Роман Михайленко, Papashon: Якщо раніше постійні клієнти приходили до парків двічі-тричі на місяць, то зараз це один візит на місяць

Роман Михайленко, Papashon: Якщо раніше постійні клієнти приходили до парків двічі-тричі на місяць, то зараз це один візит на місяць

13.01.2023 08:45
  1591
Микола Маранчак

Як змінилися ціни в розважальних центрах для дітей, який вплив на роботу парків мають вимкнення світла та як дитячі парки пристосовуються до роботи під час війни.

Третина дитячих розважальних парків в України закрилися від початку повномасштабного російського вторгнення. Гравці, що залишилися на ринку, відчувають нестачу клієнтів і виторгу. Щоб втриматися на плаву, вони змушені помірно збільшувати ціни та підлаштовуватися до відключень світла. Як працюють дитячі розважальні центри під час війни, The Page розповів операційний директор мережі Papashon Роман Михайленко. RAU пропоную ознайомитися з ключовими тезами статті.

Як змінилися ціни в розважальних центрах для дітей у 2022 році

Якщо порівнювати грудень-22 до грудня 2021 року, відвідуваність розважальних центрів для дітей впала майже вдвічі. Кількість святкувань у них дитячих днів народження зменшилася майже в чотири рази.

На те є кілька причин. Перша: багато діточок виїхали за межі країни, друзі іменинників перебувають у різних країнах або містах. Тому батьки не можуть збирати дітей для святкування. Друга причина полягає в тому, що не можна спрогнозувати, чи буде світло в ТРЦ, хоча більшість із них обладнано генераторами. Є ще один чинник: якщо парки навіть переходять на роботу на генераторах, може не працювати або частина атракціонів, або частина обладнання для кухні, тому пропонується обмежений асортимент страв для бенкетів.

Більшість парків у всіх великих містах країни підняли вартість квитків на незначну суму — у межах 10-20%. У маленьких містах вартість квитків не зросла, адже відвідуваність там впала ще значніше, а підвищення ціни може зменшити потік клієнтів.

Дитячі розважальні центри були змушені підняти ціни в ресторанах у середньому на 20%. Проте собівартість страв і напоїв зросла десь на 30-50%. Більшість парків пішли на такий крок, щоб зменшити націнку й заробіток, але залишити в ресторанах прийнятні ціни.

Як впливає на роботу дитячих парків вимкнення світла

Коли в ТРЦ вимикають світло та живлення йде від генераторів, енергію розподіляють поміж усіх орендарів. Зазвичай видають квоту 50-70 кВт на орендаря. Якщо потужність атракціону в середньому десь 5 кВт, дитячий парк може підключити 14-15 об’єктів одночасно. А великі парки розваг мають по 70-80 атракціонів. Тому вони обирають апарати з найменшою потужністю й працюють частково.

Вартість кіловата від генератора майже в десять разів більша, ніж вартість кіловата від мережі. Тому це не дуже вигідно. Щоб розв’язати цю проблему, багато парків змінюють режим роботи, наприклад, відкриваються лише у вихідні дні або працюють у другій половині дня — з 16:00 до 21:00. У виграшному становищі парки, де більшість площі займають атракціони, що не потребують енергоживлення: батути, лабіринти, механічні види розваг. Таких парків приблизно 60%.

Також краща ситуація в парках, які є власністю ТРЦ. У такому разі власнику вигідно надати парку більші квоти на споживання електроенергії. Це дає змогу запускати більшу кількість атракціонів, щоб заохотити відвідуваність. Проте це більше виняток, ніж правило.

Як дитячі парки пристосовуються до роботи під час війни

ТРЦ зацікавлені, щоб парки розваг працювали, бо це один із тих «якорів», що притягує трафік у торгові центри. З іншого боку, дитячі парки займають значну площу в ТРЦ, і власникам важливо, щоб ця площа не простоювала. Переважна більшість торгових центрів пішли на досить лояльні умови щодо орендних ставок.

У батьків обмежені бюджети. Якщо раніше, за нашою статистикою, постійні клієнти приходили до парків двічі-тричі на місяць, то зараз це один візит на місяць.

Зараз тенденція така, що на великі свята або канікули батьки намагаються відправити дітей подалі від великих міст до родичів. Ми помітили, що під час ковіду та війни в період канікул відвідуваність зазвичай зменшується. Хоча до війни ми бачили зворотну ситуацію: на канікулах кількість відвідувачів зростала на 50%.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку