П’ять правил життя і бізнесу підприємниці Ольги Гуцал

П’ять правил життя і бізнесу підприємниці Ольги Гуцал

29.04.2018 09:00
  561
Дарья Златьева

Під час виступу на Sup Day Forum 2018 Ольга Гуцал, власниця компанії Каміон-ойл, мережі ювелірних салонів Абрикос і бренду Olga Veisberg розповіла про те, яких правил вона дотримується в житті і бізнесі.

RAU наводить основні тези виступу виступу бізнес-леді.

Я 25 років займаюся бізнесом, 24 з них я виробляю і продаю моторні масла в 74-х країнах світу, 15 – займаюся ювелірним бізнесом, 4 – створюю свої колекції і презентую їх в Нью-Йорку та Лас-Вегасі і всього 2,5 року я є стартапер. Я розвиваю сервіс autobooking.com, він уже працює в 8 країнах світу за системою франчайзингу. Це ще один дивовижний досвід для мене.

З інсайтів: я не прихильник демократії та вважаю, що вона працює в усіх компаніях, поки все в порядку. Але як тільки починаються проблеми, у нас включається абсолютна монархія. Мій досвід показав, що демократія – не найефективніший спосіб управління компанією.

Я вам розповім п’ять правил життя, якими я керуюся і вважаю їх дотримання для підприємця принципово важливим питанням.

1. Не бійся

У мене є правило, вироблене мною багато років тому, за допомогою якого я справляюся зі своїми страхами. Я звичайна людина, у якоъ є два велики страхи – висоти і темряви. Більше я боюся темряви: у мене холоне спина від думки, як я йду по довгому коридору і за мною вимикається світло. При цьому я люблю переїжджати, жити у великих квартирах, купувати нові. Одного разу прораб, вислухавши мене, придумав дуже просте рішення. Він запропонував зробити кнопку вимикання світла у всій квартирі у моєму ліжку.

Чому це мене навчило: для вирішення завдання, будь-якого великого страху, потрібно розбити його на маленькі частини. Тому що ми не боїмося всього на світі, а боїмося тільки однієї або двох речей. І саме ці речі потрібно обходити, побороти, втекти, змінити. І не соромитися цього.

Цей принцип дуже допоміг мені, коли ми стали виходити в інші країни з нашою торговою маркою. І це мене надихає кожного разу: я розбиваю страх на шматочки і йду далі.

2. Не заздри

Майже у всіх підручниках з менеджменту написано, що якщо ви підприємці, то ви повинні знати все про своїх конкурентів на ринку. Стежити за ними, бачити їх невдачі і не повторювати їх, а використовувати їх вдалий досвід. Я принциповий противник цієї позиції. Я їх поважаю, серед них є по-справжньому видатні компанії. Але яка мені різниця що вони роблять?

Ви знаєте, що саме мене привчило так поводитися на ринку? В основному про бізнес розповідають чоловіки. Як ви думаєте, скільки у мене було б шансів домогтися успіху, якщо б я постійно думала про своїх конкурентів?

У мене повинна бути найкраща компанія, з кращою стратегією, кращими людьми. Не потрібно порівнювати.

3. Вчися

Цей принцип дуже важливий. Але, всупереч сформованій думці, навчитися на бізнес-літературі неможливо. Це глибока помилка.

Чому? Досить розумна людина подивився на бізнес, щось зрозумів, зібрав кейси, перевірив, відредагував, надрукував, перевів, і ми прочитали. Але поки це відбувалося, світ змінився – такого світу як в книзі, більше немає.

Сьогодні швидкість змін така, що ми не встигаємо навчитися, у нас не завжди є час усвідомити отриманий досвід.

Єдиний спосіб вчитися – слухати і дивитися. Є поруч є людина, яка розумніша й успішніша за вас – тримайтеся за неї міцно, а якщо він виривається, тримайтеся за нього ще міцніше. І питайте, дивіться, підглядайте, записуйте, придумуйте і рухайтеся далі. Іншого способу навчитися немає.

