Ольга Шевченко, EVA: Маємо намір відкрити до 50 магазинів переважно у центрі та на заході країни

Ольга Шевченко, EVA: Маємо намір відкрити до 50 магазинів переважно у центрі та на заході країни

18.04.2023 08:45
  1286
rau

Генеральний директор лінії магазинів EVA про те, скільки компанія інвестує в кожен новий торговий об’єкт, який наразі середній чек, що з товарообігом, планами та коли в компанії очікують на завершення війни.

Лінія магазинів EVA — найбільша національна мережа магазинів краси та здоров’я, яка пропонує понад 30 000 асортиментних позицій косметики, парфумерії, аксесуарів, засобів для догляду за малюками та побутових товарів. Мережа управляє більш ніж 990 торговими точками та інтернет-магазином EVA.UA. У 2022 році товарообіг мережі склав 15,7 млрд грн, що на 7% менше порівняно з 2021 роком. В ексклюзивному інтерв’ю Економічна правда СЕО мережі магазинів EVA Ольга Шевченко розповіла про роботу у перший воєнний рік, розвиток попри війну та інші плани на поточний 2023-й. RAU обрала з матеріалу ключове. 

Про випробування і втрати

З першої години війни і до сьогодні не знайшлося жодної людини, яка б нас підвела. Я розумію, як важко евакуювали магазини, вивозили товар та виручку. Усе, що залежало від наших людей, вони зробили швидко і з повною віддачею. Основне відчуття від перших днів війни, окрім страху і паніки, це захоплення своєю командою. Звісно, EVA, як і решта українських компаній, має величезні втрати. Товару і обладнання втратили на 360 млн грн, і це без урахування недоотриманого прибутку.

Суттєво зросло навантаження на середню ланку, керівників наших регіональних офісів. Майже ніхто з них не залишив свого робочого місця. Наш директор вибрався із Маріуполя з усім своїм офісом тільки наприкінці квітня. Наші хлопці, дівчата працюють у Харкові, в Запоріжжі – усі на своїх місцях.

Про підтримку співробітників

Ми опікуємось добробутом та безпекою колег. Наприклад, у наших розподільчих центрах в перші тижні після початку великої війни створювали хостели для людей, які переїжджали зі сходу. Надавали їм продукти харчування. Наші співробітники, які переїхали на захід країни, можуть працювати в магазинах нашої мережі. Загалом у нас 300 таких людей, які працюють не в своїх регіонах.

Турбуємось про тих колег, які пішли захищати Україну, а їх у нас близько 400. Придбали їм бронежилети, термобілизну, купуємо тепловізори, приціли та інші речі. Реагуємо на усі їхні запити.

Про можливий новий російський наступ на сході

Ми морально до цього не готові, і хочеться вірити, що цього не станеться. Але технічно – так, ми впораємось. У нас є чотири великих розподільчих центри, які розташовані в Дніпрі, Броварах, Львові та Одесі. Ще один – невеличкий знаходиться у Харкові. Ми вміємо перерозподіляти поставки між ними. На початку великої війни декілька місяців не працював наш центр у Броварах, однак ми впорались – інші перекривали його роботу. Наше сховище даних знаходиться в Європі, тому ми нічим не ризикуємо.

Більшість працівників центрального офісу знаходяться у Дніпрі, але ми працюємо віддалено ще з локдауну 2020 року. Процеси налагоджені, система управління компанією працює, як годинник.

Про те, коли можливе закінчення війни і зміну пріоритетів

Ми виходимо з того, що війна триватиме до кінця року. Зараз прилаштувались до ситуації, що склалася. Якщо у нас з’являється можливість відновити магазин – ми це робимо. З цього року, наприклад, п’ять магазинів в Покровську, Добропіллі, Мирнограді, Слов’янську та Краматорську Донецької області знову працюють. Відкриваємо ще один – у місті Родинське.

Про товарообіг та середній чек

Були періоди, коли не працював кожен шостий магазин. Ми керуємось жорстким принципом – компанія має бути прибутковою. Бо це соціальна відповідальність бізнесу. Завжди балансуємо прибутки з нашими витратами. Загалом, наш товарообіг минулого року скоротився на 7% відносно 2021-го та склав 15,7 млрд грн, а от середній чек за цей самий час зріс на 24%.

Ми повністю відновили імпорт, постачальники виконують свої зобов’язання, все увійшло в нормальну течію. У нас був пропрацьований план дій ще перед війною. Наприклад, ми заздалегідь придбали генератори.

Про плани на цей рік

За першої можливості плануємо відновлювати магазини там, де можемо це зробити. Майже кожні два тижні додаємо нову EVA у Херсоні, зараз у цьому місті у нас є мережа з п’яти магазинів. Ще декілька плануємо відновити. За цей рік вже відкрили 11 нових магазинів.

Маємо намір відкрити до 50 магазинів переважно у центрі та на заході країни. У кожен новий об’єкт інвестуємо від 2 до 4 млн грн в залежності від формату. Стільки ж може коштувати й відбудова вже існуючої EVA, якщо нанесені суттєві ушкодження.

Також плануємо добудовувати і автоматизовувати склади. Новий склад плануємо відкрити в Одесі – це великий проект, який не завершиться цього року.

Основні наші проєекти стосуються розвитку діджиталу – сайту, частка якого в загальних продажах вже займає 7%, нового мобільного додатку, який має з’явитись у квітні. Склади нашого інтернет-магазину розташовані поки на двох наших розподільчих центрах у Львові та Броварах, і ми їх розширюємо. Цього року, сподіваємось, він з’явиться у Дніпрі.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку