ЦУМ Київ про результати роботи з захисту навколишнього середовища та старт проекту «Зелений Київ»
Універмаг з 80-річною історією було відкрито після реконструкції у 2016 році. Перезапуск ЦУМ став поштовхом для оновлення як фізичного простору, так і внутрішніх концепцій. Одна з найважливіших – більш раціональне використання ресурсів, необхідних для роботи універмагу.
Втілюється проект наступним чином:
- У 2016 році ЦУМ почав сортувати сміття
- У 2018 році ЦУМ розпочато роботу над скороченням енергоспоживання
- У 2019 року ЦУМ робить активні кроки до мінімізації свого еко-сліду.
До команди приєднався менеджер зі сталого розвитку, був створений еко комітет. Формуються три основні напрямки діяльності:
1. Ініціатива з підвищення екологічної корпоративної відповідальності. Ще більше уваги приділяється збереженню електроенергії, сортуванню та скороченню кількості сміття, оптимізації використання паперу тощо.
2. Збільшення кількості брендів, які піклуються про еко-складову, у власній закупівлі. ЦУМ представляє українські та закордонні бренди, що розділяють принципи састейнабіліті: відмовляються від хутра, працюють з органічними тканинами та переробленими матеріалами, прагнуть зберігати природні ресури.
3. Проект «Зелене місто». ЦУМ організовує заходи, направлені на те, щоби зробити столицю України більш екологічно-стабільною.
Поступово еко-практика розповсюдиться на усі робочі процеси та пов’язані з ними повсякденні дії. Наразі корпоративна відповідальність ЦУМ розвивається у наступних категоріях:
Заощадження енергетичних ресурсів. За минулий рік кількість використаної електроенергії було знижено на 13% – 7 954 213,53 кВт за 2019 рік у порівнянні з 9 110 673,13 кВт за 2018 рік. Дана цифра є не остаточною метою, а лише результативним етапом на шляху до більш раціонального використання енергії.
Сортування сміття. З 2016 року розподіленням сміття займалися сортувальники – після цього відходи передавалися на вторинну переробку. З 2020 року до сортування сміття долучилися працівники офісу і торгівельних зон.
Наразі відходи і вторинна сировина сортуються на 7 категорій: алюміній, папір, скло, рослинні відходи, пластикові пляшки, інший пластик, інше.
Мінімізація відходів. Скоротити загальну кількість сміття – наступний та винятково необхідний крок в реалізації сталої програми ЦУМ. З цією метою будуть виконані наступні дії:
- персональні сміттєві баки офісних працівників буде замінено на спільні баки з окремими категоріями відходів;
- ЦУМ відмовиться від закупівлі одноразового пластикового посуду для їдальні та пластикових стаканів для кулерів. Натомість, усі співробітники отримають посуд багаторазового використання;
- проведення освітніх заходів, лекцій та зустрічей для підвищення рівня еко-свідомості та відповідальності.
Збереження паперу. До паперових ресурсів потрібно ставитися обачно – цей факт визначається їх походженням. Надмірне використання паперу – еко-недолік багатьох корпорацій та крупних компаній, але в технологічну епоху існують усі можливості, аби з ним боротися. У разі, коли від використання паперу неможливо відмовитися, варто обирати сертифікований чи перероблений матеріал, дбати про правильну утилізацію та ресайклінг.
- Наразі обмін документами між контрагентами і ЦУМ здійснюється в електронному вигляді, що скорочує використання паперу.
- В компанії впроваджено систему, що дозволяє друкування лише за наявності підтвердження користувача. Таким чином, вдалося скоротити кількість неконтрольованого використання паперу.
- Папір, що використовується для внутрішньої документації, має сертифікацію PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification чи Пан-Європейська Рада Лісової Сертифікації – рада, що визначає стандарти схем національної чи міжнародної сертифікації в сфері лісовпорядкування). В 2020 році планується перехід на використання переробленого паперу від українського виробника.
- Пакувальні пакети ЦУМ виготовляються з матеріалів, що мають сертифікацію FSC (Forest Stewardship Council чи Лісова наглядова рада – неприбуткова організація, яка оцінює підприємства лісового господарства і їх відповідність міжнародним стандартам).
- Планове розширення внутрішнього документообігу задля скорочення використання паперу.
- Планове впровадження діджитал-ознайомлення з правилами роботи в компанії замість паперових інструкцій для нових працівників.
Завдяки прогресивному мисленню, сучасним технологіям та правильним логістичним рішенням, вироби стають ще більш актуальними, якісними і, звичайно, більш еко-нейтральними. Збільшення кількості саме таких брендів у власній закупівлі – важливий пункт састейнебл-напрямку ЦУМ. Універмаг стає посередником між вами та стійкою модою, доводячи, що екологічність – найважливіший тренд, адже він має сенс кожного сезону.
Наразі в ЦУМ представлені бренди, що розвивають свою еко-стійкість у декількох напрямках:
- fur free – бренди, що відмовилися від використання справжнього хутра;
- бренди, що використовують залишкову шкіру – матеріал, який є відходом м’ясного виробництва, а не первинним продуктом;
- бренди, що опікуються збереженням природних ресурсів;
- бренди, що базують власну ДНК на принципі екологічності.
2020 рік дає старт проекту «Зелений Київ» – з його допомогою ЦУМ стає активістом екологічних змін. Ми діємо з метою популяризувати економіку замкнутого циклу та підтримати зелену трансформацію нашої столиці.
- надання зарядки для електрокарів на паркувальному майданчику ЦУМ.
- садіння нових дерев та опіка над ними (перевіряти стан дерев, щепити, поливати, забезпечувати добривами тощо);
- запуск урбаністичного проекту, в результаті якого живі рослини буде інтегровано в фасад будівлі;
- доставка замовлення покупцям електрокарами;
- укладення всесввітньої домовленості ООН