Українці очікують зростання економіки і готові здійснювати великі покупки
Дослідження споживчих настроїв GfK Ukraine: індекс поточного особистого матеріального становища зростає, українці вірять в позитивну динаміку і зростання економіки.
У квітні 2018 споживчі настрої українців покращилися: індекс споживчих настроїв (ІСН) становив 61,3, що на 3,7 п більше, ніж в березні 2018 року. Найбільших змін зазнав
індекс очікуваного розвитку країни в найближчому році.
Індекс поточного становища (ІПС) піднявся на 2,3 п – до рівня 58,9.
Складові цього індексу змінилися наступним чином:
- індекс поточного особистого матеріального становища (х1) склав 51,7, що на 3,7 п вище показника березня;
- індекс доцільності великих покупок (х5) виріс на 0,9 п і встановився на позначці 66,2.
Індекс економічних очікувань (ІЕО) в квітні піднявся на 4,6 п – до позначки 63,0. Динаміка складових цього індексу виглядає так:
- індекс очікуваних змін особистого матеріального становища (Х2) збільшився на 0,6 п. У порівнянні з минулим місяцем і склав 59,5;
- індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчого року (х3) збільшився на 7 п і склав 62;
- індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчих 5 років (х4) склав в березні 67,4, що на 6,1 п менше показника березня.
Очікування українців з безробіття в квітні покращилися: показник індексу очікуваної динаміки безробіття зменшився на 3,5 п і склав 130,7. Однак індекс інфляційних очікувань збільшився на 5,5 п і склав 188,5. Очікування український щодо курсу гривні протягом найближчих 3-х місяців покращилися: індекс девальваційних очікувань опустився на 2,3 пункту ─ до значення 147,6.
«Індекс споживчих настроїв в квітні 2018 виріс. Найбільший приріст зафіксовано за індексом очікуваного розвитку економіки протягом найближчого року. Така динаміка корелює з поліпшенням в першому кварталі 2018 очікувань підприємств щодо розвитку їх бізнесу в найближчі 12 місяців за даними дослідження Національного банку », – коментують аналітики GfK Ukraine.
Читайте також –
CBRE: Київ зайняв четверте місце в Європі за кількістю нових брендів у 2017 році