
Фаст-фуд, гідний короля: історія успіху мережі Burger King


У вересні 2021 року всеукраїнська мережа електроніки та побутової техніки Фокстрот святкує День народження. Чим відзначився 27-й рік життя для компанії.
Для рітейлера Фокстрот, як і для всього вітчизняного бізнесу, 2020-21 роки були періодом нових викликів та адаптації до карантинних реалій. Але компанія не стояла на місці, а запускала в роботу дієві рішення та амбітні проекти.
Змінився корпоративний стиль, дизайн магазинів і стиль спілкування бренду з аудиторією. Тепер компанія облаштовує зони відпочинку в торгових точках, розширює асортимент на сайті foxtrot.ua і знімає вірусні відео для TikTok. А бренд-персонаж лисичка Фоксі стала улюбленицею мільйонів.
Торгова мережа першою серед рітейлерів електроніки запровадила використання програмної каси й електронного чека за допомогою рішення компанії Checkbox (пРРО) у всіх роздрібних магазинах і в інтернет-магазині foxtrot.ua. Пілотний проект запущено у вересні 2020 року у двох магазинах у Києві з подальшим масштабуванням на всю мережу. За першість у впровадженні онлайн-каси компанію відзначено дипломом переможця у номінації Smart Retail.
Спільно з перевізником Ipost компанія реалізувала для покупців спосіб швидкого отримання товарів, замовлених на foxtrot.ua. Важливий момент: виконання замовлення «експрес-доставка за дві години» повністю автоматизоване і відбувається без участі персоналу компанії.
Фокстрот одним з перших підключив опцію для оплати товарів і послуг у чат-боті Viber за допомогою сервісу Google Pay та інших мобільних гаманців, тим самим запропонувавши клієнтам ще одне актуальне та корисне рішення. А спільно з компанією Tranzzo підключили спосіб цифрової оплати Visa QR, що дозволяє споживачам оплачувати покупки шляхом сканування QR-коду.
Столичний Фокстрот на пр-ті С.Бандери, 21 – один з найстарших магазинів бренду: він почав роботу ще у 2001 році, і з тих пір став популярним місцем для покупок серед киян. Більше того, після перевідкриття у листопаді 2020 року він став і найбільшим об’єктом мережі по всій Україні – його площа перевищує 2700 кв. м, а асортимент налічує понад 5500 SKU тільки в торговому залі, й набагато більше – на віртуальних торгових полицях.
Через «карантин вихідного дня» в Україні у більшості магазинів побутової техніки акція розпочалася зі стартом робочого тижня – 23 листопада і тривала до 30 листопада. За даними Foxtrot.ua, за тиждень Чорної п’ятниці онлайн-трафік зріс на 60% (у співвідношенні рік до року і тиждень до тижня). Трафік в офлайн-магазини виріс на 120% в порівнянні з попереднім тижнем і прогнозовано у зв’язку з карантином вихідного дня скоротився на 20% в порівнянні з минулим роком. Виправдалися прогнози щодо збільшення частки онлайн-продажів до 20% від товарообігу компанії. Середній чек в цей період виріс на 20% у порівнянні зі звичайним тижнем.
Фокстрот подарував киянам новий символ столиці – міні-скульптурку «Танцівники на Театральній», її можна знайти в підземному переході однойменної станції метро. Компанія не ставила завдання «прив’язати» ідею скульптурки до техніки. Серед багатьох ідей була обрана саме ця: пара літніх людей, які танцюють на імпровізованому танцполі. Разом з тим, завдяки співзвучності імені бренду і однойменного танцю, пряма асоціація все ж є.
Протягом 2020 року, незважаючи на всі його труднощі та виклики, компанія досягла переконливих результатів у розвитку та посиленні омніканального бізнес-напрямку. Передусім, відзначилася гнучким підходом та інноваційними рішеннями під час періоду суворого карантину.
За підсумками досліджень, бренд Фокстрот оцінений в $166,88 млн, а також названо одним з найбільш оцифрованих серед 15 брендів України. Крім цього, компанія визнана одним із кращих роботодавців за версією журналу Фокус.
Рітейлер презентував новий неймінг опції самовивозу інтернет-замовлень з роздрібних магазинів мережі, раніше більш відомої як «пікап». З початку 2021 року Фокстрот популяризує рівнозначний їй сервіс з назвою Фоксаж. Це про швидкість, спритність і енергію лисички – символ бренду, та про співзвучність з відомою кінострічкою та принципи, на яких заснована суть послуги самовивозу: легке оформлення онлайн замовлення, його готовність до видачі протягом 30 хвилин (за наявності в магазині) та швидке отримання (до двох хвилин при сплаченому товарі або оплаті на касі).
1 лютого мережа електроніки Фокстрот оголосила про старт власного соціального проекту «Пухнасті друзі в кожен дім». Спільно з благодійним фондом Happy Paw рітейлер опікується безпритульними тваринами з метою популяризації їх прилаштування в нові сім’ї, а також підтримує освітні ініціативи задля виховання у підростаючого покоління гуманного ставлення до чотирилапих.
Як приклад для наслідування, компанія взяла під опіку двох врятованих лисичок у притулку Бест френдс, побудувавши їм вольєр та забезпечивши річним запасом корму. Долучитися до допомоги самотнім тваринкам можуть і покупці, придбавши у столичних магазинах благодійні магніти.
За рік мережа Фокстрот суттєво збільшила число своїх прихильників, демонструючи позитивну динаміку за показниками рівня їхньої лояльності. Зміни торкнулися і програми лояльності Фокс Клуб: компанія презентувала її оновлений формат під назвою ФоксFan. Ритейлер пропонує своїм покупцям ще більше персональних пропозицій, персоналізованого контенту та акцій з використанням елементів гейміфікації.
Мережа магазинів Фокстрот спільно з monobank та компанією Visa запровадила продаж платіжних карток на касах торгівельних точок. Серед рітейлерів електроніки та побутової техніки така послуга у партнерстві з monobank надається вперше.
Завдяки професійному досвіду та особистим якостям Олексія Зозулі бренду вдалося не тільки без втрат пройти кризовий 2020 рік пандемії, але й зберегти лідерство, забезпечити якісне та кількісне зростання бізнесу з акцентом на омніканальність продажів. Результатом стало зміцнення частки ринку і досягнення планових фінансових показників.
Altus – один із провідних брендів, що представлений на ринку побутової техніки вже понад 20 років. Завдяки поєднанню сучасних технологій, гарантованої якості та помірної ціни, техніка цього виробника завоювала прихильність європейських споживачів та має аналогічні перспективи серед українських. Продукція популярного у Європі бренду з червня 2021 року ексклюзивно представлена у мережі магазинів та на foxtrot.ua.
Foxtrot.ua значно розширює асортимент! У результаті збільшення товарного портфелю додано абсолютно нові позиції, які лежать поза традиційними категоріями рітейлера. На онлайн-майданчику магазину можна придбати товари для дітей будь-якого віку, спорту, тварин, системи безпеки, авто- і велотовари, і навіть книги.
З липня 2021-го Фокстрот надає клієнтам можливість отримати споживчий кредит від провідних банків України за допомогою мобільного додатку Дія. Для отримання послуги клієнти використовують свої цифрові документи, які вже є в додатку. Новація в споживчому кредитуванні пов’язана з загальними тенденціями цифровізації у фінансовій сфері та системною політикою Фокстрот, спрямованої на постійне впровадження успішних інновацій в комерцію.
Фокстрот визнано одним з трьох кращих компаній сфери роздрібної торгівлі в сегменті техніки, електроніки та гаджетів та в е-commerce.
Далі, обіцяє рітейлер, – ще більше сучасних магазинів, новацій і змін в клієнтському сервісі і впровадженні передових технологій в електронній комерції. Оновлюйтеся разом з Фокстрот!
Читайте також –
Перші у Караван: Фокстрот відкрив магазин в оновленому ТРЦ у Харкові (+фото)