Сергій Шульга, SHEN: Наше завдання – збільшувати вартість об’єктів клієнта

Сергій Шульга, SHEN: Наше завдання – збільшувати вартість об’єктів клієнта

23.03.2017 09:00
  986
Іван Зайцев

Керуючий директор SHEN розповідає про те, чому гасло компанії «Сфокусуйся на головному!», про розвиток ринку послуг комплексного обслуговування нерухомості та перспективи facility-менеджменту.

Одним з експонентів першої в Україні спеціалізованої виставки рітейлу і девелопменту Retail & Development Business Expo-2017 буде партнер Асоціації рітейлерів України – провідна facility-компанія України SHENВона презентує рішення для рітейлу та девелопменту, покликані допомогти компаніям сфокусуватися на головному – своєму основному бізнесі, а всі допоміжні функції передати професіоналам.

Поняття «facility-менеджмент» — порівняно нове для українських підприємців. Що криється в двох іноземних словах, відомо не багатьом. Тим не менш, ринок facility-послуг в Україні розвивається, і все більше компаній воліють укладати договори на комплексне обслуговування своєї нерухомості. Що включає в себе facility-менеджмент, в чому його переваги, і які особливості, rau.ua розповів керуючий директор компанії SHEN Сергій Шульга.

– У минулому році SHEN виповнилося 10 років, від імені Асоціації рітейлерів вітаю вас з ювілеєм і бажаю подальшого процвітання. Розкажіть, на чому ґрунтується філософія компанії?

– Будь-який здоровий бізнес повинен розвиватися у відповідності до потреб клієнта. І вся історія SHEN це підтверджує. Коли ми почали діяти в сегменті в2в, а не працювати з кінцевими замовниками, це стало дуже потужним стимулом до розвитку.

Задачі facility-менеджменту

– У чому, з вашої точки зору, полягає головне завдання facility-компаній?

– Це не тільки надання клінінгових чи інших послуг. Основне завдання: навчитися розуміти потреби клієнта і під них формувати пропозицію, яка оптимально підходить замовнику. В результаті наше завдання: забезпечити клієнту зростання вартості його нерухомості, збільшення доходу з квадратного метра, комфорт співробітників і гостей.

– Але клієнт може і сам сформувати під себе необхідний пакет, замовляючи послуги у різних компаній!

– Поки що facility – досить незвична пропозиція для українського ринку, багато хто воліє замовляти різні послуги у різних компаній, вважаючи, що вони таким чином мінімізують ризики. Facility – це одна, комплексна послуга, яка дає можливість управляти всіма процесами. Насправді, комплексне професійне обслуговування нерухомості у результаті виявляється і дешевше, і якісніше.

– Чому так?

– Коли системою управляє одна комапанія, вона може відслідковувати «вузькі місця» по всім процесам утримання будівлі в цілому, досягати економії і більш стабільної роботи мереж.

До того ж ми можемо залучати для виконання робіт кращих на ринку професіоналів, і платити їм високі зарплати.

Висококваліфікований інженер, з колосальним досвідом і відповідними фінансовими запитами, не по кишені окремій компанії, і залучити його для роботи зі своїм обладнанням обійдеться їй невиправдано дорого.

Тим більше, що його знання і досвід не будуть затребувані постійно, потреба в них буде виникати тільки в період кризи.

Інновації в facility

– Наскільки необхідні інновації, інформаційні технології, автоматизація в такій сфері, як facility-менеджмент?

– Це обов’язкова умова для повноцінного комплексного обслуговування нерухомості. І впровадження в роботу інновацій: це один із наших пріоритетів.

– Автоматизовані системи купували в Україні чи Європі? Чи розробляли власними силами?

– Спочатку хотіли купити вже перевірене програмне забезпечення, на якому працювали європейські компанії. Але ціна програми здалася нам невиправдано високою. Знайшли партнерів в Україні, і вони створили спеціально для нас програму, яка повністю відповідає всім нашим вимогам. Завдяки цій системі ми змогли збільшити темпи нашого розвитку.

– Які зараз пропонуєте послуги клієнтам?

– Широкий спектр: починаючи ще з етапу проектування об’єкта. Готові взяти на себе будівництво будинку «під ключ», у тому числі розробку проекту, закупівлю і монтаж всіх інженерних систем: енергосистеми, вентиляція та інших технічних деталей. При цьому ми даємо гарантію на весь об’єкт, а не на його окремі частини або якісь елементи.

– За рахунок яких ресурсів виконуєте гарантію? Формуєте резервний фонд?

– Ми страхуємо свої ризики, тому коли говоримо клієнтам, що обов’язково компенсуємо будь-які втрати – не кидаємо слів на вітер. Якщо якісь неприємності все-таки відбуваються, то наша страхова компанія покриває витрати клієнта.

– З якими труднощами стикаєтеся?

– Перш за все, з браком кваліфікованого персоналу. Ні в одному навчальному закладі в Україні не готують фахівців facility-сервісу. Тому нам доводиться самим, з нуля, готувати співробітників, що вимагає додатково часу і ресурсів. На Заході простіше: там є спеціальні інститути, де навчають facility-менеджерів. Ми самі виховуємо професіоналів у нашій галузі: запустили facility-школу. Поки готуємо персонал для себе, але якщо послуга виявиться затребуваною – почнемо навчати співробітників і для інших компаній.

– Підготовлених фахівців конкуренти не переманюють?

– За професіоналів на будь-якому ринку йде конкуренція. І кращих фахівців будуть завжди зманювати. Завдання – його утримати. Це робота HR і керівника. Якщо людина не хоче працювати в нашій компанії, то сенсу його утримувати немає. Значить, треба створити такі умови – і я не тільки про матеріальну сторону справи – щоб людина сама не захотіла йти.

Розвиток в кризу

– Завдяки чому SHEN вдавалося розвиватися навіть у кризовий для української економіки час?

– Будь-яка компанія під час кризи шукає можливості заощадити, тому якраз проблем з пошуком клієнтів не було. Взагалі, часи економічних потрясінь – відмінний шанс для розвитку сервісних компаній, в тому числі і нашої. Ми змогли скористатися можливістю, і закріпилися на ринку.

Навіть коли ми надавали клінінгові послуги, не забували аналізувати потреби замовників. З’ясувалося, що багато компаній готові передати на аутсорс практично всі непрофільні напрями: обслуговування енергомереж, електрика, сантехніка, подача та відведення води, дрібний ремонт та інші супутні послуги.

Ми активно розвивалися, і незабаром почали приймати заявки на ремонт електромереж, сантехніки, усунення інших несправностей. В результаті у нас виявився досить широкий спектр роботи: клінінг, ремонт електромереж та сантехніки, загальний ремонт. Одна з додаткових послуг: ми готові були працювати в режимі 24/7, оперативно виїжджаючи до клієнта, і усуваючи проблеми.

У нас виникало все більше різних напрямків і різних завдань, у результаті ефективно управляти компанією ставало все складніше. Однак ключовим фактором для модернізації стало прагнення запропонувати клієнтам не окремі послуги, а комплекс, закрити всі питання, які не стосуються профільного бізнесу. Тоді ми почали вибудовувати систему комплексного обслуговування замовників. Спочатку реалізували пілотний проект з мережею супермаркетів – запропонували їм взяти на комплексне обслуговування три об’єкта. Таким чином мережа займалася тільки профільним бізнесом, а всі питання по функціонуванню торгового приміщення – прибирання, світло, проводка, вентиляція, ремонт обладнання, техніки та інше – ми взяли на себе.

– І чим «пілот» закінчився?

– В цілому, поставлених цілей ми досягли, але тоді ж стало зрозуміло, що ще доведеться багато чому вчитися.

– Де і як вчилися?

– Вчилися у компаній, які професійно займаються facility-менеджментом в ЄС. Весь розвиток SHEN пов’язано з контролем. Ми зараз обслуговуємо понад 500 об’єктів, і якщо б не знали, як вони працюють, що там відбувається, які техпроцеси і їх особливості – давно б розорилися. Всі об’єкти щодня оцінюються, центральний офіс контролює якість, і практично в режимі реального часу або з мінімальними затримками можна дізнатися про результати його роботи і ефективності наших співробітників.

Майбутнє facility

– Поділіться планами на подальший розвиток.

– Наше завдання – популяризувати та розвивати facility-менеджмент в Україні, перейти від «підприємницької» до системної компанії, охоплювати нові ринки і реалізовувати масштабні проекти.

– Як оцінюєте перспективи цього напряму в нашій країні?

– У всьому світі ринок facility-менеджменту зростає. Згідно з даними International Facility Management Association обсяг глобального ринку в цьому році досягнув показника в $1,12 трлн. Найбільшими темпами ринок розвивається в США і Європі. Але і в інших країнах, в тому числі, що межують з Україною, facility-послуги стають все більш затребуваними. Приміром, у тій же Польщі ринок оцінюється в $14,3 млн і за прогнозами аналітиків буде рости на 9-10% щорічно.

Безумовно, ці тенденції будуть впливати і на український ринок. За нашими розрахунками, в найближчі три-чотири роки – бізнес в Україні буде розвиватися, якщо не дуже високими темпами, то досить впевнено. Відповідно, буде розвиватися і рітейл, а розвиток рітейлу призведе до росту ринку послуг, в тому числі і facility-менеджменті. Ми хочемо запропонувати клієнтам максимально можливий спектр якісних послуг, і сподіваємося розвиватися разом з ринком і випереджаючи ринок.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку