Вихід є: Юлія Шилова і Дмитро Джеджула про зміни і тренди в рітейлі в 2021 році
Що змінилося в споживанні через пандемію коронавируса, що буде актуально в 2021 році, які висновки має зробити бізнес вже сьогодні, щоб залишитися на плаву в найближчі роки.
16 грудня на традиційній передноворічній рітейл-середі, організованій компанією IDNT, співвласники Dzh-Shi Marketing Family Юлія Шилова і Дмитро Джеджула розповіли про зміни в рітейлі, актуальні тенденції та тренди 2021 року. RAU пропонує ознайомитися з найцікавішими тезами їх виступу.
Локдаун и Covid-19: що змінилось?
За оцінками експертів McKinsey & Company, за 3-5 тижнів ми пройшли шлях розвитку, який у звичайний час зайняв би близько 10-ти років. У сферах медицини, фармацевтики, рітейлу, навчання і роботи стався колосальний стрибок вгору.
Головні зміни, які відбулися в 2020-м:
- Діджиталізація. Багато рітейлерів запустили свої онлайн-магазини, впровадили безконтактну оплату і створили омніканальние платформи.
- Зміна в споживанні і шляху клієнта. У березні та квітні ми всі ходили в супермаркет мало не в броні і все обробляли санітайзерами. У червні розслабилися і поїхали до моря. А в жовтня все знову різко повернулося назад. І, швидше за все, ці гойдалки триватимуть ще якийсь час.ґ
- Future is NOW. Весь фокус уваги на сьогоденні.
Тенденції-2020
Що змінилося:
- Робота. Зросло безробіття. Значна частина працівників перейшла на віддалений режим. Це спровокувало значне зниження споживання on-the-go, тому що люди практично перестали купувати різні снеки по дорозі в офіс і додому.
- Навчання. З’явилося багато навчальних курсів. Ті, хто залишились без роботи або опинилися на межі звільнення, почали дивитися на розвиток в суміжних дисциплінах. Ця сфера зараз на сильному підйомі. Також актуальним стало віддалене навчання.
- Інформація та комунікація. Спілкування очі-в-очі стало набагато менше. Тому те, спілкування, що лишилось, повинно бути дуже якісним і нести позитивний досвід. Особливо це стосується бізнесу, який залежить від фізичного контакту з клієнтами. Також відбулися серйозні зміни в медіа-споживанні: канали out of the home (зовнішня реклама, наприклад) сильно просіли, знову злетіло вгору ТВ, ну і Діджитал продовжує зростати.
- Подорожі та мобільність. Цього року всі залишилися без подорожей за кордоном, відповідно, зовнішній туризм впав, а внутрішній, навпаки, виріс. Також знизився туристичний роздріб. Цей тренд популярний в європейських країнах. Там люди часто відправляються в shopping travel, щоб зробити вигідні покупки в аутлетах. Зараз цей канал сильно впав, і коли він повернеться на свої докризові показники не відомо.
- Шопінг. E-commerce дуже швидко зростає. Цікаво, що в цьому році значно збільшився обсяг споживчого кошика, але впала частота покупки. Якщо раніше ми ходили в супермаркет кожного дня, зараз ми це робимо раз в один-два тижні в магазинах поруч зі своїм будинком.
- Дім. Тут головний тренд – “гніздування”. Ті, хто займається продажем текстилю, одягу і товарів для дому в цьому році побачили небачений ріст продажів. Навіть незважаючи на закритий роздріб, вони дуже добре торгували онлайн. Тренд “гніздування” залишиться актуальним і в наступному році – люди будуть і далі покращувати свої будинки.
- Розваги. У цьому році дуже впало кіно, а ось стрімінг, цифрові розваги та ігри сильно зросли.
- Здоров’я. Тут спостерігається фокус на гігієну, також посилилися тренди на органіку, екологічність і натуральність. Люди почали масово читати етикетки в супермаркетах. Також з’явилися такі тренди як Е-фармацевтика та Е-медицина.
Що це означає для бизнесу:
Далеко не всі ці тренди залишаться назавжди. Вимушена поведінка споживачів може перетворитися в звичку тільки за умови високої задоволеності від нового досвіду. В іншому випадку – споживачі повернуться до своєї попередньої поведінки.
Тренди, які будуть важливими в 2021 році:
- E-commerce та омніканальні бренди і далі будуть дуже доречними.
- Для просування найкраще використовувати діджитал і ТБ, оскільки канали out of the home і живе спілкування продовжать падати.
- Для споживача на першому місці будуть здоров’я, гігієна і екологічність. І, в основному, вони будуть вибирати А-бренди (супер-бренди) і локальні бренди.
- Також дуже важливо розуміти, що зараз відбуваються глибинні зміни цінностей. Якщо раніше довіру була важливою далеко не завжди, то зараз довіра, впевненість і безпека превалюють.
Багато хто хвилюється, що ера брендів добігає кінця. Насправді це не так. Зараз, коли світ такий нестабільний, роль видатних брендів стала ще важливішою, тому що вони додають впевненості і енергії.
Завдання бизнесу в 2021 году:
- У продажах варто: створювати омніканальность і точки продажів без людей; вибудовувати безпечний і легкий купівельний досвід в торгових точках; зробити реконфігурацію касових зон; впроваджувати такі опції як Click&Collect і Drive-through;
- В маркетингу важливо бути релевантними у виборі повідомлень і медіа, а також працювати над побудовою довірливих відносин з клієнтами;
- В асортименті: робити міні і джамбо-упаковки, створювати товари з безпечним складом і в екологічній упаковці, не забувати про value for money.
Читайте також:
Як споживачі приймають рішення про покупки в період пандемії COVID-19