
Sunvita Group запустила виробництво вологих серветок у форматі extra mini, що не мають прямих аналогів на ринку України та Європи


Засновник мережі магазинів для дітей MIKKI Павло Овчинніков про те, навіщо мережа впроваджує нові формати, чому відкриває магазини в невеликих містах, і чого чекають споживачі.
29 жовтня українська мережа дитячих магазинів MIKKI відкрила в Західній Україні свій перший магазин. Хоча компанії вже 16 років, справжній поштовх до розвитку відбувся саме в останні два роки. Про те, куди рухається бренд, що відбувається зараз всередині мережі, про конкурентів, прибуток і про те, що відбувається зараз у світі торгівлі іграшками, RAU розповів засновник мережі МІККІ Павло Овчинніков.
— Розкажіть про новому магазині в ТРЦ Victoria Gardens. Які активності організували в дні відкриття?
– Це перший магазин МІККІ на Західній Україні і найбільший за площею серед усіх точок мережі. МІККІ у Львові – не просто дитячий магазин, в ньому облаштована ігрова зона, де можна протестувати іграшку, подивитися мультфільм і просто пограти з іншими дітьми. Внутрішній дизайн виконали в еко-стилі, а каси підготовлені з різною висотою: для дорослих і дітей. Спільно з постачальниками в дні відкриття ми провели творчі майстер-класи для дітей, а також задіяли для розваг ростових ляльок таких героїв мультфільмів, як Lalaloopsy, Полуничка Shopkins, Свинка Пеппа і Черепашки Ніндзя.
— Які виникають проблеми, коли відкриття таких ТРЦ відкладаються?
— Хоча відкриття Victoria Gardens кілька разів переносилося, з серйозними проблемами ми не зіткнулися. Основним побоюванням був страх втрати персоналу, набраного для нового магазину, але нам дуже пощастило з командою, і особливих труднощів не виникло
— Напроти MIKKI в Victoria Gardens розташований магазин Будинок іграшок. Конфлікт інтересів не виникає?
— Якась частина асортименту, безумовно, перетинається, але ми вибрали партнерську модель і спробуємо доповнювати один одного. Конкурувати будемо не ціною, а сервісом для клієнтів. Крім того, в MIKKI представлені не лише іграшки, а й одяг, взуття та інші дрібниці для дітей. Також у нашому магазині є дитяча ігрова зона.
— У київському Lavina Mall новий магазин буде досягати 600 кв. м. Що в ньому можна буде знайти? Що це за новий формат, який був анонсований раніше?
— Новий магазин увійде в трійку найбільших торгових точок мережі за розміром. Він буде виконаний у новому форматі, з такою ж концепцією, як і у Львові. У асортименті – більше 20 000 товарних позицій: розвиваючі іграшки для дітей різного віку, товари для активного відпочинку, набори для творчості, коляски, ліжка, дитячий одяг і взуття, засоби по догляду, а також предмети гігієни. Також ми підготували сюрприз, такого ще немає в жодній дитячій українській мережі, але розповімо про це пізніше.
— В ЦУМ будете відкривати магазин?
— Концепція ЦУМ передбачає лише один дитячий магазин, тому у нас немає планів заходити туди або конкурувати за місце. Але ми плануємо розвивати свою мережу в Києві, адже столиця займає, за нашими підрахунками, 30-40% всього ринку. Головне: знайти якісні торгові центри, готові прийняти наш формат.
— Але крім міст-мільйонників MIKKI представлений і в кількох невеликих містах…
— Бренду MIKKI в цьому році виповнюється 16 років. Нам, як дніпровської компанії, було страшно відкриватися відразу у великих містах. Тому розвиток мережі ми починали з міста Нікополь. Поза обласних центрів досить багато людей, готових купувати якісні іграшки, але для цього їм доводилося їздити в Дніпро чи Запоріжжя. Наш перший магазин був прийнятий покупцями дуже добре. Як правило, у маленьких містах представлені не самі якісні іграшки, там багато контрафакту і небезпечних для дітей іграшок, так що появу MIKKI прийняли “на ура”.
— Що зараз відбувається в світі торгівлі іграшками – які тренди? Які іграшки найбільш актуальні в цьому році, що буде актуально в наступному?
— Світ іграшок дуже тісно пов’язаний з мультфільмами і кіно, які виходять на великих екранах. Наприклад, відомий мультфільм «Таємне життя домашніх тварин» викликав приголомшливий попит не тільки серед дитячої, але і серед дорослої аудиторії на іграшки, пов’язані з персонажами. А ось інтернет поки що має не такий сильний вплив. Наприклад, популярна гра Pokemon Go практично не позначилася на продажах покемонів. Покупцю важливо, щоб іграшка була не тільки для гри, але і розвивала дитину: моторику, мовлення, асоціативне мислення, вивчення кольорів, форм, букв, а також розвиток пам’яті. Такі іграшки будуть актуальні завжди.
— Порівняно з минулим роком, прибуток компанії впав або зріс?
— Роздрібний ринок іграшок – специфічний. “Високий сезон” починається в листопаді-грудні перед святами, і річний прибуток буде залежати від того, наскільки ми зможемо зацікавити наших клієнтів у передноворічний час. Лише тоді ми зможемо сказати, ефективно закінчили рік чи ні. Принаймні 2015 рік, не дивлячись на всі катаклізми, завершився для нас з невеликим прибутком.
— Що цікавого відбувається в мережі MIKKI?
— Ми працюємо над навчанням персоналу, щоб вони не просто продавали клієнтам іграшки, які можуть їм потім не знадобитися, а просували саме той товар, який їм (клієнту і дитині) потрібен.
— У компанії намічений довгостроковий вектор розвитку?
– Ми хочемо увійти в топ-3 рітейлерів дитячих товарів до 2025 року. Ми розуміємо, що на ринку є сильні гравці, з якими потрібно успішно конкурувати, але ми готові до цього і все це враховано в нашій стратегії розвитку.