій. Чому компанія прийняла рішення відкритися в такому незвичайному форматі, навіщо переглянула асортимент рік тому, як це пов’язано з розширенням мережі, чи планується відкриття точок в інших регіонах країни і що чекає прихильників бренду найближчим часом, розповів в інтерв’ю RAU власник проекту, Валерій Миронов.
– Чому вирішили зайнятися продажем вина і міцного алкоголю?
– Я захоплююся вином вже більше 25 років. У поїздках завжди вчився, пробував вина різних країн, а коли продав один бізнес, задумався: чим займатися далі. Оскільки в зрілому віці хочеться присвятити себе тому, що любиш, то рішення розвивати мережу Wine House – цілком логічне. Вино – моя пристрасть, моє хобі.
Зараз у нас мережа з 17 магазинів, через пару тижнів їх буде вже 19, а до кінця року 20-22.
Нелегкі часи
– Що зараз відбувається на ринку вина і алкоголю?
– Протягом останніх чотирьох років – час нестабільності, коли розвивати бізнес дуже складно. Якщо раніше люди купували дорогі вина, то зараз вони переходять на вина середньої цінової категорії, і ми змінюємося – шукаємо гідні, смачні вина вартістю 100-500 грн.
– Самі не імпортуєте?
– Компанії роблять для нас технічний імпорт: ми замовляємо у трьох партнерів близько 100 найменувань вина і алкоголю. Тобто ми імпортуємо самі, але через партнерів.
У нас зараз близько 50 постачальників. Працюємо з усіма імпортерами в Україні, вибираємо кращу пропозицію у кожного.
– Як змінювався середній чек останнім часом?
– Якщо взяти чотири роки розвитку, то середній чек в центральній частині Києва не змінився і залишився в районі 700 грн. Якщо говорити про ТРЦ, то там він становить 350 грн. Ми працюємо як магазин біля будинку: у нас одні і ті ж клієнти, глобального приросту немає. Це сімейний магазин, консультанти знають клієнтів в обличчя, знають їхні смаки, повідомляють персонально про новинки. Тому наша концепція далека від супермаркету.
– Ви переглянули свій асортимент в сторону середній плюс?
– Трохи не так. Якщо у нас не було раніше асортименту дешевого і середнього алкоголю, то тепер наша лінійка розширилася – ми пропонуємо клієнтам більше 2000 найменувань. Ми продаємо вино і міцні спиртні напої від 40-60 грн за пляшку до 40 000-150000. У нас повинно бути все. Ми розширили асортимент молдавських, грузинських вин, а також українських.
Це плавне репозиціонування – ми розширили асортимент в категорії середніх і дешевих вин.
– Наскільки це вдале рішення?
– Зростаюча кількість магазинів показує, що успішне.
– В який момент ви зрозуміли, що необхідно міняти формат преміум-бутиків і освоювати й інші сегменти?
– Ринок швидко змінюється, стає європейським. Тому рік тому ми прийняли рішення відповідати цим змінам. Домовилися з маркетинговим агентством і провели ребрендинг. Ми змінили логотип, колірну гамму всередині магазинів – бордовий замінили на білий і графітовий колір.
Раніше ми орієнтувалися на VIP-клієнтів, але порахували, що місць для відкриття винних преміум бутиків в Києві не більше 20-ти. Тому переглянули стратегію щодо асортименту повністю: ми повинні продавати все – від недорого але якісного вина до преміального. Зараз частка преміального алкоголю становить близько 20%, не більше.
– Наскільки змінилися покупці за рахунок репозиціонування мережі?
– Ми отримали тих покупців в ціновій категорії до 200 грн, яких раніше у нас не було, в тому числі і молодих людей, які з пива переходять на вино.
З вулиці – в ТРЦ
– Коли і де плануєте відкривати точки?
– Крім цього магазину в Gourmet House ми відкриємо ще три в найближчий місяць і три знаходяться в обговоренні – але це вже відкриття 2018 року. У нас є також пропозиції з Одеси і Харкова.
– А конкуренція в столиці не завадить?
– У конкурентів ми теж вчимося. Конкуренція приголомшлива річ: я щось придумав, реалізував, а конкурент підглянув і зробив краще. Тоді і я поліпшив. Наприклад, деякі почали раніше нас завозити вина в середній ціновій категорії. У нас теж з’явилися вина цього сегмента і тепер це найбільш швидкозростаюча категорія. Я підглянув це у них. У нас копіюють дизайн, гамму кольорів, фасади, оформлення стелажів, принципи обслуговування клієнтів. Це нормальний процес: тут головне бути швидше конкурента.
– З урахуванням репозиціонування, яка кількість точок ви можете відкрити? Яка їхня окупність?
– Сотні. Ми відкриваємо зараз одну точку раз в 1,5 місяця і поступово збільшимо швидкість до 1-2 точок на місяць. Окупність сильно залежить від місця розташування: від півроку до 2-х. У нас вже відпрацьовані стандарти, тепер головне – вибрати місце. Якщо ми вгадали з локацією – ми окупаємося швидко.
– Чи розглядаєте колаборації з якимись великими продуктовими ритейлерами?
– Ні, поки street-retail і ТРЦ. З великим продуктовими мережами поки не вели переговори.
– Дивитеся на сусідство?
– Ми намагаємося відкриватися поруч з магазинами з супутніми товарами – делікатеси, рибні товари, м’ясні магазини.
– Чи розглядаєте варіант франчайзингу?
– Ні, ми не розглядаємо поки. Багато запитів, але поки я бачу, що франчайзинг в Україні призводить до знецінення бренду. Не відпрацьовані всі процедури. Компанії, що продали франшизу, втрачають у вартості бренду.
– Якось змінювалася логістика в зв’язку з розширенням?
– Наші магазини – вони ж і склади. Мінімум раз на тиждень отримуємо нові поставки. І навіть якщо підемо в регіони, логістика не стане складніше, оскільки нашими постачальниками є потужні українські компанії, які можуть доставити в будь-яке місто.
– Чи не плануєте розширюватися за рахунок викупу інших мереж?
– Навіщо? Є стільки локацій, що ми можемо вибирати. Вакантність маленька тільки в ТРЦ, зараз багато бізнесів закриваються і є відмінні майданчики за хорошою ціною.
– Чому вирішили відкриватися в ТРЦ, адже ваші бутіки працюють в форматі street-retail?
– Насправді це вже друге відкриття для нас в ТРЦ, перша точка відкрилася в Домосфера, і успішно працює. Після цього ми шукали локації саме в торгових центрах: розглядали різні, в тому числі і Ocean Plaza. У якийсь момент, коли тут звільнилася площа, ми прийняли рішення.
Зараз у нас підписані договори про відкриття точок у форматі street-retail: один магазин в Кончі-Заспі і один на Столичному ринку. У Кончі-Заспі вже працює чотири магазини, це буде п’ятий. Крім того, ведемо переговори з двома ТРЦ.
– Відкриття в Gourmet House – винятковий випадок або ви далі вирішили відкриватися спільно з продуктовими операторами?
– Тут трохи не так. Gourmet House – це окрема компанія, яка створила такий привабливий формат. Більшість орендарів або виробники, або імпортери. Проект можна розглядати як сучасний ринок, фуд-корт, де Wine House є частиною простору. Оператори доповнюють один одного ідея власників – підібрати кращих операторів в своєму сегменті.
– Які результати проекту в Домосфера?
– Магазин працює більше року. Якщо говорити про ТРЦ, то середній чек там в два рази менше, ніж в street-retail, але кількість чеків більше за рахунок потоку відвідувачів ТРЦ.
Вина і хліба
– Які очікування від продажів в Gourmet House?
– Я думаю, що продажі будуть в кілька разів більше наших стандартних магазинів. Але і вартість оренди в Ocean Plaza вище в рази.
– Чи були якісь труднощі з організацією роботи в Gourmet House?
– Ми почали процес обговорення і планування роботи з власниками проекту рік тому, коли ще йшов пошук майданчика. Вся логістика була обговорена і ми зараз уважно стежимо, щоб не було збоїв.
Ми спочатку домовлялися з Gourmet House бути якірним орендарем. Окрім нас були й інші претенденти, але ми перемогли.
Одним з партнерів по проекту Gourmet House є рибний магазин і бар Don Mare
– Як вписалися в проект ваші ідеї по дизайну?
– Це перший проект Gourmet House і власники планують далі розвивати цю мережу. Тут ми вносили якийсь свій креатив. Крім цього, нашою ідеєю є розташування відділів – поєднання сирів, делікатесів і вина разом. Тому що ми вже знаємо, що сири продаються краще коли є вино, а вино – коли поруч є сири і хамон. Тобто вся логістика і розташування в тому числі заснована на досвіді власників, Wine House, Don Mare та інших орендарів.
– Тобто ви будете якірним орендарем Gourmet House і в інших об’єктах мережі?
– Ми обговорюємо цей момент і розраховуємо на це.
– У ваших магазинах консультанти працюють з відвідувачами. Як тут стимулюється покупка, якщо враховувати, що делікатесами займається інший орендар?
– У кожного з операторів власний персонал і власна каса, але сам простір об’єднано загальною логістикою і концепцією. Наші консультанти в ході консультації дізнаються в тому числі і гастрономічні пристрасті клієнта і підводять його до фахівців по сиру. Вони також знають: який сир з яким вином краще пробувати. Або навпаки, консультанти по сиру, підводять клієнта до винних полиць.
– Як же власний асортимент сирів, який є в будь-якому вашому магазині?
– Ми змушені були відмовитися від хамон і сирів, оскільки тут є інший якірний орендар, який спеціалізується в цій категорії. Тому ми за собою залишили тільки вино, міцний алкоголь, пиво та інші напої. Одним словом «Everething to drink» (все, що п’ється).
– У вас працює бар в одному з магазинів – наскільки вдалий формат і чи плануєте його тиражувати на нові магазини?
– У нас працює бар в кожному магазині, де можна випити вино або міцні спиртні напої за ціною магазина, без націнки.
Алкоголь онлайн
– Який товар найбільш ходовий?
– Лідер продажів – Prosecco. Цей напій модний в усьому світі.
– Багато мереж намагаються збільшити частку товарів швидкого обороту в асортименті …
– Ми так не робимо. У нас є категорія вин і алкоголю з оборотом раз на рік. Але ми тим і виділяємося, що у нас можна купити все. Середній і дешевий сегмент найбільш обертається, преміум – не настільки.
– Змінювали програму лояльності?
– Вона давно у нас працює. З нового – програма оптових знижок, яку ми запустили два місяці тому. У нас 4 ціни на кожне найменування вина і міцного алкоголю – за одну пляшку, три, шість і 12. І діють знижки до 20% на покупку оптом, і більш. А головне, що можна придбати БУДЬ 3, 6, 12 пляшок вина і міцного алкоголю для отримання оптової знижки.
– Що відбувається зараз з інтернет-магазином?
– Ми поки заблокували роботу інтернет-магазину, він застарів. Розробляємо іншу концепцію нашого онлайн-майданчика. До весни з’явиться новий портал.
– А взагалі багато запитів на покупку алкоголю в інтернеті?
– Споживачі купують онлайн тільки знайомі їм вина. В нашій мережі частка продажів через інтернет досягала максимум 3-4%. Зробити гарне вино – це мистецтво. А мистецтво не купують в інтернеті. Тому більшість відвідувачів любить подивитися на вино наживо, почитати етикетку, потримати пляшку в руках, а потім визначитися з покупкою.
Але це перспективний напрямок, тому наш інтернет-магазин буде працювати
Читайте також –