Ольга Смисльонова, Нова пошта: Як змінилися настрої споживачів після року повномасштабної війни

Ольга Смисльонова, Нова пошта: Як змінилися настрої споживачів після року повномасштабної війни

20.06.2023 08:45
  1658
Дарія Осіїк

Директор з продажів Нова пошта Ольга Смисльонова у експертній колонці для видання NV розповіла про зміни настроїв та вподобань споживачів під впливом повномасштабної війни.

Під час пандемії український e-commerce зріс на 42%, але після 24 лютого зробив круте піке. На відновлення продажів пішло чотири місяці, але бізнесу довелось перебудовувати усе: воронку продажів, спілкування з клієнтами, нові моделі взаємодії.

Зміна поведінки клієнтів

З початку війни патерни поведінки споживачів динамічно змінюються і мають прямий вплив на бізнеси. П’ятнадцять місяців поспіль ми перебуваємо у перманентному стресі — він то більший, то менший, залежно від подій у країні. Люди стали більш чутливими, а стосунки з клієнтами — емпатійними. І бізнеси, і їхні клієнти переживають однаково складні події, звідси з’явилася довіра і єдність.

Це відобразилося як на B2С, так і на B2B. Якщо раніше ділові стосунки були доволі протокольними, то тепер жодна наша бесіда з бізнес-клієнтом не проходить без довірливої розмови про те, як повномасштабна війна впливає на його бізнес. Зараз важливо знати, який настрій у клієнта, що відбувається в його компанії та, можливо, потрібна допомога. 

Клієнти стали прискіпливішими до швидкості доставки. Клієнти очікують, що компанії вже навчилися жити в нових реаліях. Товар потрібен покупцям просто зараз, бо завтра може бути новий наступ, обстріли або блекаут. Наші бізнес-клієнти це зрозуміли, тому вони стали швидші, ніж були до 24 лютого. Бізнеси вже не акумулюють велику кількість замовлень, формуючи відправлення 1−2 рази на тиждень, як це було раніше. Вони збільшують частоту відправок, а ми вже — якомога швидше доставляємо їх кінцевим отримувачам.

Відповідальність бізнесів перед клієнтами зросла в рази. Бізнес став ще більш пильним до своєї роботи й взяв ще більшу відповідальність за якість, швидкість, коректну комунікацію на всіх етапах: під час прийому заявки, приймання й передачі товару. На кожному етапі стала важлива якість людського спілкування і підтримки. Наприклад, наші менеджери з продажів консультували бізнес, як відновити відправки, перевезти оснащення, шукали нові приміщення для роботи, складів.

Зараз продавець має спиратися на дві ключові зміни у житті споживачів:

  1. Максимально простий і легкий клієнтський шлях. Перш ніж дзвонити клієнту, менеджер повинен відповісти собі на кілька питань: чи наразі зручно кінцевому споживачу обирати/отримувати товари клієнта, чи зрозумілий сайт, чи легка система оплати, чи зрозуміла інформація про канали й оплату, чи доступні всі способи доставки.
  2. Комунікація з клієнтом має бути персоніфікована. Вона потребує детального вивчення клієнта, його потреб і постійної присутності в його житті. Наприклад, замість додавання можливості доставки товарів у поштомат треба запропонувати послугу фулфілменту (складські послуги збереження, сортування і доставки). Безглуздо рекламувати людині яскраві шкарпетки, якщо вона перебуває в Херсоні під обстрілами. Бізнесу потрібно враховувати багато критеріїв: від регіону, де перебуває його покупець або продавець, до особистих потреб.

Як зараз налаштувати ефективні продажі

По-перше, чітко сформулювати, хто є вашою цільовою аудиторією. Далі відповісти на питання, що для вашої аудиторії наразі найважливіше — швидкість, якість, ціна чи щось інше.

По-друге, визначити пріоритети та сформувати цілі для свого відділу продажівНаприклад, швидко залучити якнайбільше нових клієнтів, або працювати з напрацьованою базою клієнтів та шукати нові можливості для взаємного розвитку. До війни 60% роботи нашого менеджера була підтримка наявних клієнтів і 40% — пошук нових можливостей для розвитку. З початком повномасштабної війни важливішим стало відновлення та розвиток наших теперішніх клієнтів, просування їхньої роботи, створення унікальних пропозицій для їхніх клієнтів тощо. За цей час ми провели найбільшу кількість спільних кампаній у різних категоріях товарів. До спільних маркетингових активностей протягом року було залучено до 30 000 наших бізнес-клієнтів. Ми створювали спільні пропозиції і цінності клієнтам, базуючись на win-win підході. Пропонували й акційні тарифи на доставку, й розіграші призів за покупки, й особливі умови повернення або оплати.

По-третє, важлива якісна підтримка клієнтів. Швидкість оформлення покупки, миттєва відправка та оформлення всіх документів — це як ніколи важливо. Саме автоматизація відповідає основній потребі бізнес-клієнта — бути швидким. Наприклад, завдяки спільній автоматизації з партнерами щодо оформлення посилок на їхньому сайті або у бізнес-кабінеті ми можемо швидко отримувати інформацію із заявками клієнтів до наших систем та робити одразу відправки. Тому вже 90% наших бізнес-клієнтів формують свої заявки на доставку автоматично в бізнес-кабінеті або через API-інтеграцію.

Джерело – NV


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  374
Усі новини ринку