
Олена Левченко, Sport City: Плануємо стати №1 мережею одягу та взуття для активного життя в Україні за рівнем сервісу


У 2024 році виторг мережі Sport City зріс на 18% порівняно з 2023-м. Чому компанія робить фокус на відкриття магазинів в центрі та на заході України, якими товарами розширить асортимент та чи має успіх формат аутлет.
Станом на початок серпня 2025 року мережа Sport City налічує 39 магазинів по всій Україні. У 2024 році було відкрито три нові точки: у Бучі (ТРЦ Avenir), Рівному (ТРЦ Екватор) та Стрию (ТРЦ Стрий City). А наприкінці року планують відкриття ще одного стратегічного магазина. В інтерв’ю для RAU Олена Левченко, СМO розповіла, які тренди в споживчій поведінці спостерігаються на четвертий рік повномасштабного вторгнення, як долають кадрову кризу та на чому тримають основний фокус.
— За якими критеріями обираєте місто для нового відкриття, які показники аналізуєте?
— Наш аналіз базується на п’яти ключових критеріях. Цільова аудиторія: оцінка попиту на спортивні товари та платоспроможності населення. Конкурентне середовище: аналіз насиченості ринку та унікальності нашої пропозиції. Трафік та локація: пішохідні потоки та доступність локації. Економічна ефективність: вартість оренди та комунальних послуг. Логістична доступність: зручність постачання товарів.
— Основний фокус з відкриття нових точок не змінився – це центр та захід України?
— Так, наш основний фокус залишається у цих регіонах, де спостерігаємо стабільний попит на спортивні товари.
— В мережі працює один магазин в форматі аутлет в столиці, будете розвивати такий формат?
— Проаналізувавши успішну роботу нашого першого аутлет-магазина в столиці, ми вирішили розширити цей формат. Вже переоформили магазини в Києві у ТЦ Аладдін та Рівному під концепцію аутлет. Цей формат дозволяє нам пропонувати якісні товари за доступними цінами та залучати ціново-свідомих покупців.
— Мережа відкриває магазини й у невеликих містах, до прикладу, Лубни, Умань. Чи є особливості в попиті в подібних містах?
— У містах як Лубни та Умань ми спостерігаємо вищу лояльність клієнтів до мережі, попит на універсальні товари, які підходять для різних видів активності, менший асортимент преміум-сегменту, більший фокус на middle-сегмент. Також сезонність попиту більш виражена та клієнти цінують персональний підхід та консультації.
— Є світовий тренд на спортивний одяг, який релевантний і для України. А які споживчі тренди на четвертий рік повномасштабного вторгнення можете зазначити?
— Ми помічаємо кілька ключових змін у поведінці споживачів:
— Скільки загалом SKU в магазинах? Залежно від міста асортимент різний чи однаковий?
— Наші магазини налічують від 8000 до 12 000 SKU залежно від площі та специфіки локації. Асортимент адаптується під місцеві потреби: у великих містах ширша лінійка преміум-брендів, у менших містах – фокус на популярних та доступних товарах.
— У мережі можна придбати не лише спортивний одяг і взуття, а й одяг для вуличного спорту, спортивний інвентар та навіть речі для туризму. Чи плануєте розширювати категорії, до прикладу, товарами для професійного спорту?
— Так, ми розглядаємо можливість додавання спеціалізованих товарів для професійного спорту, зокрема, і художньої гімнастики та акробатики. Також аналізуємо потенціал категорій wellness та recovery-товарів. І нещодавно в асортимент додано товари для боксу.
— Які нові торгові марки додали в асортимент?
— У 2024 році ми розширили асортимент, додавши колекції перспективних брендів у сегментах outdoor та lifestyle. Також збільшили частку іспанських виробників, які демонструють високу якість та конкурентні ціни.
Особливо хочу відзначити іспанський бренд Larum, який спеціалізується на високоякісному спортивному одязі та взутті з використанням інноваційних матеріалів та сучасних технологій. Larum пропонує широкий асортимент: від технічного одягу для бігу та фітнесу до casual-колекцій для повсякденного носіння. Співвідношення ціна-якість цього бренду чудово вписується в наше позиціонування та ми отримуємо позитивні відгуки від покупців.
— Наразі тримаєте фокус на утримані лояльних клієнтів чи залучені нових?
— Наша стратегія збалансована – 60% зусиль спрямовуємо на утримання лояльних клієнтів через програму лояльності та персоналізовані пропозиції, 40% – на залучення нових через акції, digital-маркетинг та розширення присутності в соцмережах.
— На скільки відсотків зріс виторг в 2024 році в порівнянні з 2023-м?
— Виторг мережі зріс на 18% у 2024 році порівняно з 2023 роком, що перевищило наші очікування та середні показники ринку.
— Зазвичай, середній чек в онлайн вищий за офлайн. У вас в мережі така сама тенденція?
— Середній чек в онлайн дійсно вищий на 25-30% порівняно з офлайн. Онлайн-покупці частіше роблять планові покупки та купують кілька товарів одночасно.
Середній чек в офлайн складає близько 2324 грн, в онлайн – 2975 грн.
— Повномасштабне вторгнення посилило кадрову кризу. Які вакансії найважче закриваються? У цілому, маєте проблему з нестачею кадрів?
— Найскладніше закривати вакансії досвідчених продавців-консультантів та менеджерів магазинів. Ми вирішуємо це через власну програму навчання, конкурентну оплату та соціальний пакет. Загалом, наразі кадрова ситуація стабілізувалась порівняно з 2022-23 роками.
— Які плани до кінця 2025 року?
— В планах запуск оновлення програми колаборацій, розширення онлайн-присутності та омніканальних сервісів, підготовка до завершення літнього сезону розпродажу з фокусом на outdoor-категорії та презентація нових колекцій на наступний сезон осінь-зима 2025. Також тестування нових форматів контенту.
— На вашу думку, якою буде мережа Sport City через п’ять років?
— Бачимо Sport City як провідну омніканальну мережу з 50-55 магазинами, сильною онлайн-платформою та розвиненою логістичною мережею. Фокус на сталому розвитку, легендарних і популярних брендах та інноваційних рішеннях для покращення клієнтського досвіду. Плануємо стати №1 мережею товарів одягу та взуття для активного життя в Україні за рівнем сервісу та задоволенням клієнтів.