
Ірина Коваль, Building Development: Ритейл-парк Obriy Peretyn – новий торговий центр у передмісті Львова


Цьогоріч холдинг Retail Group відзначає 25 років роботи на українському ринку. Компанія зарекомендувала себе як надійний партнер для бізнесу та продовжує зростати, дотримуючись принципу: якість, вибір і доступність для українців.
Торговельні мережі холдингу Retail Group – це 59 магазинів різного формату загальною площею понад 160 000 кв. м у 19-ти містах України. Попри війну, компанія розширюється та проводить масштабні оновлення свої магазинів.
Про вектори розвитку, цінності по відношенню до покупців і особливості оновлення розповів власник холдингу Retail Group Роман Лунін.
– З якими ключовими досягненнями холдинг входить у 26-й рік своїє роботи на українському ринку?
– Наші головні досягнення – сильна кваліфікована команда й актуальний формат широкого дискаунтера. А найголовніший успіх – довіра покупців, яку ми бачимо у щорічному прирості клієнтів і зростанні продажів. Завдяки цьому, попри турбулентні часи, компанія має навіть впевненіше фінансове становище, ніж у попередні роки.
– Як Retail Group впливає на ритейл України, розвиваючи великих і малих виробників?
– Ми фокусуємося на прямій співпраці з виробниками. Ця модель створює міцний зв’язок між виробником і нами без посередників. Виробник отримує ціну, яку може заплатити ринок, а покупець не покриває своїми коштами витрати на розгалужені логістичні процеси.
Понад 85% товарів, які ми продаємо у магазинах «Велмарт», «Велика Кишеня», «ВК Експрес», – це продукція українських виробників – не лише великих, а й локальних, а також фермерські продукти. Зараз працюємо з понад 1200 українських компаній різного масштабу.
Олег Антоненко, генеральний директор Aisberg (один з провідних виробників обладаня дли ритейлу в Укрїни): “Понад 20 років співпрацюємо з Retail Group. Прагнення надавати клієнтам найкраще, створювати новий рівень сервісу — головний принцип, якого незмінно дотримуються Роман Лунін і його команда. Вони завжди шукають унікальні рішення, замість того щоб копіювати чужі. Для нас, як компанії з холодильного забезпечення, Retail Group — це клієнт, з яким приємно зростати. Разом ми пройшли кризу 2008-09 років, разом переживаємо війну — і водночас створюємо нові ідеї, нове обладнання, нову якість. Тож — тільки вперед!”
Василь Максимов, директор ТОВ «Оржицький молокозавод»: “Ми співпрацюємо з Retail Group понад п’ять років і цінуємо їхній відповідальний підхід до якості. Ми виготовляємо продукцію виключно з натурального молока, без компромісів щодо використання замінників, і при цьому зберігаємо доступну ціну — ритейлер це високо цінує. Саме тому нам довірили виробництво брендів ХІТ Продукт і ТМ1. Щиро вітаємо Retail Group з ювілеєм і бажаємо подальшого успішного розвитку.”
Сергій Ковальчук, СЕО ТОВ «ЯМВ Груп», ТМ Good Milk: “Ми виготовляємо сирну продукцію, яка представлена на полицях Велмарт, Велика Кишеня, ВК Експрес. Товарообіг зріс у сім разів за більш ніж п’ять років співпраці – це дійсно успіх. Дякуємо Retail Group за формування надійного середовища для розвитку українського виробництва. Вітаємо компанію з 25-річчям і бажаємо подальшого зростання!”
Сергій Красовський, керівник компанії ТОВ «КРАВЕСТ СВІТ»: “Ми розпочали співпрацю з Retail Group наприкінці 2022 року, і за цей час наш товарообіг зріс приблизно на 30%. Ексклюзивно для мережі виготовляємо тарталетки з начинками: вишня, лимон, шоколад, солона карамель, яблуко, а також тістечка «Наполеон» із вишнею та ін. Ми цінуємо цей досвід як приклад ефективного партнерства. Retail Group постійно розвивається, відкриває нові можливості для українських виробників і створює надійне середовище для спільного зростання.”
– Романе, які труднощі бачите у роботі українського ритейлу на тлі повномасштабної війни?
– Попри три роки війни, які суттєво вплинули на економічний розвиток України, український ритейл активно розвивається. Якщо подивитися на те, якими магазини були до 2022 року, і якими вони є зараз, можна побачити, що вони стали більш технологічними та інноваційними. Конкурентне середовище, у якому доводиться існувати, посилює вміння компаній сфери ритейлу долати виклики. Багато хто перелаштував процеси, почав працювати енергійніше. Гравці ринку вчаться одне в одного, пропонують покупцю нові продукти і послуги. Retail Group — один з інноваційних лідерів української ритейлу, багатьох направлень.
– Як Retail Group працює з командою, як розвиває її компетенції?
– Не дивлячись на певний дифіцит кваліфікованих співробітників на ринку праці, ми його компенсуємо навчанням та розвитком співробітників компанії, розвиваємо власний кадровий резерв. У нашій компанії працює понад 5500 співробітників. Близько 5% їх робочого часу – це навчання на базі навчального центру. Крім того, компанія не має жорсткої ієрархічної структури, ми працюємо, постійно спілкуючись з колегами у великих і малих командах. Це дозволяє швидко генерувати нові ідеї.
Структура холдингу Retail Group:
- мережі Велмарт, Велика Кишеня, ВК Експрес;
- мережі ТРЦ – Екватор (3 об’єкти: Рівне, Полтава, Чернівці);
- мережа дитячих розважальних центрів Мультипарк (3 об’єкти: Рівне, Полтава, Чернівці);
- боулінг-клуб Турбіна (Рівне);
- охоронна компанія Баярд 9
Понад 5500 – загальний штат працівників
Понад 1,3 млрд грн – обсяг сплачених податків за 2024 рік
– Два роки тому ви розповідали, що відкриваєте 2-3 магазини на рік. Чи зберігаються ці темпи зараз?
– Зараз ми зосередилися на оновленні уже працюючих магазинів – в цьому ми бачимо великий потенціал, ці оновлення дозволяють нарощувати товарообіг компанії на 15-20% щороку. І оскільки ми працюємо у форматі широкого дискаунтера, то фокусуємося на розвитку магазинів з великими площами. У найближчі два роки плануємо відкрити чотири гіпермаркети – які знаходяться на стадії проектування.
Також протягом року плануємо відкрити шість магазинів у форматі «біля дому» під брендом ВК-Експрес – на додачу до тих 18-ти, що уже працюють.
– Чим модель гіпермаркету відрізняється від моделі супермаркету?
– Гіпермаркет відповідає асортиментом на суттєво більшу кількість потреб домогосподарств і забезпечує більш широкий вибір товарів по кожній потребі. Гіпермаркети мають лінійки власного виробництва: кулінарію, пекарні, м’ясне виробництво, коптильні масні та рибні.
– Чому ви вирішили сфокусуватися на розвитку гіпермаркетів?
– Це історія з великим бекграундом. 27 квітня 2000 року ми відкрили перший супермаркет під брендом «Велика Кишеня» (У Києві на Залізничному шосе, 57. Цей магазин працює досі – прим. ред.), але після економічної кризи 2008-09 років вирішили, що ринку і покупцям потрібні не лише класичні супермаркети, а й гіпермаркети у форматі широкого дискаунтеру. Чому? Бо це великий асортимент товарів, що максимально покриває потреби покупців. У 2009 році взяли курс на ці зміни, і мережа Велмарт, яку маємо зараз, показала, що ми не помилилися. Це затребуваний українцями формат торгівлі – ми часто чуємо від покупців, що наші магазини є їх основними та улюбленими місцями покупок.
– Раніше ви інвестували у реновацію магазинів по 500 млн грн на рік. Ця сума залишилася такою ж, або витрати зростають?
– Цьогоріч маємо намір витратити понад 650 млн грн на реновацію магазинів. Це буде повне оновлення обладнання – холодильного, торгового, кліматичного, освітлювального, оновлення ваг, кас, встановлення нових кас самообслуговування, розвиток фуд-кортів GRAAN всередині магазинів. Усе це – прояв поваги до покупців. Навіть товар за доступними цінами покупець має право купувати у технологічно розвинених локаціях. Обладнання якісне, надійне і зручне у користуванні та гарантує свіжість продуктів. Для нас тут немає компромісів, бо ми розуміємо відповідальність за безпеку і здоров’я покупців і готові інвестувати у це.
Ще один вектор – розширення асортименту товарів для домашніх улюбленців під внутрішнім брендом «Пухнасті справи». Уже понад 2 роки у магазинах «Велмарт» пропонуємо звичайні корми та спеціалізовані ветеринарні корми для домашніх тварин. Тут теж дотримуємося принципу – великий асортимент за нижчими цінами.
– Які плани має Retail Group у контексті розвитку та розширення на 2025 рік і далі?
– У найближчі два роки плануємо відкрити гіпермаркети ще в кількох обласних центрах на заході України та у півтора рази збільшити наші логістичні площі. Також в межах політики енергозберігання та використання відновлюваних джерел енергії плануємо наростити сонячну генерацію до потужностей 10 МВт, що дозволить покрити 10-15 % використовуваної електроенергії.
Також будемо апгрейдити наш навчальний центр у колаборації з Національною академією управління. Створимо бізнес-школу, де наші співробітники зможуть отримати першу або другу вищу освіту з дипломами державного зразка.
– Якими є цілі такого розвитку – що це дасть компанії, українцям та економіці України?
– По-перше: розширення компанії генерує сотні робочих місць і збільшує податкові надходження до бюджету. За 2024 рік ми сплатили понад 1,3 млрд грн податків, і цей внесок в економіку країни зростатиме.
По-друге: однієї із частин нашої місії-є покращення якості життя.. Ми працюємо для того, щоб українці могли купувати більше, а витрачати менше – і грошей, і часу.
По-третє – розвиток українських виробників. Ми не тільки продаємо, а й створюємо товари разом з вітчизняними виробниками. У цьому ми маємо великий досвід і вражаючі результати.