Кейс чистоти: скільки має коштувати якісний клінінг – досвід Cleaning Pro Group

Кейс чистоти: скільки має коштувати якісний клінінг – досвід Cleaning Pro Group

08.07.2024 08:45
  244
Костянтин Симоненко

Керівники Cleaning Pro Group розкрили секрети розрахунку бюджету на клінінг та основні статті витрат, які викликають непорозуміння. А також дали поради по веденню переговорів для оптимального та взаємовигідного партнерства.

В ході RAU Expo 2024 операційний директор Cleaning Pro Group Олександра Остапенко та комерційний директор компанії Марина Скороходова розповіли про формування бюджету та проблеми при його погодженні із замовником , операційну діяльність та складнощі, до яких призводить демпінгування та багато іншого. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами їх виступу.

Проблемні питання

 

Група компаній Cleaning Pro Group – одна з лідерів ринку фасіліті-менеджменту в Україні, яка працює більше 17 років. Вона пропонує повний комплекс послуг з управління та експлуатації нерухомості. В обслуговуванні Cleaning Pro Group – понад 1830 точок нерухомості по всій країні. З 2022 року група також представлена у Польщі, а з минулого року – в США. Маючи неабиякий досвід спілкування з клієнтами, в тому числі – з представниками ритейлу, в компанії вирішили поділитися «секретами» проведення переговорів та роз’яснити питання, які найчастіше виникають при складенні кошторису робіт. Зокрема, про вартість робіт та що на неї впливає.

Основні статті витрат

Найбільш вагома складова вартості послуг у клінінгових компаніях – це фонд оплати праці персоналу й податки на нього (67-72%). Близько 8-11% складає амортизація техніки та спеціального інвентарю, спецформи працівників тощо. Ці два фактори – люди й техніка – найбільше впливають на якість наданих послуг. Наприклад, лінійний персонал – це справжній «золотий ресурс», що наразі в дефіциті на ринку. Так само від стану та можливостей техніки буде залежати кінцевий результат прибирання.

Мийні засоби та витратні матеріали впливають на ціну найменше – близько 4-5%. Проте бувають випадки, коли вартість мийних засобів суттєво більша – зазвичай це якісь особливі випадки, що вимагають специфічних рішень. Доволі цікавою також є частка адміністративно-господарчих витрат (на рівні 15-17%). Прибуток, який компанія з фасіліті менеджменту закладає в свою роботу, складає максимум 7%, а зазвичай це 3-5%.

На кінцеву вартість конкретної послуги впливає цілий ряд чинників, таких як об’єми робіт та частота прибирання. Наприклад, якщо прибирати щоденно, то в магазині буде чисто, але це буде досить дорого. Тут як з походом у спортзал: дорого, але ефективно. Складність форми чи інша специфіка приміщень так само збільшує вартість. Нарешті, важливу роль відіграє кількість задіяного персоналу та використані мийні засоби.

Нюанси бюджетування

Цілком зрозуміле бажання клієнта отримати найбільш якісну послугу за найменшу плату. Проте дешева послуга – це далеко не завжди потрібний результат. Дешевий клінінг можливий, але він як дешевий манікюр, що виглядає красиво тільки здалеку. Як уже відмічалося, на якість послуги безпосередньо впливає підготовка персоналу та рівень використовуваного обладнання для прибирання. І якщо на цьому не економити, виходить, що компанія може маневрувати тільки власними складовими – часткою адміністративно-господарчих витрат, коли клієнт вимагає знижки.

При цьому замовник має розуміти, що для надання якісних послуг компанія має мати відповідний досвід роботи на схожих об’єктах. А також мати резерв техніки, аби оперативно замінити обладнання, що вийшло з ладу, аби виконати замовлення вчасно. Так само має бути сервісне обслуговування для ремонту техніки на місці. Відділ забезпечення допомагає правильно підібрати необхідне обладнання та миючі засоби.

Для забезпечення витратними матеріалами та іншими засобами мають бути відповідні склади і налагоджена логістика по всій країні. Тому компанія має два центральних офіси (у Києві та Львові) з філіалами у Дніпрі та інших великих містах. Не можна віддавати на аутсорс послуги бухгалтерії, юридичного відділу чи HR-відділ. Тому й виходить, що в загальному кошторисі витрати на забезпечення роботи компанії складають 15-17%. І якщо цю частку зменшувати, наприклад, до 12%, постраждає сервіс та якість виконання послуги. Тому недарма великі компанії-замовники перед укладанням договору командирують представників своєї служби безпеки аби пересвідчитися, що мають справу зі справжнім бізнесом, а не конторою з офісом у квартирі та технікою в сусідньому гаражі.

Майбутнє клінінгу

Як показала найбільша європейська виставка ISSA interclean 2024, сучасні машини для прибирання отримують все нові й нові «надможливості». Наприклад, повністю роботизовані машини, які обладнані підсвіткою та можуть навіть «посміхатися». Існують вже навіть роботи для прибирання санвузлів, що можуть самостійно замінювати сміттєві пакети в урнах, мити крани та дзеркала у вбиральнях, не кажучи вже про миття підлоги чи унітазів.

В України такого поки що немає, але з часом вони неодмінно з’являться. Як-от роботизовані машини, що дозволяють охопити великі території, на кшталт самохідної підлогомийної машини з акумулятором, зарядним пристроєм і 100-сантиметровою дисковою щітковою головкою.

Її вартість в Україні більша за 1,8 млн грн, тому така техніка доступна лише за попереднім замовленням. Амортизація на місяць з урахуванням ремонтів та обслуговування такого апарату складає орієнтовно до 80 000 грн. Навряд чи знайдеться багато охочих купувати таку техніку, що вже працює в Cleaning Pro Group.

Ще один важливий фактор на українському ринку – дефіцит персоналу. Роботодавці змушені брати на роботу тих, хто є на ринку, а не тих, кого хотіли би. При цьому зарплата за людино-годину по всіх регіонах України за останні п’ять років збільшилася з 30-40 грн за годину до 50-60 грн за годину.

Водночас постійно зростає плинність кадрів. Ситуація наразі така, що працівники диктують свої умови роботодавцю. Тому ритейлери мають розуміти, що клінінговий персонал можна замінити не раніше ніж за місяць. А техніка, здебільшого, може бути вживаною, після того, як вона відпрацювала 1000-3000 мотогодин у Європі. Відтак, варто орієнтуватися на заключення довгострокових контрактів аби був підрядник, з яким можна працювати не менше року.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Олександр Черніцький, Mandarin Plaza Group: Чому доречно відкривати Ocean Mall навіть під час повномасштабної війни (+презентація 360)

Олександр Черніцький, Mandarin Plaza Group: Чому доречно відкривати Ocean Mall навіть під час повномасштабної війни (+презентація 360)

Олександр Черніцький, голова правління Mandarin Plaza Group, девелопера та оператора найбільших українських ТРЦ — зокрема,...
time icon  
  37
Усі новини ринку