Рекордні продажі: як пройшла Чорна п’ятниця для українських рітейлерів

Рекордні продажі: як пройшла Чорна п’ятниця для українських рітейлерів

28.11.2018 08:15
  1909
Дарья Златьева

Як проходила Чорна п’ятниця в Україні, які результати отримали рітейлери і на скільки просіли продажі в різних сегментах напередодні розпродажів.

Інтерес українців до Чорної п’ятниці продовжує рости, збільшуючи обороти ритейлерів в дні проведення розпродажів в рази. При цьому компанії намагаються уникнути відкладеного попиту і просідань продажів після Black Friday, розтягуючи період акцій в середньому на тиждень, а деякі – і до грудня.

Згідно зі статистикою ПриватБанку, обсяг сплачених картами покупок Чорної п’ятниці в 2018 році став рекордним показником за останні роки, перевищивши середньодобовий показник в 10 разів. “За підсумками традиційного дня розпродажів Чорної п’ятниці через мережу торгових терміналів ПриватБанку було оплачено 3,2 млн покупок на суму понад 1 млрд грн”, – відзначають у фінустанові. Рекордним цей день став і за кількістю покупок в розстрочку – всього за добу українці купили товарів на 115 млн грн, причому більше половини цієї суми припало на вітчизняні інтернет-магазини.

Електроніка – зростання до 70% і відкладений попит

У сегменті електроніки рітейлери проводили Black Friday з п’ятниці по неділю, а потім проводили ще і “кіберпонеділок”. Трохи раніше почали акцію в Ельдорадо – 22 листопада. Фокстрот же, навпаки, спробував відігратися і “розтягнути” Чорну п’ятницю до 2 грудня.

У порівнянні Чорною п’ятницею трирічної давності ситуація кардинально змінилася: охоплення людей, які хочуть взяти участь в Black Friday стало набагато більше, кажуть опитані RAU експерти.

Директор по маркетингу і рекламі мережі Ельдорадо Максим Колесніков відзначив суттєвий приріст продажів у порівнянні з минулим роком – продажі компанії виросли на 70%, а середньоденний виторг збільшився до 5 разів.

В MOYO відзначають, що в період розпродажу покупці щодня робили в середньому на 50% більше покупок, ніж в звичайний день, а в саму Чорну п’ятницю цей показник виріс на 150%.

У Rozetka традиційно не коментують результати, але в соцмережах власник компанії, Владислав Чечоткін підігрів інтерес, зазначивши, що $ 1,2 млн – це середня швидкість продажів на годину на Rozetka в цю Чорну п’ятницю.

У мережі Цитрус приріст товарообігу в Чорну п’ятницю (23.11) в порівнянні зі звичайною п’ятницею (19.10) склав 386%.

Приріст товарообігу Цитрус за 4 дня Чорної п’ятниці в 2018 році в порівнянні з 4-х денним періодом промо в 2017 році склав 50%. Частка продажів акційних моделей в обороті склала 70%.

Також в цьому році за 4 дня Чорної п’ятниці онлайн трафік інтернет-магазину компанії виріс в 2,5 рази в порівнянні з 4-х денним періодом промо в 2017 році.

“План по Black Friday був перевиконаний, але ціна цього – низька маржинальність. В цілому ми перевиконали план, але є відчуття, що навіть без Чорної п’ятниці зробили б це “, – говорить директор з маркетингу Алло Артур Матковський, додаючи, що рітейлери сегменту електроніки робили чесні знижки, незважаючи на упередження покупців.

У COMFY сумарний трафік в період Black Friday в роздробі склав 766 500 чоловік, що на 5,2% більше до такого ж періоду минулорічної BF. На сайт компанії прийшло 2,5 млн осіб, що на 20% більше запланованого онлайн-трафіку. “Покупки в мережі зробили 153 100 клієнтів. Це на 43% більше до такого ж періоду минулорічної BF. Приріст COMFY до минулого року з обігу склав 70%”, – відзначають в компанії.

У Фокстрот Чорна п’ятниця переросла в Чорний листопад: почалася акція 2 листопада як «Репетиція Чорної п’ятниці», а закінчиться 2 грудня. Сама «Чорна п’ятниця» надала можливість покупцям зробити вигідні покупки електроніки і побутової техніки з 23 по 26 листопада включно.

Акція ще не завершена, однак за словами директора з маркетингу мережі Фокстрот Руслана Клименко, купівельний попит в Чорну п’ятницю цілком можна порівняти з динамікою продажів під Новий рік.

Попитом у покупців користувалися телевізори з великою діагоналлю, велика побутова техніка, смартфони. В MOYO відзначають, що більш затребуваними були телефони вартістю до 10 000 грн, а телевізори купувалися, в основному, за 15-20 000 грн.

За словами Артура Матковського, в Алло, крім звичної категорії смартфонів, де компанія є одним з лідерів, особливим попитом користувалися телевізори і VR гаджети.

У Цитрус серед популярних товарів в Чорну п’ятницю також називають портативні колонки, PlayStation, навушники, фітнес трекери і ноутбуки.

У COMFY найбільші продажі в штуках показали смартфони, плоскопанельні телевізори, сковороди, чайники, пилососи для сухого прибирання. Найбільший приріст рік до року показали ігрові консолі.

Однак багато покупців відкладали покупку техніки і електроніки напередодні Чорної п’ятниці. “До цього періоду був очікуваний спад у вигляді відкладених покупок. Відчутний провал був в понеділок і вівторок”, – відзначають в Алло.

У Цитрус відзначають, що в цьому році ринок почав активну промо кампанію Чорної п’ятниці занадто рано і це спровокувало відкладений попит. “В результаті ми побачили падіння продажів в перші 20 днів листопада на 18% в порівнянні до попереднього періоду в жовтні 2018 року”, – резюмують в компанії.

Відкладений попит до 25% зафіксували і в Ельдорадо. “Ми відчували просідання продажів протягом декількох днів до Чорної п’ятниці. Трафік не падав, але конверсія знижувалася – люди приходили, придивлялися, розпитували про акції, але покупок не робили”, – відзначає Максим Колесніков.

Високий попит відбивався і на якості обслуговування. Артур Матковський зазначає, що в цілому по ринку були помітні спади в якості сервісу через серйозне збільшення трафіку.

“У сухому залишку в результаті Чорної п’ятниці виграє, звичайно ж, кінцевий споживач. Рітейлери відчувають великий стрес через перепади попиту”, – додає експерт.

Fashion: третина в офлайні і безпрограшний онлайн

Генеральний директор KarKat Fashion Ukraine (Women’Secret, Springfield, Pedro del Hierro) Ігор Забулонський розповів RAU, що в компанії прийняли рішення проводити Чорну п’ятницю
тільки один день. В результаті отримали виторг в п’ять разів вище, ніж в звичайний день.

В інтернет-магазині брендового взуття, одягу і аксесуарів Rechi.Ua Чорну п’ятницю проводили три дні. “За кількістю замовлень ми залишилися на рівні минулого року, а ось за сумою зросли на 20%”, – зазначила Інна Бачуріна, арт-директор і співвласник Rechi.Ua.

У компанії стояло завдання пройти цей період максимально стабільно і не привертати “разовий” персонал, тому клієнтам поставили досить жорсткі умови по обов’язковій передоплаті. “Це було ключовим фактором у формуванні структури продажів: сумки/аксесуари продавалися добре, а все, що потрібно міряти, слабкіше”, – зазначає Інна Бачуріна.

В цілому компанії намагалися анонсувати акційний період якомога пізніше, намагаючись уникнути відкладеного попиту. У минулі роки в Rechi.uа вели активну промо акції, в цьому ж практично звели до нуля будь-які маркетингові активності по Чорній П’ятниці до розпродажу.

“Це дозволило уникнути провалу продажів. Якщо раніше продажі просідали за 2 тижні, то в цьому році тільки в четвер. Плюс у всіх комунікаціях ми прямо доносили, що істотні знижки будуть тільки на минулі колекції”, – пояснює Інна Бачуріна.

У INTERTOP Ukraine періоди розпродажів почалися з 19 листопада. Акція -20% на весь асортимент діяла тільки в Чорну п’ятницю 23 листопада. Паралельно були пропозиції до -50%, на обрані товари, ця акція набула чинності з понеділка 19 листопада.

“Щоб продажі листопада не просіли, з 24.10 в INTERTOP стартував міжсезонний розпродаж, за умовами якого діяли знижки до -30% на обрані моделі”, – коментує маркетинг-директор INTERTOP Ukraine Валерія Толочина.

“У порівнянні з Чорною п’ятницею 2017 року, продажі в 2018 році в роздробі виросли на 28%, омніканальні продажі на 30%, і, вже традиційно, рекордне зростання показав онлайн магазин – на 110% в обороті і в 2 рази в трафіку” – додає комерційний директор INTERTOP Ukraine Євгенія Чижевська.

За її словами, у всіх каналах трохи зріс середній чек – в межах 15%. Цьому, в першу чергу, посприяв перерозподіл попиту в бік більш дорогих і технологічних моделей і брендів.

Найпопулярнішими категоріями в INTERTOP в Чорну п’ятницю стали зимове взуття і одяг, що продиктовано сезоном.

“Традиційно, більше виросли жіночі категорія – на 55%, чоловіки купували трохи менше, але не сильно відстали – зростання на 38%, в порівнянні з оборотом в Чорну п’ятницю 2017”, – зазначає Євгенія Чижевська.

Завдяки ефективній роботі контакт-центр INTERTOP Ukraine всі дзвінки клієнтів були прийняті вчасно, а максимальний час очікування на лінії склав не більше 15 секунд. “При цьому зростання дзвінків склало більше 40%, в порівнянні з Чорною п’ятницею минулого року”, – додає маркетинг-директор INTERTOP Ukraine.

Для інтернет-магазинів Saks’85 і newbalance.ua це була перша Чорна п’ятниця. В цілому, для онлайн-проектів, які веде компанія Omnicore (MD-Fashion, Ultra-Shop і Saks’85), Чорна п’ятниця проходила весь уїк-енд. На сайті newbalance.ua знижка -50% була активна тільки 1 день, в п’ятницю.

“Якщо порівнювати зі звичайною поведінкою користувачів, то кількість оформлених замовлень на сайті збільшилося від 5 до 10 разів. На частині проектів середній чек не змінився і навіть трохи виріс за рахунок більшої кількості товарів в замовленні. На одному з проектів середній чек знизився на 20% “, – говорить Chief marketing officer в Omnicore Юлія Шилова.

За її словами, по покупкам ситуація схожа на всіх сайтах: брали куртки і пуховики, зимові черевики і уггі, спортивний одяг, кросівки і брендові сумки.

У Omnicore відзначають, що всі проекти працювали на рівні з жовтнем і навіть напередодні Чорної п’ятниці падіння продажів не відбулося.

У MustHave Black Friday тривала 4 дні, в компанії відзначили зростання кількості одиниць в чеку до семи.

Незначна кількість покупців відклала покупки одягу і взуття на тиждень. У KarKat Fashion Ukraine переживали, що просяде оборот останнього вікенду до Black Friday, але відкладений попит зафіксували тільки в останній тиждень.

“Відчувалося те, що клієнти чекають Чорної п’ятниці, тому що замовлення за тиждень до акції дуже впали”, – відзначили в коментарі RAU в MustHave.

Ювелірка: зростання до 4 разів

У Gold.ua Чорну п’ятницю проводили три дні, плюс “кіберпонеділок”. CEO проекту Костянтин Черепинський каже, що підбивати результати рано, оскільки 80% замовлень ще не викуплені, а тільки готуються до відправки або чекають в магазинах клієнтів.

“Але за обсягом прийнятих замовлень – для нас це було зростання десь в 4 рази від звичайного дня. Небагато, ми розраховували на більш крутий сплеск “, – зазначає CEO Gold.uа.

Справа в тому, що в Gold.ua відмовилися від масових знижок на нижній ціновий сегмент (в основному срібло), тому щодо минулого Black Friday – середній чек виявився вищим. У минулому році компанія перевантажила себе недорогими замовленнями, з якими, як правило, більше проблем (повернення, невикупу) в результаті, ніж прибутку.

 В Zlato.ua провели маркетинговий експеримент і запустили знижки з понеділка по неділю – акція «7 чорних п’ятниць на тижні».

У кожен з днів не тільки діяли знижки, але і виходили спеціальні денні цінові пропозиції на певну групу товарів.

Як розповіли в Zlato.ua, в порівнянні з Чорною п’ятницею 2017 року, результати навіть перевершили очікування – продажі зросли в кількості на 40%, а в загальній сумі – більш ніж в два рази.

Сталося це за рахунок суттєвого зростання середнього чека і кількості товарів в чеку, пояснюють в компанії.

“Якщо порівнювати зі звичайною п’ятницею жовтня (05.10) кількість замовлень в Чорну п’ятницю було більше на 220%”, – говорить засновник проекту Святослав Амелін.

Найпопулярнішими товарами в Чорну п’ятницю на Zlato.ua були сережки, кільця, ланцюги, браслети і кулони із золота 585 проби. “Срібні прикраси більш доступні за ціною і споживачі можуть частіше собі їх дозволити навіть без знижок. Тому ми суттєво зменшили в акціях срібло і попросили виробників дати більше знижок на золоті прикраси “, – пояснює Амелін.

У прикрасах не відзначається такого явного просідання перед періодом знижок: наприклад, в Gold.ua аж до 22-го числа отримували той же середній обсяг замовлень, що в жовтні.

“Ми “просіли”22-го, коли анонсували Чорну п’ятницю в своїх каналах комунікацій”, – зазначає Костянтин Черепинський.

У Zlato.ua зазначили, що не дуже успішним для компанії з продажів виявився жовтень місяць, а ось в листопаді компанія не відчула критичного падіння попиту перед Чорною п’ятницею. “В абсолютних числах падіння не перевищувало 7%”, – додає Святослав Амелін.

Інші сегменти

В інтернет-магазині товарів для дітей Pampik.com Чорна п’ятниця ще не завершилася – вона триває 7 днів. “Додатково в цьому році ми порційно відкривали ранній доступ до Black Friday починаючи з вівторка, щоб по максимуму зменшити відставання логістики і пов’язане з ним просідання в наповнюваності замовлень”, – розповідає співзасновник Pampik.com Шахін Мусаєв.

Підсумкової цифри в компанії поки не називають, проте відзначають, що в саму п’ятницю індекс до середньоденнихи продажів склав десь 2,5. “Купували все. Диспропорційно сильно виросли одяг, взуття, іграшки та книги”, – уточнює Шахін Мусаєв.

В інтернет магазині Будинок іграшок акційними були всього три дні. Дмитро Бондаренко, е-commerce-директор компанії, відзначає, що оборот на Чорну п’ятницю в порівнянні з середньоденними продажами виріс в 4,5 рази.

“Приріст BF до минулого року в грошах склав 2,2 рази. На середній чек акція вплинула незначно, тому що наша пропозиція була рівноцінною у всіх цінових діапазонах”, – додає е-commerce-директор мережі Будинок Іграшок.

Рітейлери дитячого сегмента в онлайні не відзначають явного відкладеного попиту. У Pampik кажуть, що продажі не просіли. “За тиждень до Black Friday просіла конверсія, але це було компенсовано зростанням трафіку”, – запевняє Шахін Мусаєв.

У Будинок іграшок було незначне просідання конверсії за тиждень до Black Friday в 7%, але в цілому компанія значно приросла по трафіку, тому результат оцінили як позитивний.

В інтернет-магазині Mebelok.com запустили знижки, приурочені до Чорної п’ятниці, з понеділка 19 листопада по неділю 25 листопада. “Оскільки вибір і покупка меблів досить тривалий процес, то клієнтам було комфортно планувати і здійснювати покупки не в один день, а весь тиждень”, – розповіли в компанії.

“У меблевому сегменті Чорна п’ятниця не демонструвала грандіозних продажів в минулі роки. Цей рік не став винятком. Фактично пік продажів в Mebelok.com був в п’ятницю ввечері і суботу. Зростання продажів склало близько 25% в порівнянні з Чорною п’ятницею 2017. Середній чек залишився приблизно на колишньому рівні”, – відзначили в компанії.

Попитом користувалися дивани, ліжка та корпусні меблі, що знаходилися в наявністі на складах або були доступні до доставки найближчим часом. У компанії розповіли, що Чорна п’ятниця дала можливість суттєво скоротити складські залишки.

Просідання продажів в листопаді перед Чорною п’ятницею Mebelok.com склала близько 20%, що було досить відчутно.

У мережі парфюмерно косметичних магазинів BROCARD розпродаж в рамках Black Friday зі знижкою 30% в цьому році тривала 3 дні з четверга по суботу. У компанії говорять, що в 2017-му акційний період тривав тиждень – з понеділка по неділю, відповідно, і купівельна активність була вищою за звичайну протягом більш тривалого періоду часу.

“Якщо порівнювати три акційних дні 2017 і 2018 років – четвер, п’ятницю і суботу, то в цьому році зростання склало 67%. Якщо порівняти акції періоди – тиждень 2017 року і три дня 2018, то ми виросли на 11,5%”, – відзначають в BROCARD. Попитом користувалися всі категорії продукції мережі.

“Загальна тенденція в ритейлі – напередодні Чорної п’ятниці клієнт займає вичікувальну позицію. Люди прицінюються, вибирають і чекають. BROCARD не виняток – ми також спостерігали спад купівельної активності перед акційними періодом, але не критичний – в рамках прогнозованих показників”, – додають в компанії.

На Prom.ua Чорна п’ятниця тривала з 23 по 25 листопада включно. Зі знижками продавалися товари народного споживання. У компанії зробили фільтр для товарів з акціями, щоб покупці простіше їх знаходили.

“У дні розпродажів кількість товарів в кошику виросла в 2 рази. Замість 1-2 товарів, покупці одночасно замовляли 3-5. За рахунок того, що купували багато товарів за один раз, середній чек збільшився на третину – до 1245 грн”, – розповідає Лілія Овчинникова, менеджер з комунікацій Prom.ua.

Найбільше на Prom.ua купували жіночі та чоловічі зимові куртки та взуття, пуховики, шуби. Також замовляли дитячі товари, смартфони і чохли, сукні, кросівки і духи.

Читайте також –

Чорна п’ятниця-2018 в цифрах: чого чекати українським рітейлерам в цьому році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  1
Усі новини ринку