СЕО MYplay Світлана Святченко: Хочемо допомогти дитині визначитися з роллю в житті

СЕО MYplay Світлана Святченко: Хочемо допомогти дитині визначитися з роллю в житті

30.08.2018 08:15
  716
Микола Маранчак

Де чекати магазини МІККІ у новому форматі MYplay і чому в обласних центрах ефективніше працювати, ніж у столиці.

Поки більшість компаній лише змінюють вивіски і колір фасаду, в мережі дитячих магазинів MIKKI вирішили змінитися повністю. Для цього усталену за 18 років концепцію буквально розібрали по цеглинки і зібрали заново, відмовившись від усього зайвого і впровадивши нові ідеї та смисли. Проект виявився настільки вдалим, що його підтримав Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР), надавши рітейлеру кредит. 11 серпня в Дніпрі відкрився перший в Україні торгово-ігровий простір для дітей MYplay. В інтерв’ю RAU СЕО компанії Світлана Святченко розповіла, як розроблялася ідея MYplay, що з формату МIKKI прибрали, на чому засновані філософсько-дидактичні принципи бренду і в чому вони проявляються.

– Чому вирішили настільки радикально змінити MIKKI?

– Стали помічати, що світ змінюється, і мало бути тільки магазином іграшок, де товари просто стоять на полицях. Цим вже нікого не здивуєш. Працюючих у цьому сегменті підприємців багато, а ресурс у споживачів обмежений. Тому ми зайнялися закріпленням своїх позицій в жорсткій боротьбі за клієнтів.

– Як прийшла ідея поміняти формат?

– Нам хотілося стати унікальними, знайти, чим зможемо здивувати покупців. Вважаємо, що всі дитячі магазини, хоч і називаються «дитячими», але реально їх аудиторія – доросла людина, що купує подарунок для дитини. Ми вирішили це змінити. Створити простір, у якому дитина буде головною, і їй було комфортно. Саме дитина має стати тією рушійною силою, яка приверне сюди дорослого.

– А це не йде у розріз з комфортом дорослого?

– Про батьків ми теж подбали. Для них зробили зону, в якій можна випити кави і відпочити, поки продавець-консультант візьме їх дитину і буде «кружити» по магазину. Батьки можуть в цьому не брати участь. Після всіх ігор і тестів дитина сама прийде і скаже, що їй сподобалося.

– Тобто продавець-консультант стає свого роду аніматором?

– Так, хлопці й дівчата, які працювали у цьому ж магазині, тільки в старому форматі, пройшли тренінги та тестування. Агентство, з яким ми уклали договір, сказали, що персоналу, настільки підготовленого до змін, вони ще не бачили.

– Як змінили асортимент?

– Повністю змінилася викладка товарів. Зараз у нас категорії товарів розподілені згідно з навиком, який розвиває іграшка. Наприклад, у відділі «Піклуйся» представлені іграшки, розвиваючі турботу, у відділі «Вмикайся» – іграшки на логіку, в «Будуй» – конструктори, «Відчувай» – набори, які передбачають рольові ігри або прояв себе, як артиста. Також з’явилася викладка з солодощами, щоб можна було прямо в магазині підкріпитися.

– Якими товарними групами для цього довелося пожертвувати?

– Прибрали товар для дітей до трьох років. Сосок і підгузників у нас більше немає. Залишився невеликий відділ «Зростай», але в ньому іграшки переважно розвиваючі.

– Чому вирішили відмовитися від «немовлят»?

– Вирішили сконцентрувати увагу на дітей від 3 до 8 років, потреби яких далеко не кожен дитячий рітейлер готовий повністю задовольнити.

Це вік, коли дитина починає усвідомлювати, до чого його тягне. Ми вирішили почати «підсвічувати» його таланти.

В результаті подальшого дослідження, виявили, що сучасна дитина воліє гаджетизований подарунок, а не просто іграшку. Тому стали поступово вводити в асортимент цифрові девайси: від дитячих Power Bank і окулярів віртуальної реальності до гіробордів і роботизованих конструкторів. Нова зона актуальних іграшок називається під стать – «Гаджуй». Весь товар можна на місці відкрити і протестувати.

– Хто брав участь у розробці нового формату?

– Над стратегією працювали разом з командою стратегічного девелопера Strategic. Керівником проекту виступав Рустам Саїдов. Бренд вже формували з Ігорем Степановим. Важливу роль у магазині відіграє також світло, розробкою світлової концепції займалася компанія Nova Light. «Лазерний тунель» ми вважаємо родзинкою ігрового простору MYplay.

– Як багато потрібно часу для повної реконструкції одного магазину MIKKI?

– Вклалися в один місяць.

– В якому темпі плануєте оновлювати іншу мережу?

– Реформат чекає однозначно всі магазини. 1 вересня ТРЦ Дафі віддає нам площу під переїзд з нашого старого MIKKI і вже в жовтні ми відкриємося у форматі MYplay. Далі хочемо простежити, де найкраще проявить себе нова концепція – street-retail або в ТРЦ, від цього і будемо відштовхуватися.

– Як скоро чекати MYplay в інших містах?

– Щодо Києва, ми поки вивчаємо це питання. Нам, наприклад, цікавий ТРЦ Ocean Plaza. Але там вже надлишок дитячих операторів з перетином асортименту до 90%. Виходить, якщо ми там будемо, то і інших послабимо, і самі особливо сильними не будемо.

Коли розробляли концепцію, прийшли до висновку, що для виконання фінансових показників треба в основному йти по обласним центрам.

Не в Київ, а до міст, де в нас найкраще виходить, де ми затребувані. На початку року ми закрили магазин в Lavina Mall і відкрили у Білій Церкві. Коли порівняли виторги, виявили, що в Білій Церкві, місяць до місяця, вони точно такі ж, як були в Lavina до закриття. У малих містах люди радіють, коли у нас яке-небудь свято, а в Києві люди перенасичені фаном, їх нічим уже не здивуєш. Тому поряд зі столицею, у стратегії також є розвиток обласних центрів.

– Як прогнозуєте зміну своїх позицій на ринку з запуском нового формату?

– Ми вже не раз декларували, що наша мета – увійти до трійки лідерів в сегменті рітейлу дитячих товарів на ринку. Це був план на п’ять років, залишилося 3-4 роки. Чимало залежить від інвестицій. Команда заряджена на досягнення.

– Що ви вкладаєте в назву «MYplay»? Що воно означає?

– Ми хочемо, щоб діти говорили просто «MY» і вважали це місце своїм: «Це мій магазин, мій простір». А в «play» ми вкладали навіть не «гру», як сенс, а скоріше слово «роль». Наше завдання допомогти дитині визначитися в житті, яку вона хоче грати роль в цьому світі.

– Що буде далі з MYplay?

– Наш девіз: «Грай. Рости. Перемагай». У новому форматі ми допомагаємо дитині, граючи, вдосконалюватися, і, разом з нею радіємо її досягненням, визнаємо її таланти.

В Україні часто можна зустріти закомплексованих дітей, поставлених в рамки суспільством, школою, батьками. Ми дуже хочемо, щоб діти розслабились і стали більш відкритими, тому що за ними майбутнє. Саме такі діти змінять на краще світ і нашу країну. Разом з ними буде удосконалюватися і наш формат.

Щасливе дитинство – велике майбутнє!

Читайте також –

Телепорт в майбутнє: як виглядає перший в Україні магазин MYplay (фоторепортаж)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку