
Ролики тижня: SOVA, Оболонь, Oschadbank Premium, Naturelle та новий збір від гурту Badstreet boys


Власник мережі ресторанів La Famiglia, куди входить 12 закладів, про актуальні тенденції на ресторанному ринку України, перспективи вітчизняної кухні та зміну уподобань споживачів.
В рамках спеціального проекту «12 кращих рестораторів України» журнал Новое время публікує інтерв’ю з власниками компаній, які увійшли до списку топ-100 кращих закладів громадського харчування України. Серед них – Михайло Бейлін, власник мережі ресторанів La Famiglia. До його компанії входять такі заклади, як Piccolino, Toscana Grill, Cath, Vino e Cucina, Trattoria Zuka, Semifredo, Molto bene, Zafferano, Vero Vero, Кувшин і Хуторок, а також кейтеринг La Famiglia Catering. Ресторани пропонують переважно італійську кухню, і користуються популярністю у киян.
Бізнесмен закінчив Київський військовий інститут управління і зв’язку, а в роки незалежної України, реалізував чимало проектів в маркетингу та IT-сфері, причому до 2004 року відношення до гастрономії не мав. Але в 2005-му вирішив ризикнути і відкрив свій перший ресторан – Кувшин. Через чотири роки в його мережу входило вже 12 закладів. Про свої погляди на ресторанний бізнес, українську та зарубіжну кухню, умови успіху і багато іншого він розповів журналу Новое время. RAU публікує скорочену версію матеріалу.
Вхід в ресторанну індустрію не вимагає профільної освіти. Головне – людина повинна володіти смаком. За великим рахунком ми продаємо смак, який подобається мені та моїм партнерам – Дмитру Галбмілліон і Світлані Миронової. Ми завжди робили тільки такі ресторани, в які хотіли б ходити самі. Це важливо. Хоча в парі власник ресторану – шеф-кухар кожен має рівне право голосу. Бо якщо не досягти порозуміння з кухарем, і не дати йому можливості розкрити себе, шансів зробити успішний ресторан практично немає. Тут дуже важливо чути один одного. Це не авторитарний бізнес.
Є відмінний вираз з приводу ресторанів: це бізнес, який перебуває в стані хаосу, але прагне перейти в драму.
Ресторанний бізнес – бізнес деталей. Ви повинні звертати увагу на все: від якості світильника до манікюру офіціанта, від структури соусу до вхідної групи. Цим потрібно горіти.
Як тільки пристрасть йде, ресторан починає вмирати, навіть якщо зали як і раніше переповнені.
Ресторанний бізнес неможливо будувати на концепції знижок. Коли гість купує щось, так як є акція 2+2 або «півметра піци в подарунок», це девальвує нашу роботу.
Поріг входження в ресторанний бізнес в середньому та високому ціновому сегменті – $1000-2000 на квадратний метр. Я не вірю в ресторани за $50 000 – ні на потужностях, ні на ресурсах це зробити неможливо. Ресторанний бізнес не має нічого спільного з аматорської приготуванням.
Це абсолютно системний бізнес, який вимагає знань. В Україні понад 50% закладів закриваються в перший же рік роботи.
Найбільшим викликом для мене був 2014 рік, коли ми відкривали ресторан Vino e Cicina: найбільший, з площею 1000 кв. м, з винною картою на 1500 найменувань. Це був момент яскраво вираженої політичної та економічної нестабільності. Всі мої приятелі та колеги крутили пальцем біля віска, але в нас все вийшло.
По заповнюваності ресторанів можна дати характеристику економіці країни. Зараз відчувається, що клієнти стали ретельніше управляти своїми витратами: хтось за рахунок частоти відвідувань, хтось за рахунок вибору менш дорогої страви, інгредієнтів, вин. Хоча зрозуміло, що криза не чіпає преміум-сегмент, де гість може вибирати між дуже дорогим і досить дорогим.
Запити українських споживачів зростають. Наш гість – це житель мегаполісу з місячним доходом $3000-4000 на сім’ю, активний, з великим досвідом подорожей за кордоном, допитливий, винний ентузіаст. І якщо раніше у них був пієтет по відношенню до всього закордонного, то зараз ситуація зворотна – починають більше цінувати своє.
Їх смаки еволюціонують, а відповідно і ростуть стандарти якості.
Якщо ви, вийшовши з ресторану можете в двох словах сказати, про що він, як і його профіль – то це хороший ресторан. В хорошому ресторані неприйнятні такі речі як телевізор, караоке і так далі. Тоді це ресторан не про їжу.
Перевагу в ресторанах потрібно створювати, умовно кажучи, у вигляді котлети на кухні. Тобто створення унікальної страви. А хороше вино може закупити будь-який ресторан, тому потрібно його зробити доступним гостю.
Вкрай важливо зрозуміти цю парадигму сприйняття. Тому у нас немає націнок в 300% на вино.
Ресторан – одна з небагатьох інституцій, де ти, будучи гравцем, зобов’язаний надихатися чужим досвідом. Створювати треба вміти. Це – таїнство. Існує тонка грань між натхненням і плагіатом. Неможливо зробити таке ж блюдо, як когось, але можна запропонувати його авторську інтерпретацію.
Однак в Києві ми постійно стикаємося з плагіатом. У нас крадуть все – від змісту меню до подачі.
Цікавих форматів багато, але до більшості з них український ринок не готовий. Наприклад, в Європі є заклади, де цілий рік подають тільки трюфеля. В Україні в такий ресторан ходили б одиниці.
Маленькі ресторани обов’язково з’являться на українському ринку, вони прийдуть з регіонів. Просто потрібні роки, капітал, досвід. Багато з тих, хто зараз заробляє гроші в цій індустрії, відкриє свої ресторани як шеф-кухарі. Це правильний сценарій розвитку.
У найближчі п’ять років зменшиться кількість непрофесійних гравців – конкуренція до цього змусить.
Зростуть стандарти і, як наслідок, якість пропозиції споживачеві. Зміцниться каста професіоналів, і в цілому рівень проникнення харчування поза домом буде рости все вище і вище.
Україні потрібен ресторан високої української їжі європейського рівня. Потрібні класичні інтер’єри, без шароварщини, офіціанти в білих сорочках, красивий посуд з новим поглядом на класичне сприйняття страви, наш автентичний почерк. Нова українська їжа повинна бути актуальною, більш здоровою, варіативною, комбінаторною, включати в себе новий алкоголь. Це новий виклик, що вимагає супернових підходів.
Джерело: Новое время
Читайте також –
Ресторатор Марк Зархін: Починається золотий вік української кухні