
У Дніпрі відкрився магазин Територія мінімальних цін


Як мережа Люксоптика відновила роботу в Харкові, який постійно страждає від обстрілів, про privat label, конкурентів, середній чек і магазин на Хрещатику, який відкрито, щоб спостерігати парад перемоги.
Директор роздрібної мережі Люксоптика Віолета Титаренко і співзасновник Асоціації рітейлерів України Андрій Жук в ході нового випуску програми «За рамками рітейлу» обговорили роботу мережі в сучасних реаліях.
Історія Люксоптика починалася 30 років тому саме з Харкова. Це місто завжди було одним із наших сильних регіонів – там найвище знання бренду. Та й засновники мережі з цього міста.
Харків знаходиться близько біля кордону з росією, тому там важка ситуація. «Прилітає» постійно і люди страждають. Наразі у нас працюють всі 18 магазинів. Більш того, був «приліт», а вже на наступний день ми відновили роботу. Відкрили і той магазин, який не працював з самого початку війни.
На початку літа я мала відрядження у Харків, тоді ще не повністю була відновлена робота всіх магазинів. Ти заїжджаєш туди, і бачиш неймовірних харків’ян, відчуваєш цей дух, бачиш неймовірної краси місто, яке наразі дуже сильно розбите. Про Салтівку я вже мовчу, там страшна ситуація, але життя все одно продовжується. Саме люди дають це життя.
Наші люди мають бажання працювати. На початку війни дзвонили наші клієнти і просили відновити роботу, та й співробітники казали про те, що треба відкриватися. І цього року ми вже більш підготовлені: є генератори в магазинах та ми проводимо інструкції, як ними користуватися. У нас працює дуже багато жінок та їм потрібно якось впоратися з цією важкою штукою.
Якщо казати про окуляри для зору, то у нас є сезонність – серпень-вересень. І це більш пов’язано з тим, що діти повертаються до школи. А коли приходять в магазин сім’єю, батьки розуміють, що і себе також треба підготувати.
Що стосується сонцезахисних окулярів – це емоційний товар. Сезон починається на початку весни і залежить від погоди. Якщо березень теплий, то у нас суперпродажі. Наприкінці сезону, коли вже точно сонця не буде, такі окуляри вже не хочуть купувати.
Глобально суттєвих змін щодо середнього чека з попереднього періоду не відбулося. Середній чек – 1700 грн.
Якщо говорити про бренди, то коли ми їх привозимо і ставимо на полиці, маємо виконувати певні умови від виробника. До прикладу, рекомендована ціна, яка має бути в рітейлі. І мінімальна ціна на оправи vogue починається від 3000 грн. Все що до – бренди не пропонують такого асортименту, але ж ми розуміємо, що наш ринок трішки інший і ми маємо давати нашим клієнтам такий продукт, який буде задовольняти їх за ціною, якістю та сервісом.
І саме тому Люксоптика має чотири власні торговельні марки (70% від загальної кількості) – Life, Luxoptica, Casta та Sunderson. І ціни на них ми не змінювали. Початкова ціна – 200-300 грн і максимум – 2000-2200 грн. Власні торговельні марки проходять дуже жорсткий контроль, бо ми розуміємо, що це репутація та 100% тільки наша відповідальність. Наприклад, Casta – власна торговельна марка, яка стала вже українським брендом, і потрапила в топ-10 щодо знання брендів окулярів.
Маємо понад 220 магазинів в Україні. І зараз вийшли на ту кількість, яка була до війни, та відкрили 26 нових. На заході України, в Запоріжжі та в Новомосковську.
У нас є різний стріт-рітейл – це маленькі оптики біля дому, які починаються від 35 кв. м і великі флагманські магазини, як в Харкові, площа якого 350 кв. м. Також у нас є точки в торгових центрах. А магазин Люксоптика на Хрещатику відкрито для того, щоб подивитися парад перемоги.
Третій рік підряд Люксоптика переходить на повністю відкриту викладку товарів. Людина може сама приміряти скільки заманеться і шукати улюблені окуляри.
Основний конкурент – війна та відкриті кордони, через які привозять «сірий» товар і не сплачуються податки за нього. Всі інші учасники ринку, які працюють прозоро і в офіційному полі та інвестують в свій розвиток – партнери. З ними у нас є спільна мета – розвивати культуру ринку.
До того ж наразі в Україні 15 000 оптик – всім є місце.
Наша головна лікарка каже, навіть, якщо людина робить корекцію зору, все одно не проститься з Люксоптика. По-перше, можливо, їй захочеться сонцезахисні окуляри, по-друге, будуть відбуватися якісь події в житті, коли людина знову повернеться до окулярів для зору.
Мережа Люксоптика продовжує розвиватися в e-commerce. Тут інша структура продажів, а основний продукт – контактні лінзи, бо їх не потрібно приміряти.
Про кадри
У війну виїжджають і клієнти, і співробітники Люксоптика, особливо це стосується медичного персоналу. Ми підготували магазин і він місяць стояв з ремонтом та чекав, поки ми знайдемо фахівців.
До того ж наш продукт досить складний, тому люди проходять важкий шлях, щоб почати консультувати і продавати. У нас є окремі програми навчання і для медичного персоналу, і для консультантів, і для адміністраторів. І так, люди у нас знають фізику, бо контактні лінзи – це саме про фізику.
Та й з точки зору законодавства, зір мають перевіряти люди з медичною освітою та курсом оптометрії. Нам недостатньої тієї кількості медичних працівників, яка випускається, тому ми співпрацюємо з коледжами і медичними університетами, пропонуємо обрати спеціальність оптометрії і працевлаштовуємо.
З боку процесів і складності прийняття рішень десь можливо стало важче та довше. Але з іншого боку там теж люди і вони розуміють що відбувається в нашій країні, тому в нас є певні варіанти. Ми не знаходимося в жорстких рукавицях. Та й те, що Люксоптика – частина міжнародного холдингу, допомагає побудувати процеси таким чином, щоб ми ставали системною компанією.
Зараз потрібно більше добрих новин, щоб знайти настрій та натхнення, ніж це було потрібно до війни. Я намагаюся фокусуватися і концентруватися саме на добрих новинах, а ще є спорт, відвідування психотерапевта, читання книг та спілкування на івентах.