Попереду всіх: як стати найефективнішою українською компанією – кейс чотирьох лідерів

Попереду всіх: як стати найефективнішою українською компанією – кейс чотирьох лідерів

22.12.2023 08:45
  2155
rau

Які принципи та інструменти допомагають будувати компанію-лідера та чому у умовах великої війни надважливо швидко ухвалювати рішення, гуртувати людей та делегувати.

В матеріалі Forbes 14 керівників компаній поділилися, як виводили свій бізнес у лідери. Під час розрахунків до уваги бралися динаміка виторгу 2021-22 років, рентабельність, а також результати роботи в першому півріччі 2023 року. А RAU обрала тих, хто пов’язан з рітейлом.

Тарас Панасенко, Аврора

  • У компанії – 13 років, на посаді СЕО – з кінця 2010 року
  • Виторг компанії у 2022-му: 14 млрд грн
  • Динаміка виторгу (порівняно з 2021-м): зростання у 2,4 раза
  • Прибуток: 2,3 млрд грн

Про відмінності менеджменту у війну

Люди хочуть працювати в людяних компаніях, тому у війну важливо фокусуватися на підтримці колег, робити часті зустрічі з персоналом (на початку війни вони були щодня, зараз – двічі на тиждень) та більше довіряти, тоді співробітники намагаються виправдати цю довіру.

Про найбільший виклик війни

Перший виклик – забезпечити безпеку праці. Мережа Аврора обслуговує 600 000 людей і дуже потрібна в Донецькій області та Херсоні. Коли мережі в цих місцях не було, ціни були помножені на три. Але важливо віднайти баланс між безпекою та бізнесом.

Другий виклик – робота над згуртованістю людей, тож у війну треба більше працювати саме з персоналом.

Про складові ефективного менеджера

  1. Знаходити час на спілкування з колегами, навіть, якщо умовну проблему можна швидко розв’язати в месенджері.
  2. Вміти розпізнати, що насправді хвилює людину і, можливо, підказати шлях, як це вирішити.
  3. Об’єднувати людей. Чи іншими словами, розбивати умовні «кокони», в які кожна людина занурюється.

Андрій Пивоварський, WOG 

  • У компанії – сім років, на посаді СЕО – з лютого 2019 року
  • Виторг компанії у 2022-му: 45,4 млрд грн
  • Динаміка виторгу (порівняно з 2021-м): +29%
  • Прибуток: н/д

Про те, як досягається ефективність у воєнний час

Важливо, щоб вся команда була на зв’язку 24/7, при цьому обговорення спільні, а відповідальність – персональна. Мені однаково важливі і темп ухвалення рішень, і глибина пропрацювання. Ще моє правило воєнного часу – делегуй, але зберігай контроль. І кожен менеджер отримав стільки повноважень, скільки здатен взяти.

Про формування команди у зв’язку з браком людей

Питання не в кількості людей, а в якості та продуктивності персоналу. Тому перше правило – це діджиталізація сервісів (каси самообслуговування, мобільний додаток тощо) та мінімізація залежності від лінійного персоналу. Друге – для центрального офісу правило «менше, але краще».

Про розв’язання проблем та стратегію на майбутнє

Зазвичай, проблема – це завдання, тож рішення мають ухвалюватися, а не відкладатися, розв’язана проблема – це новий алгоритм дій, щоб більше не робити помилок. А ще варто пам’ятати, що кожен менеджер має право на помилку.

Стратегія на майбутнє – дати кращий сервіс, формати та продукт.

Олександр Бульба, Нова пошта

  • У компанії – 15 років, на посаді CEO – з 2016-го
  • Виторг компанії у 2022-му: 23,7 млрд грн
  • Динаміка виторгу (порівняно з 2021-м): +14%
  • Прибуток: 2,1 млрд грн

Про вдале рішення у війну

Переорієнтація логістики з посилкової на вантажну було вдалим рішенням. Як результат – стали перевозити значно більше комерційних вантажів: запустили послугу фрахтів, а також 3PL‑логістику.

Про проблему, яка наразі існує

Основна проблема – занадто довге проходження митниць вантажівками 10–20 тонн. Це займає до п’яти днів.

Про плани на наступний рік

На 2024 рік в планах пришвидшити доставку по Україні на дві години, збільшити кількість точок сервісу у містах та селах по всій країні, побудувати не менше 10 сортувальних центрів у тих містах, де побачимо збільшення попиту на наші послуги, щоб зберегти швидкість. Загалом плануємо зростання мінімум на 10% в обсягах відправлень. Також продовжимо виходити на ринки нових країн, щоб до 2025 року покрити 30 країн Європи.

Петро Пилипюк, Modern Expo

  • У компанії і на посаді СЕО – понад 25 років
  • Виторг компанії у 2022-му: 3,9 млрд грн
  • Динаміка виторгу (порівняно з 2021-м): -14%
  • Прибуток: 563 млн грн

Про позитивні результати

Відновили свою роботу всього за три дні після початку повномасштабного вторгнення. Протягом останніх 18 місяців ми виконали та вчасно доставили клієнтам 98% замовлень.

А позитивні результати досягалися тому, що сильна команда. Після повномасштабного вторгнення майже всі залишилися на місцях та продовжили роботу. А ще – диверсифікація за ринками. Наші виробничі потужності та логістичні хаби (найбільший – в Любліні) розташовані як в Україні, так і за кордоном. Ще маємо розвинену партнерську мережу, багато замовників – представники європейського ринку, з якими продовжуємо працювати з ними за чинними контрактами та отримуємо нові замовлення.

Про ефективну реформу

Найкращим рішенням стали інвестиції у партнерську мережу. За останні три роки оборот Modern Expo від співпраці з партнерами зріс на 100%. Нині це понад 40% обороту підприємства. Також не пошкодували, що залишилися в Україні, замість переносити частину виробництва на територію ЄС. Наразі плануємо помірне зростання показників продажів на рівні 2021 року.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку