Олександр Мисонець, Sport City: Конкуренція в спортивному ритейлі зростає

Олександр Мисонець, Sport City: Конкуренція в спортивному ритейлі зростає

23.02.2024 09:00
  1383
Дарія Осіїк

Операційний директор мережі магазинів спортивних товарів Sport City Олександр Мисонець про розвиток мережі, відкриття нових магазинів та конкуренцію на ринку.

Sport City – українська мережа, що входить до ТОП-7 ритейлерів України на ринку товарів для спорту й активного відпочинку та ТОП-3 національних мереж спортивних магазинів одягу та взуття.

Протягом останніх двох років попри війну та усі складнощі мультибрендовий спортивний ритейлер продовжив розвивати мережу магазинів та відкривати нові магазини. Операційний директор мережі Олександр Мисонець в інтерв’ю RAU розповів про плани щодо розвитку мережі, тенденції на ринку, конкуренцію та стратегію розвитку.

– З яким результатом ви закінчили 2023 рік?

– Минулий рік виявився для нас дуже насиченим і результативним. У 2023 році ми відкрили найбільшу кількість магазинів за весь час існування нашої мережі, а це понад 20 років. Зокрема, ми відкрили десять нових магазинів, а також відновили роботу трьох магазинів, які були тимчасово зачинені — це магазин у Харкові в ТРЦ Французький бульвар, магазин в у Миколаєві в торговому центрі Сіті Центр, а також у цьому ТЦ у франчайзинговий магазин Columbia в ТЦ Сіті Центр.

Загалом з початку війни ми запустили 15 нових проєктів — це без урахування перезапуску тих торгових точок, які не працювали після 24 лютого. 

– Скільки всього магазинів зараз має мережа Sport City і в чому її особливість? 

– Sport City – це мультибрендовий спортивний ритейлер, який охоплює майже всі спортивні категорії (від дитячого спортивного одягу до знаряддя для спорту та відпочинку в горах). Ми працюємо у сегменті середній-середній мінус, що дозволяє нам бути максимально доступними для більшості споживачів в Україні.

Зараз мережа нараховує 36 магазинів (до війни було 34 магазини), також до складу нашої компанії входить два франчайзингових проєкти, які ми розвиваємо спільно з компанією Athletics – це магазини Columbia у містах Дніпро та Миколаєві.

– Як змінилася споживча поведінка у спортивному ритейлі за останні два роки? Які тренди ви можете відзначити? 

– Наша аналітика показала, що у 2023 році зростало споживання жіночого та дитячого асортименту. Натомість у 2022 році було навпаки, оскільки багато жінок і дітей знаходилися за межами України. Також поступово все більше покупок починає здійснювати аудиторія віком до 30 років. Тобто можна відзначити, що наша цільова аудиторія молодшає. 

Важливо також відзначити, що в нашій ніші тренди також диктують такі глобальні бренди як Nike та Puma. І зараз основний тренд — це комфорт та спортивний одяг для повсякденного життя. 

– На які товари зараз найбільший попит? Що ви пропонуєте у своїх магазинах? 

– Наш асортимент нараховує близько 6000 SKU. В середньому в одному магазині у нас представлено до 3000 SKU.

Окрім відомих спортивних брендів у нас ексклюзивно представлені бренди Radder та Evoids, частка продажів яких поступово зростає, оскільки їх можна купити тільки у нас, і вони належать до цінової категорії середній мінус. 

Останні декілька сезонів зростає попит на бренди А-класу (Puma, Adidas, Nike, Under Armour, Asics тощо). Але на попит впливає і сезонність, наприклад, взимку велику популярність мають речі бренду Columbia, Jack Wolfskin. 

– Охарактеризуйте сучасний стан сегменту sport&outdoor. 

– Зараз зростає конкуренція, яка вже повернулась на довоєнний рівень і продовжує посилюватися. Зовсім інша ситуація була в першій половині 2022 року: багато міжнародних спортивних ритейлерів та частина національних операторів не працювали та дуже поступово відновлювали свою роботу. Ми ж відновили роботу свого першого магазину вже 6 березня 2022 року. 

Зараз, щоб мати хороші продажі, потрібно мати якісний асортимент, хорошу пропозицію, високий сервіс і якісну комунікацію зі своїми клієнтами. 

– Цінова конкуренція також відбувається?

– Звичайно. Зараз усі намагаються зменшити свої ризики по надмірним залишкам. Ми працюємо у сфері, яка дуже залежить від модних тенденцій, кольорів і фасонів, а такі фактори як відключення електроенергії та часті повітряні тривоги збільшують ризик залишитися з залишками колекцій, які вже наступного сезону будуть неактуальними. Тому всі гравці ринку намагаються запропонувати знижки, щоб вчасно розпродати свій асортимент.

Боротьба з надмірними залишками — це ще одна тенденція, яка панує на ринку. І це зрозуміло, тому що залишки розмивають концепцію магазинів і погіршують показники.  

– Як у вашій мережі вирішується питання з надмірними залишками? Які саме знижки ви пропонуєте?

–  У нас є власна система лояльності. Також ми робимо додаткові знижки за комплексні покупки. Але головний секрет успіху — це якісні сервіс і комунікація з клієнтом у торговому залі. Саме тому ми багато уваги приділяємо роботі з персоналом, який повинен вміти задовольнити клієнта. 

– Зараз все частіше ритейлери відкривають власні стокові магазини. Чи є аутлети у вашій мережі та чи плануєте відкривати нові торгові точки у цьому форматі? 

– У нас наразі працює один магазин у форматі аутлет, який був відкритий 19 лютого 2022 року. Він знаходиться у Києві в ТЦ Gorodok Gallery. 

Дійсно, у нас є ціль розвивати мережу стокових магазинів, але минулого року усі наші зусилля були спрямовані на розширення основної мережі.

– Де та в якому форматі ви зараз відкриваєте нові магазини?

– До великої війни основна частина торгових точок у нас працювала у східних, південних та центральних областях України. Зараз же наш основний наш фокус — це центральна та західна Україна. Так, після 24 лютого ми відкрили свої магазини у Тернополі, Івано-Франківську, Хмельницькому, Вінниці, Кам’янець-Подільську, Умані, Білій Церкві, Одесі, Києві та Білій Церкві. Також ми почали відкривати магазини у таких невеличких містах як Лубни та Умань. Загалом ми намагаємось відкривати нові торгові точки там, де найменша загроза руйнувань від обстрілів, і де знаходиться найбільша кількість українців.

У великих містах ми відкриваємо магазини площею 500-700 кв. м, де представлена велика кількість брендів. А у містах з населенням у 100-300 тисяч осіб, ми відкриваємо магазини розміром 300-400 кв. м. 

– Ви заначили, що за кількістю магазинів вже перевершили свої довоєнні показники, чи перевершили ви показники з продажів?

– Так, показники з продажів у нас вже  на 80% вищі, ніж до війни. Це результат відкриття нових торгових точок, які зараз знаходяться у ТРЦ з хорошим трафіком та мають більшу площу у порівнянні з магазинами, які залишились на окупованих територіях. До того ж, ті магазини в основному працювали в стріт-рітейлі, тому трафік там був не такий високий.   

– Ви зазначили, що зараз посилюється конкуренція, в чому ваша конкурентна перевага?

– Основна наша конкурентна перевага — це наш асортимент. Нашими магнітами є наші ексклюзивні бренди, яких немає в інших магазинах. Як я вже зазначав, ці бренди знаходяться в категорії нижче середнього, відповідно, вони доступні великій кількості людей. Це забезпечує великий трафік. 

Ще одна особливість нашого асортименту — це наявність майже усіх категорій товарів, тобто у нас можна купити не лише спортивний одяг і взуття, а й одяг для вуличного спорту, спортивний інвентар та навіть речі для туризму. Таку пропозицію мають далеко не всі гравці.

Ще ми багато уваги приділяємо комунікаціям та роботі з персоналом.

– Як змінився середній чек у порівнянні з 2022 роком?

– Середній чек зріс на 32% у порівнянні з довоєнними показниками. Він виріс як за кількістю товарів в чеку, так і в грошовому еквіваленті, але тут значну роль відіграла інфляція. 

Зараз у середньому в чеку знаходиться дві позиції. Хоча на ці показники впливає і сезонність. Наприклад, у пік сезону продажів зимового взуття та одягу розмір чека зростає у кілька разів, а у літній сезон він навпаки зменшується. 

У 2023 році кількість відвідувачів магазинів мережі виросла відносно 2021 року на 75%, це пов’язано з відкриттям магазинів в ТРЦ з високою відвідуваністю.  

– Розкажіть, будь ласка, про свої плани на цей рік.

– Цього року ми плануємо відкрити мінімум 5-6 нових магазинів у західних та центральних областях України. Також плануємо активно розвивати свій інтернет-магазин, оскільки хочемо стати ще ближчими до наших покупців. Зараз онлайн-продажі займають у нас невелику долю, але цього року ми плануємо подвоїти її в продажах компанії.

І ще одна важливе завдання, яке ми поставили перед собою: це підвищення ефективності всіх операційних процесів. Будемо досягати це шляхом аудиту вже наявних процесів в компанії, внесення змін в проблемні ланки процесів або ж взагалі в їх докорінну зміну,  автоматизації процесів та включення нових алгоритмів роботи на усіх ділянках мережі: від роздрібних магазинів до логістики та клієнтського сервісу. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку