
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Постійно тримаючи в фокусі стратегічні цілі – зростання компанії, розвиток нових проектів, ефективність капіталу та операційної діяльності – команда Arricano активно експериментувала з тактичними інструментами, перетворивши суспільну чутливість на затребувану корпоративну компетенцію.
Цей матеріал доступний російською мовою
Саме з такою презентацією виступила Анна Чуботіна, СЕО Arricano, на галузевій конференції RAU Expo 2021. А ще розповіла, як змінювались пріоритети в управлінні компанією під час локдауну та які зовнішні сили ринку впливали на фінансову резистентність й корпоративну стійкість до турбуленцій. RAU пропонує ознайомитися з виступом у форматі авторської колонки.
Управління будь-яким бізнесом починається із стратегічного планування. Для мене найбільш прийнятним визначенням стратегії є системна модель розвитку бізнесу, яка поступально поєднує три складові: цілепокладання, планування та виконання. А тактика – це інструмент реалізації стратегії, що відповідає основним заявленим цілям.
Протягом дії карантинних обмежень та локдауну зокрема, основним завданням менеджменту Arricano стало забезпечення фінансової стійкості компанії в умовах негативного впливу пандемії на сектор комерційної нерухомості. Насамперед були переглянуті та частково оптимізовані капітальні витрати, які не мали пріоритетного статусу для компанії. Дещо довше за часом зайняв процес діалогу з постачальниками з метою зниження операційних витрат на час обмеженого формату роботи наших об’єктів. У результаті проведених переговорів з кредиторами були укладені угоди з часткової реструктуризації та зниження відсоткових ставок.
Сильна фінансова позиція, достатня ліквідність та довіра кредиторів дозволили компанії навіть в кризовий період отримувати нові кредитні транші та продовжувати свій розвиток.
Професійні дії менеджменту протягом досить складного 2020 року дозволили знизити витрати компанії на 17% при скороченні доходів на 13% у доларах США у порівнянні рік до року та підтримувати вакантність проектів на рівні близько 1%. І за підсумками 2020 року, компанія суттєво покращила основні KPI у порівнянні з прогнозованими на початку карантину сценаріями.
Аналізуючи суспільні реалії та навколишній контекст, ми вибрали для себе ті тренди, які найбільше впливають на посилення маркетингової комунікації та взаємодію зі спільнотами, а також на зростання попиту товарних категорій всередині оптимального тенант-міксу торгового центру.
По-перше, це зміцнення візуальної ідентифікації бренду ТРЦ та креатив. А по-друге, це робота із тими категоріями, які демонструють ріст, у тому числі стимулюють товарообіг усього торгового центру. Мова про електроніку, fashion, спорт, товари для дому тощо. І по-третє, це генерування привабливого емоційно-позитивного та навіть терапевтичного контенту у В2С комунікаціях зі споживачами різних цільових груп.
Ще один важливий для нас тренд – це колабораційні проекти ТРЦ. Ми співпрацюємо із брендами орендарів, дистриб’юторами товарів, що продаються в магазинах наших орендарів, та «третіми особами», які надають різні сервіси і зацікавленні у просуванні свого бренду та збільшенні клієнтської бази. До прикладу, у нас були активності із брендом Vivo, який представлений в магазинах електроніки. Цікавий приклад співпраці із сервісом замовлення таксі Uklon та дитячою школою моделей.
Метафорично про наявність різних світів влучно сказав німецький філософ Артур Шопенгауер: «перебуваючи за однакових обставин, люди все ж живуть у різних світах». Ми бачимо, наскільки різні «світи» та площини, що з’являються в онлайні та офлайні і як вони пересікаються в омніканальному просторі.
Поряд з цим, «світ» торгівельної нерухомості формують такі фактори, як зміна портрету споживача, коливання платоспроможності, поява нових каналів продажів та нових мотивів шопінгу. Ринок через пандемію став більше залежати від рішень влади – закрити чи відкрити ТРЦ. Із часом до гнучкості доєдналась потреба у ще одній корпоративній компетенції – швидкості. Ми навчились оперативному реагуванню на соціальну зміну. До прикладу, Black Friday – в усьому світі привід ходити на шопінг, до якого рітейлери та ТРЦ готуються заздалегідь. У 2020 році із введенням карантину вихідного дня «Чорну п’ятницю» по-українськи як маркетинговий проект організували лише за кілька днів “під ключ”, в тому числі із тематичною шаховою концепцією.
Шахи – це потужна логічна гра, інтерес до якої посилився після появи на екранах міні-серіалу «Хід королевою». Тому на хайпі ми запропонували відвідувачам ТРК Проспект трендову комунікацію та активність. Адже щоб споживач помітив бренд та його пропозицію, важливо виділятися з-посеред великого масиву інформації. Великі шахи у торговому центрі на «Чорну п’ятницю» і стали тим креативним диференційованим від інших рішенням із унікальним дизайном, рекламними повідомленнями та візуальною ідентифікацією бренду ТРЦ.
Наші метрики ефективності проекту – це відстеження реакції споживачів в офлайні та онлайні, а також наскільки меседж ТРЦ відповідає та потрапляє в позиціонування брендів орендарів. Як результат, ми отримали збільшення відвідуваності на 5% у день Black Friday – 2020 у порівнянні із попереднім роком.
Оскільки «Чорна п’ятниця» минулого року через карантин вихідного дня переросла у «чорні будні» упродовж усього робочого тижня, то ріст трафіку склав 28% у порівнянні із попередніми тижнями листопада. Комунікаційний показник ефективності меседжу – це 2,8 млн. усіх digital охоплень на дану тематику.
Зростання інтересу до ТРЦ як медійного офлайн каналу відкриває для нас нові перспективи співпраці із «третіми особами». У нас є кілька кейсів реалізації BTL перфомансів у торговому центрі, де ми взаємодіємо напряму із дистриб’юторами товарів, які продаються в магазинах. Таким рішенням ми стаємо ближче до споживача, поєднуючи у свідомості покупців емоційний зв’язок трьох брендів – «ТРЦ, виробника та продавця».
У нас є кейси взаємодії із міжнародними FMCG брендами – Milka, Red Bull. Адже торговий центр – це ще й медійний майданчик взаємодії як в онлайні, так і особливо в офлайні, що дозволяє брендам ефективно контактувати зі споживачами через квести, промо, семплінги, опитування тощо.
Прямий доступ до споживача в приємній атмосфері, інтерактив – це переваги офлайн співпраці у ТРЦ. А в онлайні – це генерування нового спільного контенту, обмін аудиторій та збільшення охоплень для усіх брендів. Результат колаборації – це посилення впливовості, упізнаваності, донесення цінностей та створення нових комунікаційних приводів.
Ще одна суттєва перевага ТРЦ як майданчику представлення брендів – це експертиза та розуміння аудиторії відвідувачів. Тому до відкриття магазину французького спортивного бренду Decathlon у ТРК Проспект ми надали даному рітейлеру весь спектр послуг – від креативної концепції представленості в офлайні ТРЦ до digital проявів. Адже ТРЦ володіє даними про свою спільноту: скільки спортивних шкіл, гуртків, басейнів розміщено в зоні охоплення, хто лідери думок цих організацій та як привернути їхню увагу.
Decathlon – це бренд упізнаваний у світі, а наша задача полягала у збудженні інтересу до нього на лівому березі столиці України. А це зовсім інший тип маркетингового проекту.
Як результат, це 23% частки Decathlon у товарообігу категорії «Спорт» у день відкриття магазину з-поміж семи спортивних брендів, які представлені у ТРК Проспект.
Наша галузь видозмінюється, гравці шукають нові ніші для свого зростання – комунікаційні, асортиментні, форматні. А споживач автоматично зчитує психологію бренду та пропозицію, що він отримає від бренду за покупку, окрім товару: чи емоцію, чи комплімент, чи зручність або ж сервіс. Від цього і залежить, в які магазини покупці будуть повертатися.
Все, що відбувається в екосистемі ТРЦ – це результат як зовнішніх суспільних впливів, а також створення внутрішньої атмосфери, проявів брендів та настроїв, які привносять гості ТРЦ як представники різних цільових груп, бренд-команди магазинів, оператори фуд-кортів і, звичайно, команда менеджменту торгівельного центру.
Завдання ТРЦ – бути гостинними та дружелюбними, вибудовувати довірливі відносини із своїми спільнотами, заохочувати відвідувачів до взаємодії із брендами, базуючи свою діяльність на принципі людиноцентричності. Як результат – ріст доходів усіх стейкхолдерів, що, без сумніву, є однією із ключових стратегічних цілей гравців галузі.
Читайте також –
Анна Чуботіна, Arricano: Як змінилися патерни покупців у торговельному центрі