Марк Петкевич, Novus: Ми знизили свої націнки, завели більше товарів середньої вартості, і я думаю, що 2023 рік навряд чи буде кращим для нас

Марк Петкевич, Novus: Ми знизили свої націнки, завели більше товарів середньої вартості, і я думаю, що 2023 рік навряд чи буде кращим для нас

30.12.2022 08:45
  1717
rau

Генеральний директор Novus Марк Петкевич про головні бізнес-уроки за 10 місяців війни, роль цифрових інструментів в перебудові процесів компанії та напрямки, які рітейлер планує реалізувати у 2023 році.

Пандемія COVID-19 стала підготовкою українського бізнесу до іспиту на стійкість. І у 2022-му він його склав, завдячуючи високому рівню адаптивності та курсу країни на діджиталізацію. НВ. Бізнес розпитав CEO Novus Марка Петкевича про те, як досягати успіху в умовах невизначеності та які цифрові плани компанія має у наступному році. RAU пропонує ключове з його відповіді.

Головний бізнес-урок — давати свободу людям на місцях і завжди готуватися до гіршого. Часто «зайва» підготовка може виявитися непотрібною, але це краще, ніж бути не готовим до раптового шквала проблем. Важливо також не заважати працювати команді, в якій кожен знає свою справу.

Ми повністю змінили підхід від централізованої системи управління до автономного функціонування. Зайвий контроль та згубне бажання керівника «допомогти» своєму бізнесу часто дуже заважає. Співробітники і без того стикаються зі складними ситуаціями, а коли над ними з’являються «контролери контролерів», і даремно витрачається багато часу, це завжди негативно позначається на ефективності роботи. У той час, коли керівники ще дискутують, люди на місцях часто вже мають рішення. Ця свобода дій дозволяє пришвидшити важливі операційні процеси.

Тож, висновок: не все під час війни можна передбачити та гарантувати. Коли ракети прилітають ㅡ нічого не можна змінити. Тому варто завжди готуватися до гіршого та відмовлятися від вертикальної структури управління на користь децентралізованого менеджменту.

Добре, коли бізнес налагоджений до автоматизму і все працює за чіткими інструкціями. Але під час війни все посипалося і, на жаль, коли в тебе у магазині немає електроенергії, зв’язку і так далі, діджиталізація відходить на другий план.

До кінця минулого року ми закінчили великий цифровий проект з покращення роботи офісу. У 2022-му ми також продовжили діджиталізацію наших магазинів та впроваджували більш клієнтоорієнтовані речі. На жаль, все зупинилося, оскільки для роботи будь-якої такої системи потрібна додаткова електроенергія та засоби комунікації.

Сьогодні, наприклад, ми відвозимо до магазинів паперові касові чеки, щоб люди могли купувати продукти за готівку та без касового апарату.

Історично у нашій компанії склалася доволі складна система, в якій front office, back office та інші структури використовують різне програмне забезпечення. Через це виникають складності при обміні інформацією. Зараз наша центральна SAP-програма відповідає за логістику, бухгалтерію та фінанси. Нещодавно ми змінили касову програму, а найближчим часом ми плануємо позбутися застарілого програмного забезпечення для магазинів, щоб офіс і магазин працював як єдине ціле.

Це дозволить позбавитися складних алгоритмів пошуку помилок, енергоємного процесу обміну інформацією тощо. Не можна сказати, що це щось дуже сучасне, але це буде виклик для нас, оскільки купівля тільки європейських ліцензій для такого програмного забезпечення ㅡ це більш ніж дороге задоволення.

Ми розуміємо, що наша вразливість підвищує ймовірність хакерських атак. Тому зараз ми плануємо вкладати гроші у стабільне покращення інформаційної безпеки компанії.

Я сподіваюся, що супутниковий інтернет Starlink нам більше не знадобиться, і скоро ми повернемось до стабільного оптоволокна. З іншої сторони, у старих магазинах ми знайшли багато дротових телефонів, що не використовуються, і зараз ми намагаємося відновити їхню функціональність. Наше головне завдання – забезпечити стабільність. Зробити так, щоб ми не закрилися, а змогли працювати за будь-яких умов. Встановлення генераторів, дротових телефонів чи навіть факсів до певної міри повертає нас у “кам’яний вік”. Напевно, наступного року ми зможемо повернутися до справжньої сучасної діджиталізації, а поки що всі кошти йдуть на безпеку бізнесу.

Рід нашої діяльності дуже давній, попит на нього з’явився ще у середньовіччі, і, як і у випадку з будь-яким іншим бізнесом, наша мета ㅡ заробляти гроші. На жаль, день перемоги України у війні, який обов’язково настане, не принесе водночас багато грошей ні економіці, ні бізнесу, ні людям. Тому ми наврядчи прийматимемо важливі рішення для бізнесу саме цього дня. Ми, напевно, продовжимо продавати свої продукти, годувати людей, створювати робочі місця, підтримувати державу податками, адаптуватися під рівень доходів населення. У 2022-му ми знизили свої націнки, завели більше товарів середньої вартості, і я думаю, що 2023 рік наврядчи буде кращим для нас. Головне, щоб він не був гіршим.

Читайте також

Ой, у лузі червона калина: як виглядає новий супермаркет Novus у Києві на колишньому проспекті Маяковського (фотоогляд)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку