
Novus відкрив 35-й Мі Маркет — другий у Броварах


Ринок категорій очищувачів, зволожувачів і іонізаторів повітря за останні п’ять років стабільно зростає. У чому ж головна користь такої техніки й чому варто задуматися про якість повітря, яким ми щодня дихаємо? Розповідає категорійний менеджер великої побутової техніки Юлія Ломачинська української мережі електроніки та побутової техніки Eldorado.
Попри зростаючу популярність приладів для очищення повітря, ці категорії товарів все ще поступаються за популярністю категоріям кондиціонерів, нагрівальних систем, водонагрівачів. Це пов’язано з низьким рівнем поінформованості споживачів про функціонал даних товарів і про те, наскільки вони незамінні в наших реаліях. Наприклад, у великих промислових містах Китаю практично в кожній квартирі стоїть очищувач повітря або так званий кліматичний комплекс. Це універсальний пристрій для підтримки мікроклімату в приміщенні за рахунок очищувача, зволожувача, іонізатора та ін.
Згідно з даними ВООЗ від 2018 року забруднення повітря в будинку може в 10 разів перевищувати забруднення повітря на вулиці. Адже у квартирі є безліч додаткових джерел забруднення: пил, хімічні виділення з меблів і миючих засобів, сигаретний дим, пилові кліщі. Але, на жаль, про це мало хто знає.
Особливо актуальним питання про якість повітря став на тлі останніх подій в Україні. У зв’язку з епідемією коронавірусу, а потім – задимленням в Києві та Київській області, помітно зріс інтерес до зволожувачів, мийок повітря й очисникам. Так, в березні 2020 року в мережі Eldorado продали у 2 рази більше товарів цієї категорії, ніж в березні минулого року. А вже в квітні 2020 року попит на ці товари збільшився в 5 разів у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року. При цьому середні темпи зростання становлять + 20% рік до року.
Важливо відзначити, що 50% продажів квітня були здійснені протягом п’яти днів, коли їдкий запах гару і пил відчувався особливо гостро, а повітря в Києві в ці дні було визнане найбруднішим у світі. Ніхто не був готовий до такого аномального попиту, що в результаті призвело до дефіциту товару – як в магазинах мережі, так і у постачальників. В останні дні квітня продажі в цій категорії товарів повернулися до середніх значень – частково це пов’язано з відсутністю ходового товару, а частково і з тим, що споживачі знову не бачать в цьому потреби.
Насправді ж потреба в чистому і нешкідливому повітрі нікуди не зникла. Тому інтерес покупців до даної категорії товарів все ще зростає. Якщо говорити про побутові очисники повітря, то найпопулярнішими є очищувачі повітря з механічним очищенням. Саме вони вважаються найефективнішими, оскільки під час очищення повітря проходить через кілька різних фільтрів.
У таких очисники часто є три фільтри:
Більшість сучасних очисників мають HEPA фільтр 13 і вище, що дозволяє вловлювати до 99,97% часток розміром до 0,003 мікрон. І чим більший розмір фільтра, тим якіснішим буде очищення повітря.
Експерти мережі дають ще кілька порад щодо вибору очищувача повітря. Так, перед покупкою варто звернути увагу на наступні характеристики: робоча площа, продуктивність, наявність нічного режиму (для мінімального рівня шуму під час роботи), колірна індикація стану повітря, наявність функції зволоження, WIFI-управління та ін.
Якщо говорити про найближче майбутнє, то спрогнозувати темпи зростання цього ринку складно, адже зараз простежується залежність попиту від зовнішньої екологічної ситуації. Проте, експерти вважають, що зростання в + 20-30% рік до року буде зберігатися.
Швидше за все, ринок почне рости швидше, коли люди зрозуміють важливість турботи про мікроклімат у своєму будинку і дізнаються більше про користь очищувачів. Тому подібну інформацію потрібно доносити якомога більшій кількості людей – як в пресі та інтернет-виданнях, так і через канали комунікації мереж побутової техніки та електроніки й інтернет-магазинів.
Читайте також
ТОП-5 порад від Eldorado, яких важливо дотримуватися вдома в умовах карантину