Олександра Остапенко, Cleaning Pro Group: Як змінюється сучасний клінінг в Україні та світі

Олександра Остапенко, Cleaning Pro Group: Як змінюється сучасний клінінг в Україні та світі

26.09.2023 09:00
  946
Микола Маранчак

Операційний директор Cleaning Pro Group про адаптацію та розвиток сучасного клінінгу в Україні, зарплати клінерів та міжнародні тенденції в галузі.

Група компаній The Cleaning Pro Group – одна з лідерів ринку фасіліті-менеджменту в Україні. Вона пропонує повний комплекс послуг з управління та експлуатації нерухомості. В обслуговуванні The Cleaning Pro Group – понад 1120 точок нерухомості по всій країні. З 2022 року група також представлена у Польщі. Як компанія адаптується до сучасних реалій та яким чином змінюється український ринок клінінгу, операційний директор Cleaning Pro Group Олександра Остапенко розповіла під виступу на RAU Expo 2023. RAU пропонує ключове з її виступу.

З дитинства ми чуємо фразу: “Будеш погано навчатися, будеш працювати двірником або прибиральницею”. На жаль, робота в клінінгу, як і робота офіціантом, сприймається несерйозно, як тимчасовий підробіток, і вважається, що не потребує навчання. Проте це помилково. Постійне навчання для підвищення кваліфікації менеджерів, адміністраторів та безпосередніх виконавців-клінерів є невід’ємною складовою діяльності CPG. У нас працює окремий відділ, який системно займається навчанням персоналу.

Світовий рівень клінінгу

У США, деяких країнах Європи та Австралії існує можливість отримати сертифікат чи ліцензію для професійних клінерів в залежності від виду робіт: медичне прибирання, комерційне прибирання тощо. Без сертифікату такі особи не можуть потрапити на роботу. У Великобританії існує окремий університет прибиральних наук. BICSc налічує понад 45 000 членів як індивідуальних, так і корпоративних. 

Це все показує розвиток сфери клінінгу у світі. Високий рівень освітченості співробітників дає замовникам якість та зменшує відсоток помилок, які здатні наносити шкоду об’єктам обслуговування, що несе за собою фінансові витрати. 

Професійний фахівець повинен вміти керувати сучасною клінінговою технікою, вміти застосовувати коректно хімічні засоби та не допускати помилок у виконанні поставлених задач. І тільки такі працівники гідні кар’єрного зростання.  

Чого хоче рітейл

Середня заробітна плата клінера ТРЦ по регіонам України не тільки втрималася у 2022 році на рівні 2021-го, але й зросла. У 2023 році ми також спостерігаємо позитивну тенденцію. У 2026 році вона може становити понад 10 000 грн на руки в середньому по країні. 

Як правило, власники комерційних приміщень хочуть залучення трафіку, збільшення середнього чеку і зменшення витрат. Коли у них свій клінер, то на перший погляд усе гаразд: він щоденно прибирає ТРЦ, використовуючи хімію. Але будь-яка хімія створює нашарування, що руйнують поверхню. Таким чином замовник витрачає кошти на хімію, клінера, а потім – на заміну устаткування через зіпсоване покриття.

Інколи замовник хоче зменшити бюджет на клінінг і економія частіше іде на людях. Кількість працівників залишилась та сама, заробітна плата зменшилася, якість робітників погіршилася. Але це помилка. Варто завжди прораховувати якість людей, яких власники комерційних приміщень хочуть бачити на своєї об’єктах. Адже економити можна інакше. Наприклад, замість щоденного миття об’єкта хімією, робити це через день. Тобто якісь дні використовувати хімію, а якісь – лише воду. Це дозволить економити на дорогій хімію, не втрачаючи якості клінінгу, і довше зберігати поверхні. 

Вихід на нові ринки та їх тренди

У 2022 році The Cleaning Pro Group відкрив представництва у Варшаві, у 2023-му планує у Техасі, США. У Польщі ми працюємо з великою європейською компанією в рітейлі, в якій прибиранням займаються мобільне бригади. Мобільне прибирання там розділяється на тижневе, місячне, квартальне, піврічне і річне. Зазвичай здійснюється в нічний період і займає 6-8 годин. Але в залежності від типу прибирання, відрізняються задачі, які виконують клінери. 

Пепервага мобільного клінінгу у тому, що немає потреби зберігати обладання або забезпечувати приміщення для персоналу. Так само, немає потреби у закупівлі і зберіганні засобів та хімії. Економія досягає 30-40%, у той же час, компанія охоплює всі необхідні види клінінгових робіт.

У світовій практиці ми спостерігаємо зараз чотири основні тенденції у клінінгу: технологічні інновації, екологічне прибирання, персоналізовані рішення та фокус на гігієні та санітації. Усе це супроводжує автоматизація та роботизація, підвищені стандарти безпеки і використання даних та аналітики. 

Саме на цих тенденціях зосереджує свою роботу сьогодні й наша компанія. The Cleaning Pro Group може забезпечити якісний сервіс обслуговування об’єктів навіть в часи, коли можливі відключення електроенергії, та коригувати витратні матеріали, не збільшуючи витрати, але й не знижуючи якість.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку