Головна > Досвід > Маркетинг > Як магазини роблять з покупок шоу: топ-5 прикладів від маркетинг-директора Сільпо
Як магазини роблять з покупок шоу: топ-5 прикладів від маркетинг-директора Сільпо

Як магазини роблять з покупок шоу: топ-5 прикладів від маркетинг-директора Сільпо

Маркетинг-директор Сільпо Катерина Огуряєва виділила п’ять улюблених прикладів створення вражаючого купівельного досвіду в магазинах.

Цей матеріал доступний російською мовою

Топ-менеджер збирає історії про вражаючі рітейл-майданчики під хештегом #retailnotes. В своїй колонці для MC Today вона поділилася п’ятьма прикладами таких магазинів. Портал RAU пропонує ознайомитися з основними тезами її розповіді.

Магазин ляльок American Girl, Лос-Анджелес: experiential retail

Ідея створення American Girl з’явилася у американки Плезант Роуленд після того, як вона не змогла обрати ляльку в подарунок своїй юній родичці. Так народилася концепція магазину історичних ляльок, вбраних в костюми різних епох, які допомагали б дітям вивчати американську історію. Перший магазин був відкритий в 1998 році.

Кожну ляльку “запаковують” в унікальну історію. Наприклад, лялька на ім’я Ребекка Рубін – дочка єврейських емігрантів з Росії, яка, зберігаючи традиції та культуру своєї сім’ї, звикає до нового життя в Штатах. Для неї можна купити самовар або ханукію та набір для зустрічі шаббата.

В магазині є салон краси для ляльок, де за $10-25 їй зроблять зачіску. Разом з ляльковими меблями продається точно така ж справжня – для кімнати дитини. Серед сотень моделей є ляльки в інвалідних візках і ляльки без волосся та брів – для дівчаток, які пройшли курс хіміотерапії.

Все перераховане – приклад того, як можна наповнити смислами і освітньою функцією те, що прийнято називати «товаром». Покупець разом з іграшкою отримує емоційний досвід, відчуває свою причетність до подій в світі.

Бутік Dolce & Gabbana, Мілан: творча свобода та емоції

В бутіку Dolce & Gabbana в Мілані добре продумані деталі дозволяють поринути в атмосферу ринкового фестивалю. Ремені тут затягнуті на динях, кросівки виставлені в овочевих ящиках з червоними перцями і артишоками, а футболки лежать поруч з рибою.

Тут товари розкладені на розписаних вручну сицилійських візках, а на столиках можна погортати газети двадцятирічної давнини.

Бутік дозволяє всім гостям відчути причетність до знаменитого бренду. Тут можна купити банку томатів за п’ять євро, італійські спеціалітети чи кекси в коробках з фірмовим принтом. Або випити чашечку еспресо, а також зіграти партію в шахи в спеціальній кімнаті відпочинку. У вихідні дні за бажанням клієнта майстер зробить персональний підпис на сумці, кросівках або підошві туфель.

Магазин іграшок Build-А-Bear, Лос-Анджелес: персоналізація та ритуали

Build-А-Bear – приклад економіки вражень, коли ритуали та увага до деталей допомагають рітейлеру стати улюбленою маркою.

Засновниця мережі Build-А-Bear Максін Кларк відкрила перший магазин-майстерню в 1999 році, надихнувшись статтею в журналі Harvard Business Review. В основі була ідея про те, що враження від створення іграшки не менш цінні для споживача, ніж сам товар. Маркетологи-традиціоналісти спочатку вважали це авантюрою, проте дуже скоро тільки в США працювали три сотні магазинів цієї мережі.

Під час відвідування магазину кожен може вдихнути життя в свою нову іграшку. Спочатку потрібно обрати основу, потім кожну іграшку безпосередньо в торговому залі наповнюють холлофайбером з ведмедя, який повільно обертається посеред залу. Потім потрібно вибрати одяг, взуття, окуляри та інші аксесуари для новонародженої іграшки.

У кожну іграшку вкладають тканинне сердечко – пульсуюче або з одним з численних ароматів. Перед цим треба вимовити клятву, що будеш притискати свого нового друга до себе, любити і думати про нього.

Іграшку також можна «навчити» розмовляти, записавши своїм голосом звернення до дитини. Кожній іграшці видають свідоцтво про народження, додатково можна придбати майже справжній американський паспорт на ім’я іграшки.

Ринок Markthal, Роттердам: поєднання багатоквартирного будинку та громадського простору

З моменту відкриття в 2014 році цей арочний продовольчий ринок став символом Роттердаму і однією з головних визначних пам’яток країни. Щороку його відвідують близько семи мільйонів осіб.

Markthal – архітектурний комплекс з квартирами, під дахом якого знаходяться ресторани, ринок, супермаркет. Будівля підковою накриває ринок, а в його фасад інтегровані модулі-нори для кажанів і стрижів. Markthal зведений на історичному місці – в районі Сохо. Артефакти, які знайшли під час будівельних робіт, зберегли – їх можна побачити на постійній виставці De Tijdtrap в самій будівлі.

Не виходячи за межі ринку Markthal, де в одному місці зібрано більше сотні кіосків з продуктами локальних виробників, можна здійснити подорож і дізнатися культуру харчування народів світу.

Супермаркет Сільпо на Ярославській, Київ: історія Подолу в громадському просторі

Кілька тижнів тому ми відкрили в Києві новий дизайнерський супермаркет, присвячений старому Подолу. Ми створили креативний екскурс в історію району та представили: а що, якби Самсон не роздирав пащу леву, а дружив з ним?

Історія дружби Самсона і лева лейтмотивом проходить через все оформлення супермаркету: двоє друзів ловлять рибу, відвідують Києво-Могилянську академію, п’ють вино з Тарасом Шевченко, їздять на червоному запорожці тощо.

Гості супермаркету на Ярославській можуть подивитися відео про старий Поділ, зробити селфі біля муралу, спостерігати динамічні макети двох відомих символів Подолу – трамваю та фунікулера – під стелею супермаркету, а також відвідати експозицію «Надзвичайні. Діячі України », створену мережею Сільпо разом з клубом ілюстраторів Pictoric.

Усе спрямовано на те, щоб відвідування супермаркетів ставало для наших гостей маленькою пригодою, а самі магазини – місцем нових вражень.

Автор: Катерина Огуряєва, маркетинг-директор Сільпо 

Джерело: MC Today

Читайте також –

Три супермаркети Сільпо знову потрапили до переліку найкращих інноваційних дизайнів європейських магазинів

Про автора