Ольга Шевченко, Eva: Ми готуємося до експансії на ринки ЄС
СьогодніЧому мережа Eva для експансії розглядає саме Східну Європу, за яких умов у компанії приймають рішення про закриття магазинів, наскільки швидко зростає онлайн та в яких містах цьогоріч відкриються нові простори Eva Beauty.
Цьогоріч Eva святкує своє 23-річчя. Починала компанія з відкриття магазину у Дніпрі, а наразі є найбільшою мережею drogerie в Україні з понад 1100 торговими точками та приблизно 14 000 співробітниками. У 2024 році сплатила понад 4 млрд грн податків. За I півріччя 2025-го – майже 2,5 мільярди. СЕО компанії Ольга Шевченко в Eva з перших днів її заснування. В інтерв’ю для NV вона розповіла про особливу місію компанії, зростання онлайн, нові формати і благодійність. RAU публікує основні тези.
За 23 роки існування ми залишилися компанією, яка «турбується про тебе, твою родину, твій дім». Ми з першого дня війни робили все, щоб Eva працювала. Було важко з логістикою: порти закриті, контейнери стояли по світу, товар зникав. Ми шукали нові ланцюги постачання, купували власні вантажівки, бо ніхто не хотів їхати в Харків чи Чернігів.
Ці 23 роки – історія про витривалість, людяність і довіру.
Ми вистояли, коли це здавалося неможливим. Ми зберегли людей. І ми залишилися собою.

Магазин Eva закривається лише тоді, коли оголошено загальну евакуацію, як було в Покровську, Добропіллі, Покровському, Межовій. Разом з тим, ніколи не наражаємо працівників на небезпеку і, якщо вони кажуть, що працювати вже небезпечно, закриваємо магазин та пропонуємо їм роботу в інших регіонах. Навіть, якщо немає вакансій, працевлаштовуємо працівника, який переїхав. Це – наші люди, і ми повинні їх утримати в родині.

Фото: Константина та Влади Ліберових, Instagram: libkos (Зруйнований магазин Eva у м. Бахмут)
Роль ритейлу – не «розвивати» виробника, а давати йому платформу. Якщо продукт відповідає стандартам і подобається покупцю, то він потрапляє на полиці.
З’являються нові українські бренди, які нічим не поступаються світовим ні за якістю, ні за дизайном. Їхня продукція часто навіть краща: інноваційна, трендова і при цьому доступніша за європейську чи корейську. Ми з ними охоче працюємо.
Ще до війни ми зрозуміли, що час змінюватися: оновити дизайн та зробити простір сучаснішим. Так з’явився формат «Жіноча енергія». Це не новий формат, а новий досвід для клієнта: нове обладнання, трохи інше сприйняття бренду.
Також в онлайн у нас удесятеро більший асортимент, ніж в магазинах. І ми подумали, що можна зробити фізичну точку з таким асортиментом, так і з’явився формат Eva Beauty. Це великі магазини, площею 700-800 кв. м, інша адиторія та ціновий сегмент. Єдине – таких приміщень мало. Проте вже працює три простори і до кінця року плануються відкриття у Чернівцях та Дніпрі.

Онлайн росте стрімко і ми бачимо потенціал.
У 2024 році товарообіг зріс на 71%, цього року ми йдемо на 55−60%. Зараз орієнтовно 16−17% обороту Eva – це онлайн.
Минулого року ми перетворили сайт на маркетплейс, де понад 300 000 товарів від мерчантів і це зовсім нова модель бізнесу.
А через застосунок йде вже до 40% усіх замовлень. Тому хочемо суттєво покращити його швидкість, зручність, додати нові сервіси. Він має стати частиною щоденного життя.
Щодо інфраструктури, ми купили новий розподільчий центр у Броварах, щоб наступного року перевести туди склад роздробу, а чинний РЦ цілковито спрямувати на виконання онлайн-замовлень, і будуємо ще один у Львові, який на Чорну п’ятницю 2026 року має вже працювати. Кожен із них буде здатен обробляти до 700 000 − 800 000 SKU.

Розподільчий центр у Броварах
Також онлайн без якісної логістики неможливий, тому маємо власну кур’єрську службу та працюємо там, де маємо склади: Київ, Львів, Дніпро, Одеса і Харків. У наступному році не розширюватимемось, а вдосконалимо те, що вже працює.
Ми зараз опрацьовуємо можливість купівлі мережі у Східній Європі. Це – регіони, де ринок drogerie насичений, але не сконцентрований у руках двох гігантів. Є країни, де 60% ринку контролюють DM та Rossmann, там шанси маленькі. Але є країни, де ринок іще шукає себе, і ми можемо туди увійти.
З першого дня повномасштабного вторгнення Eva допомагає: уже 26 лютого ми створили «Оперативний штаб», прописали прості правила – і ця система, яку ми вибудували за один день, працює досі. Ми щомісяця допомагаємо шпиталям, лікарням і військовим частинам.
Загалом сума нашої допомоги вже перевищила 117 млн грн.
Ми підтримуємо лише ті проєкти, які мають чітку мету й конкретний результат. До великих ініціатив залучаємо клієнтів Eva, але й самі вкладаємо багато власних коштів, ресурсів.
Серед найпомітніших проєктів – «Місія – життя», коли купували спорядження для жінок – бойових медикинь. Ми навіть перевершили очікування: планували зібрати приблизно чотири мільйони гривень, а зібрали понад дев’ять. Завдяки цьому змогли забезпечити не 80, а 190 жінок повним комплектом спорядження.
Цікавий у нас був і проєкт із програмою ГеройCar благодійного фонду Руслана Шостака – нашого власника, коли ми збирали на мотоцикли для військових. Ціль була – 50, а в підсумку передали 119.

Підтримуємо і наших співробітників, які воюють. У нас 419 працівників зараз воюють, і, на жаль, є загиблі. Ми довго думали, як ушанувати їхню пам’ять. Хотіли зробити щось неформальне, без офіціозу. Так з’явилась «Алея Пам’яті» в одному з дніпровських парків. Ми посадили дерева, запросили колег і родини загиблих. Усі плакали. Але це були і сльози вдячності. Ми просто хотіли сказати: “Ми пам’ятаємо”. І будемо пам’ятати.

Також щороку ми відмовляємося від корпоративних подарунків для партнерів і спрямовуємо цей бюджет на допомогу притулкам для тварин. Я вважаю, що наявність або відсутність безпритульних тварин – це ознака цивілізованості держави.
Джерело: NV