З тих пір як я стала стартапером, я занурилася в світ людей з принципово іншим мисленням. Вони не міркують, так ми з вами про стратегію.

Стратегія в розумінні сьогоднішніх молодих людей, а значить наших завтрашніх конкурентів, виглядає так: сьогодні захотів – сьогодні зробив.

Коли СЕО однієї з моїх компаній в четвер на нараді мені каже, що в понеділок виконає завдання, я вважаю це в корені неправильним рішенням – до понеділка все зміниться. Треба поспішати, але при цьому вчитися потрібно безперервно весь час.

4. Працюй

Я дуже не люблю модне слово нетворкінг, яке насправді означає порожні розмови. Говоріть чесно: я чотири години на день працюю і двадцять відпочиваю. Ви маєте на це повне право – це ваше життя. Але тоді і не чекайте результатів, тому що для того, щоб їх отримати, треба піти і зробити. І робити це кожен день з ранку до вечора.

Коли ми подорожували по Америці, ми потрапили на екскурсію в Amazon. Середня тривалість робочого дня їх керівницства становить 16-18 годин. І не тому, що у них так записано в контракті: вони знають, що від них очікують перевищення того результату, на який розраховували при прийнятті на роботу.

Життя бізнесмена – це нескінченна підвищення планки і намічених цілей. Ти хотів стати мільйонером – цього мало – зароби 10 мільйонів. Зробив 10 – йди до 100. Поки ти молодий і в тебе є сили, йди і роби. Ми підприємці і єдиним показником успішності для нас є гроші. Ці гроші потрібно піти і заробити.

5. Насолоджуйся

Радісна новина: після того, як підприємець напружувався, працював понаднормово, заробив ці гроші, все, що йому залишилося зробити – насолодитися.

Я уявляю собі, що гроші – це живі істоти. Уявіть собі, що це собаки і якщо ви їх не любите, вони не люблять вас у відповідь.

Точно також і гроші – вони хочуть щоб їх витрачали, щоб від їх витрати отримували задоволення і потім, коли їх витратили, можна було сісти в крісло і сказати: який я молодець, я їх заробив, я їх так люблю – і вони відповідають мені взаємністю: вони до мене прийшли і я їх витратив.

На що – це ваша справа. Але повертаючись в пункту три, раджу витрачати гроші на подорожі. Можна сидіти на лавочці в парку, пити каву, спостерігати за проходять повз людьми. І в цей момент обов’язково – це повинен зробити кожен підприємець – подивіться ЯК зроблено все, що оточує вас: як виглядає чашка кави, як швидко до вас підійшов офіціант, що це за лава в парку, чому вона стоїть в цьому місці, прикута чи до неї ланцюг, чи є табличка, з інформацією про тих, хто її встановив? Все навколо нас – бізнес.

На завершення хочу вам розповісти про теорію спанієля. Спанієль – це красива, доглянута, блискуча собака, з довгими вухами, зазвичай дуже улюблена своїми господарями. Але насправді це мисливець, її завдання – відчувши тварину, знайти її і витягнути з нори. Колись, якщо ви як підприємець, сумніваєтеся, чи правильно ви живете, підіть подивіться як полюють спанієлі: йому плювати на те, який він гарний, які у нього вуха, наскільки м’яка і блискуча його шерсть, він миттєво припадає до землі, нишпорить , знаходить нору, лізе в неї і не з’являється, поки не витягне звідти те, навіщо він пішов.

Пам’ятайте – ми “спанієлі”. І коли ми бачимо можливість, а потрібно бачити її весь час – ніс до землі, бігом в нору і поки не витягли здобич, що не заспокоюємось.

Тому не бійтеся, і не заздріть, вчіться, напружуйтеся і насолоджуйтеся результатами своєї праці.

Читайте також –

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку