
Фінансова директорка Eva Лілія Воленко визнана однією з найкращих CFO України


Директор з маркетингу METRO Україна Оксана Кулікова про відродження бренду мережі METRO в Україні, боротьбу із стереотипністю мислення і вибір правильних каналів комунікації.
В інтерв’ю порталу l-a-b-a.com Оксана Кулікова розповіла про бренд-маркетинг та складові успішного бренду, а також про те, чому спершу потрібно вибудувати бізнес, а після створювати бренд.
Про завдання в METRO
В METRO я працюю два роки. До мого приходу в компанію маркетинг був, як ми називаємо, транзакційним — комунікація акційних пропозицій, у бренда з клієнтами не було емоційної прив’язки.
В основі комунікації — друковані каталоги гарячих пропозицій. Все це — не про бренд і стратегію, звісно, а радше про підтримку бізнесу.
Моїм завданням було діджиталізувати цей бізнес. Компанія розуміла, що каталоги — застарілий канал комунікації, він не цікавий для клієнтів і вимагає великих бюджетів на оформлення.
Спочатку мене брали для налаштування каналів комунікації. Але коли я прийшла і побачила, що у компанії немає маркетинг-стратегії, взялася за неї.
І виявила, що позиціювання сильно розмилося, клієнти не розуміли ідеї бізнесу і не сприймали основні меседжі компанії.
Тому спершу потрібно було змінити продукт і повернути клієнтів, а після намагатися вибудувати з ними комунікацію.
Бренд — це те, що впливає на споживача у вибір саме вашого продукту. Він дозволяє «застовпити» місце в голові клієнта. Тобто, коли той зайде в магазин, купить саме ваш продукт завдяки сильному бренду.
Бренд — це завжди виконувати свої обіцянки на високому рівні і задовольняти очікування клієнта, бути якісним, екологічним і прозорим.
Визначення впізнаваності бренду, споживання та лояльність — це показники його ефективності. Якщо більшість людей знають ваш бренд — це успіх. Далі дослідіть характеристики бренду. Дізнайтеся, за що його люблять і чим він цінний для покупців.
У бізнесі важливо не будувати бренд, а правильно вибудовувати ваш продукт або сервіс. Припустимо, ви відкрили кав’ярню. У вас повинна бути унікальна кава і кращий рівень сервісу. Якщо через якийсь час ви побачили, що продажі ростуть, значить, ваш бізнес успішний.
Далі ви можете прийняти рішення масштабувати бізнес: саме тоді зароджується бренд. На цьому етапі важливо придумати візуальну айдентику: хороший логотип компанії і назву. Написати «сторітеллінг» створення і використовувати його у всіх каналах комунікації.
На будь-якому етапі створення бізнесу не ігноруйте думку вашого споживача. Враховуйте її, стежте за відгуками і давайте фідбек.
У маркетингу дуже важлива репутація. Якщо ви не будете реагувати на негатив, чутки про ваш бренд розлетяться швидше блискавки. Тому проблеми треба вирішувати швидко.
Уникайте зарозумілості. Є компанії, які доростають до певного рівня і розслабляються. Не зупиняйтеся на досягнутому. Розвивайтеся далі. Слідкуйте за ринком, конкурентами і відгуками споживачів. Найгірше — спочивати на лаврах.
Бренд-маркетинг — це робота з правильним донесенням повідомлення, мотивацією клієнта купити ваш товар, створенням емоційної прив’язки і лояльності до вашого продукту або сервісу.
Це і ваш логотип, упаковка, спосіб комунікації, і ваш персонал, його вид, стиль спілкування, і найголовніше — ваш продукт.
Чи якісний ваш продукт? Чи виправдав він очікування споживача? Що в ньому унікального? Чому він важливий споживачеві? Чи демонструє він цінності вашої компанії?
Комунікація українських брендів в продуктовому рітейлі з клієнтами єдина у всіх — ціна і продукт. Курка, сік, памперси — за найнижчою ціною.
Мало хто використовує емоційний підхід до клієнта, вибудовує комунікацію на кілька років вперед, працює з брендом своєї компанії.
Не можна точно визначити, що ви стали брендом чи ні. Бренд — це довгострокова історія, і вимірюється вона бізнес-показниками: продажами, ринковою часткою, зростанням з року в рік і капіталізацією бізнесу.
І, звичайно ж, думкою вашого споживача. Якщо він вас любить, то і продажі зростають.
Комунікація залежить від вашої цільової аудиторії. Діджитал стає другим — а для молоді першим за значимістю — каналом комунікації після телебачення, за допомогою якого можна достукатися до своєї аудиторії.
Тренди цього року серед каналів комунікації — мобільний маркетинг, мобільні програми та персоналізація повідомлення. Бренди повинні пропонувати клієнтові те, що йому дійсно цікаво.
Навколо занадто багато інформації, тому люди читають тільки найважливіше. Тільки персоналізована комунікація може достукатися до вашого клієнта.
За кордоном вже використовують штучний інтелект, віртуальну реальність, скоро цей тренд прийде і до нас. А поки у нас популярні короткі відео-формати, live-включення в фейсбуці, інстаграмі.
Джерело: l-a-b-a.com
Читайте також –
Людмила Міщенко, ЕКО маркет: Будемо активніше просувати бренд в інтернеті