Тетяна Карлова, IFG: Наші клієнти здебільшого лишаються за кордоном
CEO Invogue Fashion Group про тенденції зміни попиту на товари преміальних брендів та стратегію виживання fashion-рітейлу під час війни.
Українська компанія Invogue Fashion Group має в своєму портфелі чимало відомих міжнародних люксових брендів (MaxMara, Marc Cain, Kenzo, Boss та інші). Крім того, в активах компанії є мультибрендові магазини дитячої моди Daniel Kids Boutique. На щастя, магазини рітейлера, які знаходяться у Києві, Харкові та Одесі не постраждали від бойових дій. Проте зміни, які принесла в життя кожного українця агресія росії, сильно вплинули на поведінку та вподобання постійних покупців. CEO Invogue Fashion Group Тетяна Карлова в інтерв’ю RAU розповіла про те, як змінилися запити клієнтів та як компанія справляється з новими викликами.
– Які зміни зазнав ваш бізнес за дев’ять місяців війни? Що прийшлося кардинально змінити або вибудовувати з нуля?
– Як і всім бізнесам, нам потрібно було адаптуватися до нових реалій. З початком війни всі наші торгові точки були зачинені. Перший магазин відкрили у квітні, й з того часу постійно змінювалися та адаптувалися, і постійно продовжуємо це робити.
Ми закрили магазини, які були малоефективними, скоротили кількість дитячих магазинів. Багато дітей зі своїми мамами змушені були емігрувати до інших країн і, відповідно, у нас не було ані випускних вечорів у школі, ані back to school. Процес змін постійний, щось ми могли спрогнозувати заздалегідь, а щось змінюємо вже по факту нових обставин. Оскільки ми працюємо у сегменті premium та Luxury і максимально підтримуємо зв’язок з нашими клієнтами, бачимо як змінюється їхній фокус та потреби та намагаємося максимально їх задовольнити.
– Скільки наразі працює магазинів, наскільки серйозні втрати?
– Зараз у нас залишаються зачиненими 30% наших магазинів. Ми сподіваємося, що після війни та з відновленням попиту зможемо їх відкрити. Нам пощастило у тому плані, що наші магазини не постраждали від бойових дій, проте наш сегмент покупців – це якраз ті люди, хто залишився за кордоном як мінімум до кінця бойових дій. Вони фінансово мають змогу орендувати житло в іншій країні та віддати дітей у міжнародні школи.
– З якими труднощами наразі стикаєтеся та чи була в компанії “подушка безпеки” на випадок форс-мажору?
– Свою подушку безпеки ми вже використали: підтримували наших працівників, змушені були перейти від банківських гарантій до оплати за товар по факту відвантаження. Зараз у нас немає права на помилку, ми намагаємося тверезо оцінити ситуацію та тримати витрати на мінімальному рівні.
– Як змінився ринок fashion-рітейлу за цей рік, що зараз краще купують, що перестало цікавити українців?
– Ми скоротили свої замовлення, адже бачимо, що частина клієнтів поїхала, а інша частина купує менше, ніж завжди. Найбільш суттєво довелося скоротити асортимент дитячих магазинів. Як у дорослому, так і у дитячому сегменті віддають перевагу базовим, практичним речам.
Цікаво, що у «дорослих» магазинах наші клієнти у Києві зараз вибирають дуже стримані кольори, і кажуть, що носити яскраві речі не на часі, тоді як в Одесі такої тенденції немає. І це дуже приємно, адже зараз важливо надихати себе будь-чим, навіть нехай це буде светр яскравого кольору.
– Зараз багато компаній скорочують персонал та другорядні витрати аби втримати бізнес. Які заходи ви вживаєте?
– У рецепті виживання немає секрету – це баланс дохідної та витратної частин. У нашому бізнесі дві великі статті витрат: оренда та персонал. Персонал ми скоротили у відповідності із завантаженням магазинів, а перемовини з орендодавцями ведемо майже щомісяця, і тут важливо орендодавцям розуміти, що ми з ними у одному човні – якщо оренда становить значну частину нашого товарообігу, ми просто змушені будемо зачинити магазин, а вони втратять бренд, який приваблював відвідувачів.
– Наразі актуальною є тема відключень світла. На відміну від продуктових мереж, де товари можуть швидко зіпсуватися без охолодження, які наслідки для ваших торгових точок це має?
– Від відключень світла страждають усі, у нашому сегменті потрібно враховувати fashion-тренди та сезонність, якщо ми не продаємо колекцію з певною швидкістю – ми заморожуємо гроші у товарі, та, відповідно, накопичуємо залишки. Ми вдячні тим ТЦ, які оперативно вирішили питання з генераторами, проте змушена сказати, що відключення світла вдома у всіх нас теж впливає на бажання витрачати гроші. І в нашому випадку, це не компенсується продажами онлайн.
– Які ваші прогнози стосовно розвитку ринку fashion-торгівлі в Україні на найближчу перспективу і на що ви робите головний акцент у своїй роботі?
– Утримання бізнесу у робочому стані, пошук нових можливостей , постійна адаптація під зміни та віра в нашу перемогу.
Читайте також –