Ганна Корягіна, Іммошан Україна: В 2017-му відкриємо рітейл-парк Петрівка, у подальших планах такий же проект у Одесі
Комерційний директор Іммошан Україна Ганна Корягіна про нові проекти компанії, перспективи формату рітейл-парк і конкуренцію за орендарів.
У серпні цього року Іммоншан Україна повідомив, що вже в 2017-му збирається вивести на український ринок новий формат торговельних площ – рітейл-парк. Перший подібний об’єкт буде побудований у Києві, на Петрівці, біля гіпермаркету АШАН і будівельного гіпермаркету Епіцентр К. І чому особливість нового формату, які магазини відкриються в майбутньому рітейл-парку, і в чому його переваги у порівнянні з традиційними ТЦ, RAU розповіла комерційний директор Іммошан Україна Ганна Корягіна.
– Розкажіть про проект рітейл-парку в Києві на Петрівці: що він буде собою являти і чому вирішили розвивати цей формат?
– Наша материнська компанія – Immochan – присутня в 12 країнах і управляє 380 об’єктами торгівельної нерухомості. При цьому тільки у Франції Immochan належить 74 рітейл-парка, а всього в управлінні перебуває понад 100 подібних об’єктів площею майже 1,5 млн кв. м. Враховуючи, що загальний портфель комерційної нерухомості компанії включає 3,9 млн кв. м, частка рітейл-парків досить значуща, і це підтверджує, що даний формат успішний.
– У чому причина того, що почали виводити на український ринок цей формат саме зараз?
– По-перше, ми знаємо, як на практиці працюють рітейл-парки, і впевнені в перспективності даного напрямку, в тому числі і в Україні. По-друге, враховуючи нинішні економічні умови і рівень розвитку ринку, вирішили, що зараз гарний час вивести на український ринок формат рітейл-парків.
Вже можемо констатувати успішність проекту, оскільки багато рітейлери зацікавлені у відкритті своїх магазинів в рамках проекту рітейл-парк Петрівка.
– Я правильно розумію, що ключовий концепт рітейл-парку: великі площі для великих орендарів?
– Так, проект передбачає декілька окремо розташованих будівель, в кожному з яких працює великий магазин мережевого оператора. Один блок – один орендар. Без критих приміщень загального користування.
– Рітейл-парк Петрівка буде побудований за таким же проектом?
– Він буде представляти собою strip-mall – дві великі будівлі, що стоять паралельно одна одній, і об’єднані спільною відкритою парковкою.
– Вже відомо, хто відкриється у цьому парку?
– Основні якірні орендарі вже визначені, але поки що не можу назвати всіх.
– Назвіть, кого можете.
– Дитяча планета – близько 4000 кв. м, JYSK – 1200 кв. м, Чудо Острів, гіпермаркет спортивних товарів.
– Чому обрали для першого рітейл-парку Петрівку, адже в цій локації і так дуже багато торгових центрів різного формату?
– Торговельних центрів на Петрівці дійсно багато, ми реалізовуємо проект поруч з ТЦ АШАН Петрівка і недалеко від споруджуваного гіпермаркету Епіцентр. Наша локація певною мірою як раз і обрана тому, що поруч вже є потужні об’єкти, цікаві для споживачів. Так що цей комплекс об’єктів ми розглядаємо як певний рітейл-кластер, який забезпечить нам синергію в розвитку.
– Це не зовсім те, про що я запитав…
– Рітейл-парк і класичний торговий центр – принципово різні об’єкти, і не будуть конкурувати між собою. Це різний підхід до шопінгу, і різні умови для клієнтів.
Тому, не забуваючи про вже побудовані і споруджувані на Петрівці торгівельні центри, ми розраховуємо на успішну роботу рітейл-парку і певну синергію.
Спираємося, в тому числі, і на досвід роботи в Європі, де рітейл-парки добудовуються біля вже успішно працюючих торговельних центрів. Наприклад, проект компанії Immochan в Румунії – Coresi Shopping Resort (GLA ТРЦ 32 000 кв. м, проект рітейл-парку 24 200 кв. м).
– Після вашого оголошення про будівництво рітейл-парку, про інтерес до цього формату заявили й інші девелопери. Дійсно назріла поява таких об’єктів, або це своєрідна данина модному терміну?
– Зростання інтересу до ритейл-парків – загальноєвропейська тенденція. У 2016 році в ЄС введено в експлуатацію 1,6 млн кв. м торговельних площ у цьому форматі, в 2015-му – 1,1 млн кв. м, а загальна площа ритейл-парків в Європі перевищила 40 млн «квадратів».
Так що в даному випадку треба говорити не про данину моді, а про тенденції та залучення України до європейського досвіду.
– У чому переваги рітейл-парку перед традиційними торговими центрами?
– Є переваги для всіх сторін: для девелопера, рітейлера і клієнта. Для девелопера вони очевидні: витрати на будівництво такого об’єкта менше, ніж для традиційного ТЦ. Аналогічно і для орендаря: рітейл-парк передбачає великі площі, а в Києві в рамках вже діючих успішних торгових центрів складно знайти орендні площі понад 1000 кв. м.
Крім того, через відсутність приміщень загального користування в їх класичному розумінні, сервісний збір рітейл-парку і в торговому центрі розрізняється.
– Рітейл-парки в інших містах плануєте відкривати, або обмежитеся столицею?
– У планах компанії є намір відкрити рітейл-парк в Одесі, але поки що цей проект не розроблений настільки, щоб говорити про нього в деталях.
– А торгівельні центри будувати будете?
– В даний час ми зосереджені на реалізації трьох проектів: ТЦ на Позняках, рітейл-парк Петрівка і проект в Одесі.
https://rau.ua/ekonomika/immoshan-ukraina-novyj-trts/