Людмила Віліщук, Lavina Mall: Зниження орендних ставок – це крок назад

Людмила Віліщук, Lavina Mall: Зниження орендних ставок – це крок назад

14.06.2017 09:00
  1681
Виктор Нагорский

З чим пов’язані проблеми Lavina Mall, за рахунок чого менеджмент ТРЦ розраховує виправити ситуацію, чого хоче досягти за рахунок реконцепції фуд-корту і чи веде переговори з H&M.

Read in English

Найбільший торговий-розважальний центр України Lavina Mall відкрився в кінці минулого року, проте до цих пір стоїть напівпорожнім. Свої магазини відкрили лише трохи більше половини орендарів, а ключові fashion-якоря все ще ремонтують локації. Відвідуваність ТРЦ далека від заявленої, відповідно, і товарообіги діючих орендарів невеликі. Самі рітейлери не приховують свого розчарування і просять керівників ТРЦ знизити орендні ставки хоча б до виходу на заявлені показники відвідуваності. Чому їх прохання залишаються без відповіді, rau.ua запитала у Людмили Віліщук, яка в квітні очолила відділ оренди Lavina Mall. У кулуарах форуму New Comers 2017. Новий бізнес. Нові обличчя. Нові технології, вона розповіла про те, з чим пов’язані проблеми найбільшого в Україні ТРЦ, за рахунок чого менеджмент комплексу розраховує виправити ситуацію, а також про причини реконцепції фуд-корту, переговори з H&M і багато іншого.

Слабкий старт

– Людмила, ви вже два місяці очолюєте відділ оренди ТРЦ Lavina Mall. Розповісте, що вдалося зробити за цей час?

– Звітувати про виконану роботу і її успішність поки досить складно, так як ми ще не зробили всього запланованого. Зараз у нас тільки формується команда, ми шукаємо різні можливості для знаходження компромісних рішень з орендарями, акцентуємо їхню увагу на додатковий маркетинг. Всі ці процеси проходять болісно і ніхто не приховує, що зараз в Lavina Mall складний період, але закономірний для ТРЦ, який відкрився зовсім нещодавно.

– З вашої точки зору, чому показники роботи Lavina Mall зараз далекі від очікувань?

– Ви знаєте, що революції ніколи не проходять тихо і мирно. А Lavina Mall, безумовно – революція на столичному ринку торговельної нерухомості. Складність цього об’єкта в тому, що такого раніше не було.

Lavina Mall – абсолютно новий для України формат ТРЦ, працювати в якому за старими схемами не вийде. На жаль, поки не всі рітейлери розуміють, що тут потрібно міняти підходи і вчитися працювати по-новому.

Необхідно розуміти, що протяжність торгової галереї в ТРЦ – близько 1,5 км. Відвідавши торговий центр, можна з легкістю знайти Сільпо, але не знати що в ТРЦ є Benetton або Fellini. Тому якщо орендар не буде вкладати в маркетинг, якщо не буде кричати про себе і залучати відвідувачів, то може статися, що до нього просто не дійдуть.

– Які ключові завдання ставите перед собою?

– Перший рік роботи ТРЦ завжди найскладніший. Тому зараз нам важливо налагодити ефективний діалог з орендарями. Якщо ж рітейлер не готовий йти назустріч, не чує нас, не намагається знайти нові методи роботи і ніяк не привертає до себе покупця, то абсолютно логічно, що ми заходимо в глухий кут. Втім, це частина нашої роботи – не давати орендарю можливості зупинитися. Для цього у нас є мотивація в якості орендної ставки.

– Яка зараз заповнюваність торгового центру по відкритих дверях?

– На кінець травня заповнюваність становила 64%. Щотижня ми відкриваємо ще 3-7 нових магазинів і до осені плануємо відкриття всіх великих якорів, які вже орендували у нас приміщення. Зараз вже проводяться ремонти в магазинах LPP Group. Reserved буде найбільшим в Україні і займе два поверхи. У нових форматах також відкриються Mohito, Cropр, SinSay, Terranova, Callioрe, Mango та інші. Розраховуємо, що ці магазини будуть залучати ще більше покупців і відвідуваність ТРЦ істотно виросте. Також ремонти вже роблять в магазинах Inditex Group. У нас буде найбільша Zara в Україні площею 3000 кв. м. У цілому ж, всім своїм орендарям ми пропонували відкривати магазини нових форматів, щоб вони якісно виділялися на тлі інших і мотивували людей їхати за покупками саме в Lavina Mall.

– Чи зростає відвідуваність Lavina, наскільки активно?

– Відвідуваність зростає, але це зростання нестабільне. Lavina Mall відкривалася з невисокою заповнюваністю, але поступово ТРЦ заповнюється і з кожним новим відкриттям змінюється цільова аудиторія, кількість відвідувачів і т.д.

У квітні ТРЦ Lavina відвідало близько 1 000 000 чоловік. Зрозуміло, що частину цього трафіку ми отримуємо за рахунок сусідства з гіпермаркетами АШАН і Епіцентр.

З огляду на те, що ми знаходимося між цими двома великими торговими об’єктами, наша середньоденна відвідуваність не може бути нижче, ніж у них. У будь-якому випадку, і з Епіцентром, і з АШАН у нас йде обмін трафіком, тому ведемо з ними переговори про співпрацю в цьому напрямку.

– Який трафік у розважального парку Galaxy, який повинен був стати одним з головних якорів комплексу?

– Galaxy також запускався не в повному обсязі. Тільки в березні розважальний центр запрацював повністю. Зараз він займає площу в 20 000 кв. м. Його середньоденна відвідуваність – близько 7 000 чоловік, але ми розраховуємо вийти на 20 000. Швидше за все, після виходу на такий трафік, ми зможемо збільшити відвідуваність ТРЦ Lavina в будні дні. Адже якщо відвідувачам парку Galaxy в вихідний день потрібно буде простояти кілька годин в черзі, щоб потрапити на найбільші американські гірки, то багато хто з них віддадуть перевагу приїжджати в парк в будній день, коли людей в ньому буде менше.

Добровільне виселення

– На початку року ви почали реконцепцію фуд-корту, чому зважилися на цей крок?

– У концепції було дві зони громадського харчування, але на підставі комплексу причин було вирішено залишити тільки одну – біля Multiplex. У зоні, що звільнилася, ми плануємо зробити «нарізку» під fashion-магазини. В основному це будуть великі торгові точки міжнародних рітейлерів, які поки ще не представлені в Україні. Переговори з ними веде ексклюзивний брокер ТРЦ – компанія NAI Ukraine. Таким чином, в зоні фонтану хочемо зробити початок fashion-галереї. Це дозволить направляти потоки вглиб ТРЦ, що допоможе ефективно працювати й іншим орендарям.

– Наскільки мені відомо, далеко не всі орендарі фуд-корту були задоволені переїздом. При цьому всі вони розраховували на те, що ТРЦ компенсує вартість переїзду і знизить орендну ставку. Чи була якась компенсація?

– Умови переїзду з кожним конкретним орендарем обговорювалися в індивідуальному порядку. Абсолютно всі орендарі переїхали на нові локації. Це говорить про те, що нам вдалося домовитися. Однак орендні ставки не знижували.

Я вважаю, що зниження ставок – це крок назад. Ми ж рухаємося тільки вперед, очікуємо великих змін і бачимо, що вони вже відбуваються.

Тому зараз зробити крок назад і заявити про те, що ми змирилися з нинішніми показниками, було б неправильно. Ми повністю усвідомлюємо, що зараз у нас багато складнощів і нам доводиться приймати багато болючих рішень. Однак ці рішення засновані на глибокому аналізі, повністю виправдовують себе і дають можливість на ефективну роботу всього ТРЦ вже найближчим часом.

– Багато рітейлерів вірять в те, що через якийсь час Lavina Mall таки буде успішною, однак при цьому вони скаржаться на те, що ТРЦ не йде їм на зустріч зараз…

– Наша позиція по орендним ставкам не говорить про те, що ми не готові домовлятися. Ніде не написано, що орендна ставка повинна бути $20/кв. м або $200/кв. м. Орендна плата – це завжди договірні умови і договір оренди є індивідуальним для кожного рітейлера.

Якщо орендар не зміг знайти можливості для зниження орендної ставки або умови перерахунку – це і його недопрацювання в тому числі.

Будь-який орендодавець завжди хоче, щоб ставка була більшою. Якби ви побудували торговий центр, вклавши в нього сотні мільйонів доларів, то не здавали б квадратні метри по $3 в розрахунку на те, що він відкриється з заповнюваністю в 100%. На моїй пам’яті жоден торговий центр не відкрився з нульовою вакантністю. Навіть Ocean Plaza, яка сьогодні показує приголомшливі товарообіги і трафік, на початку своєї роботи зазнавала труднощів, як і Lavina зараз. Втім, ми цих труднощів не боїмося. А з орендарями – готові домовлятися. Просто в нашому випадку пропонуємо переглянути звичні умови і не просто даємо знижку, а мотивуємо цією знижкою.

– На якому етапі зараз проект реконцепції фуд-корту?

– Проект в завершальній фазі. Нова фуд-зона практично готова: ми вже передали приміщення орендарям, багато хто з них вже закінчив ремонт і готується перенести обладнання. Приблизно до 20-го червня плануємо повністю відкрити оновлений фуд-корт з рестораном McDonalds. Звичайно, з появою McDonalds розраховуємо істотно збільшити потік відвідувачів на фуд-корті, в першу чергу – сімейної аудиторії. Втім, за ті сім місяців, які працює ТРЦ Lavina Mall, багато орендарів фуд-корту вже довели свою перспективність і заробили постійну аудиторію. Великою популярністю користується The Varenik з цікавим концептом, а також Pizza King – нова українська мережа піцерій, яка активно розвивається.

– Яка площа буде відведена під магазини в зоні фонтану і кого саме із зарубіжних рітейлерів ви хочете тут бачити? На ринку ходили чутки, що місце звільняється спеціально під H&M. Lavina Mall вела переговори з представниками шведського бренду, коли ті приїжджали Київ?

– Завдяки переїзду фуд-корту звільнимо 3000-4000 кв. м, а може і більше. Що стосується можливих орендарів, то ми будемо раді приходу будь-якого міжнародного рітейлера, якого ще немає в Україні, будь-то H&М, Cotton, Decathlon або інші відомі міжнародні бренди.

Думаю, що в зоні фонтану буде 3-4 великих магазини площею 500-1000 кв. м, а також невеликі бутіки на 60-70 кв. м. У той же час, нарізка цієї зони буде робитися спеціально під конкретного орендаря, тому можливі й інші формати.

Що стосується H&M, то я не в курсі про факт будь-яких переговорів, тому що я працюю з діючими орендарями, в той час як переговори з потенційними може вести лише NAI Ukraine.

Читайте також –

Директор ТРЦ Lavina: У нас в Києві тільки півтора конкурента


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  15
Усі новини ринку