Андрій Жук: «Хто б міг подумати, що при курсі 27 гривень за долар життя буде продовжуватися!»
Незважаючи на те, що економічна ситуація в Україні далека від ідеальної, вітчизняний бізнес, тим не менш, рук не опускає.
Український ринок рітейлу в 2016 році демонструє позитивну динаміку, а його представники з оптимізмом дивляться не тільки в майбутнє, але активно будують плани, що далеко йдуть. Детальніше про те, що відбувається в галузі напередодні найбільшого вітчизняного форуму для учасників ритейлерського бізнесу Retail & Development Business Summit 2016, розповів в інтерв’ю сайту Новое время член правління Асоціації рітейлерів України Андрій Жук.
– 1 грудня в Києві вже в четвертий раз пройде Retail & Development Business Summit. Як виникла ідея проведення заходу?
– Постійно спілкуючись з власниками і топ-менеджерами компаній сфери рітейлу та девелопменту, ми з колегами відчували великий інтерес і попит на проведення таких заходів: зустрічей перших осіб та ключових гравців ринку. Ми ретельно вивчили закордонний досвід, і грунтуючись на цій інформації, прийняли рішення організувати саміт індустрії для українських рітейлерів і девелоперів.
– Чим керуєтеся, запрошуючи тих чи інших спікерів для участі у форумі?
– Головний принцип – це досвід і ефективність. Ми запрошуємо осіб, які приймають рішення: топ-менеджерів і власників, підприємців, керівників, які домоглися успіху і забезпечують розвиток сфери рітейлу. На саміті у них є можливість поділитися своїми знаннями в цій сфері, дізнатися про актуальні тренди галузі, отримати уявлення про майбутнє українського рітейлу, інновації та тенденції, вивчити успішні кейси, поспілкуватися зі старими знайомими і завести нові корисні контакти.
– Які теми плануєте обговорити на майбутньому саміті? Чи будуть якісь нововведення в програмі? Чого чекаєте від цього заходу?
– У цьому році ключовий посил саміту: «Трансформація рітейлу в новій реальності». З головними експертами ринку ми проаналізуємо ситуацію, яка склалася зараз на ринку, які кроки роблять рітейлери, щоб їх бізнес активно розвивався. Серед основних тем, які будуть розглянуті: інвестиційний клімат в ритейлі та девелопменті 2016-2017; вихід міжнародних брендів на ринок України; розвиток українського рітейлу в 2016 році; світові тренди в e-commerce; концептуальні особливості нових ТРЦ і багато іншого.
Особливу увагу плануємо приділити взаємодії рітейлерів і ТРЦ. Цього року захід збирає сильний експертний склад, і контент буде достатньо інформативним та корисним.
Основні цілі саміту цього року, як і раніше – це обмін досвідом між гравцями ринку, налагодження партнерських взаємовідносин, отримання нових контактів для подальшого розвитку
– Які питання входять у сферу інтересів Асоціації рітейлерів України?
– Гасло нашої Асоціації – «Зміцнюємо репутацію рітейла». Ми представляємо собою неприбуткове об’єднання компаній, що працюють у сфері рітейлу, або безпосередньо з ним пов’язаних. Відповідно, наше ключове завдання полягає в тому, щоб підказати компаніям найбільш ефективні шляхи розвитку, найкращі рішення, показати можливості і напрямки зростання. В тому числі і з допомогою нашого галузевого порталу, де розміщуємо всі новини сфери рітейлу, аналітичні та оглядові статті, кейси та колонки топ-менеджерів і фахівців, інтерв’ю та репортажі з важливих для рітейлерів подій.
– Які переваги від членства в Асоціації отримують її учасники?
– Серед переваг членства організаційна, юридична, маркетингова підтримка партнерів Асоціації, можливість безкоштовно взяти участь у круглих столах, фокус-групах, семінарах і практикумах. Члени RAU отримують знижки на участь у заходах, які проводять партнери Асоціації, а це практично всі ключові бізнес-події в Україні. Також вони можуть розміщувати на порталі Асоціації свої інформаційні матеріали, отримувати розсилку з новинами законодавства і дайджест новин ринку.
Окремо хочу зазначити, що для членів RAU діють особливі умови участі у ключових подіях, що проводяться Асоціацією: Retail&Development Business Summit, Retail&Development Business Party, Retail&Development Expo, і в делегаціях при виїздах на найбільші міжнародні виставки, такі як Forum Shopping Centre і MAPIC.
– Які проекти ви реалізуєте? Плани на найближче майбутнє?
– Насамперед, звичайно, це захід, про який ми сьогодні і говоримо: R&D Business Summit. Це найбільший галузевий форум, де збираються більше 300 топ-менеджерів і більше 30 топ-спікерів. Крім інших заходів, у майбутній програмі заплановано нагородження кращих регіональних ТРЦ в рамках іншого нашого традиційного проекту – Shopping Centre Awards. Цього року ми вперше провели неформальну зустріч перших осіб рітейлу та девелопменту – R&D Business Party, де нагородили кращі компанії сфери рітейлу. Сподіваємося, що ця нагорода, «Рітейлер року», стане регулярною. Наступного року плануємо реалізувати ще один проект: зібрати представників рітейлу та девелопменту на виставку індустрії R&D Expo.
– Як ви можете охарактеризувати український ринок рітейлу сьогодні? Як позначилась на його стані і розвитку економічна криза?
– Тема саміту 2016 – «Трансформація рітейлу в новій реальності», і вона повною мірою відповідає тій реальності, в якій ми всі живемо і працюємо останні два роки. Хто б міг подумати, що при курсі 27 гривень за долар життя буде продовжуватися, бізнес зможе розвиватися, а товарообіг в 2016 році буде рости! Наведу кілька фактів. За цей період часу в країні практично щотижня відкривалося кілька магазинів сегменту droggerie. Найбільш активно зростала мережа EVA. В окремих сегментах продажі зросли на 40% рік до року. Завдяки електронній системі ProZorro рітейл зміг брати участь і чесно перемагати в тендерах на поставку товарів державі. Повноцінна імплементація Договору вільної торгівлі Україна – ЄС призвела до збільшення товарообігу з Євросоюзом на 5%.
Якщо говорити про девелопмент, то варто відзначити введення в експлуатацію нових торгових центрів, таких як New Way, Victotia Gardens, з дня на день очікуємо відкриття ЦУМу і Lavina Mall.
– Які формати розвиваються найбільш активно? Які основні тенденції?
– З тенденцій цього року можу відзначити наступні: зростання популярності і відкриття нових форматів торгових точок, які продають продукцію Made in Ukraine; бурхливий розвиток мультиканальності в рітейлі; збільшення кількості та аудиторії маркетплейсів.
– Як ви оцінюєте перспективи українського рітейлу?
– Розвиток компаній українського рітейлу сильно залежить від купівельної спроможності населення, а вона, в свою чергу, базується на впевненості в завтрашньому дні. Ось цього багатьом українцям поки якраз і не вистачає. Більшість людей сьогодні не надто охоче розлучаються з грошима, вважаючи за краще економити. Як результат, сфера рітейлу розвивається не так швидко, як дозволяє її потенціал.
Тим не менш, у майбутньому, ми однозначно будемо бачити зростання онлайн комерції. Очікуємо на нашому ринку нові міжнародні бренди, з великою ймовірністю вже в найближчі роки побачимо турецькі DeFacto і Katon та інші міжнародні мережі. Збільшення кількості якісних торгових центрів у столиці призведе до балансу в пропозиціях торгових площ.
Джерело: Новое время.