Юріс Верзбіцкіз, CEO Watsons Україна: Інвестиції та повторний запуск інтернет-магазину є частиною нашої стратегії O+O (онлайн та офлайн)

Юріс Верзбіцкіз, CEO Watsons Україна: Інвестиції та повторний запуск інтернет-магазину є частиною нашої стратегії O+O (онлайн та офлайн)

15.05.2023 09:00
  1739
Костянтин Симоненко

Генеральний директор мережі Watsons в Україні про роботу компанії під час війни, соціальну відповідальність та плани на майбутнє.

В інтерв’ю All Retail CEO Watsons Україна Юріс Верзбіцкіз розповів про основні виклики воєнного часу, відновлення логістики, роботу з персоналом, онлайн-торгівлю та багато іншого. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами цієї бесіди.

Про роботу під час війни

Нинішній період є для нас великим випробуванням, але ми однозначно стали сильнішими та згуртованішими, в тому числі завдяки безпрецедентній підтримці колег з А.S. Watson Group.

На жаль, ми втратили магазини в Маріуполі та змушені були тимчасово закрити торговельні точки на окупованих територіях Херсонської області. Найбільшою втратою стало повне знищення в березні 2022 року складу у селі Стоянка із автоматизованим центром розподілу, який обслуговував понад 270 магазинів. Безпосередньо перед війною закінчили там процес, пов’язаний із багатомільйонною інвестицією в сучасну систему автоматизації. І от ця найбільша частина ланцюга поставок була практично знищена. На щастя, обійшлось без загиблих.

Завдяки невпинним зусиллям нашої команди та підтримці колег із транснаціональної групи протягом кількох днів мали готовий план відновлення. Інвестували та відкрили тимчасовий склад у червні 2022 року, лише через 90 днів після повного знищення попереднього.

В процесі відновлення постачання дуже тісно співпрацювали із одним із бізнес-юнітів групи у Польщі — Rossmann. Розробили план поставок товарів із Польщі на тимчасовий крос-докінг у Львові (який був створений за тиждень), перепаковували та відправляли товари до магазинів. Протягом 90-денного періоду до моменту відновлення складу були також інші аспекти у співпраці із постачальниками.

Про роботу з персоналом

Повномасштабне вторгнення змусило багатьох українців виїхати у Європу й це вплинуло на Watsons як бізнес. Компанія запровадила дуже гнучкі умови праці для колег із головного офісу, забезпечуючи можливість роботи в гібридному режимі та повністю віддалено з будь-якої частини світу. Деякі колеги продовжують тимчасово перебувати у Європі, Америці та Азії та працювати звідти. З першого дня головним пріоритетом була безпека працівників. Під час кожної повітряної тривоги наші магазини зачиняються для безпеки персоналу та клієнтів, щоб у них була можливість перейти в найближче укриття. Офіс та склад не є винятком. З перших днів війни організували виплати так, щоб працівники мали доступ до коштів заздалегідь. Ми зберегли зарплату на довоєнному рівні й регулярно проводимо виплати.

Про соціальну відповідальність

Соціальна відповідальність є одним із ключових фокусів у бізнесі. У перші місяці війни всі ціни були зафіксовані на рівні акційних пропозицій. Хоча на ринку були випадки, коли деякі учасники ринку намагалися скористатися ситуацією для отримання  вигоди. На четвертий день війни ми почали відкривати магазини, щоб забезпечити доступ та передачу найнеобхіднішого ЗСУ, територіальній обороні, благодійним організаціям, лікарням. Також допомогли завезти в Україну понад 20 вантажівок з товарами першої необхідності у перші 2-3 місяці війни. Загалом 28 підприємств AS Watsons Group допомогали українцям за кордоном із житлом, інтеграцією в місцеву громаду, а також донатами.

Про гуманітарну допомогу

З початку війни активно допомагаємо благодійним фондам, громадським організаціям, збираємо гуманітарну допомогу для ТрО, ЗСУ, пологових будинків, волонтерів, внутрішньо переміщених осіб та інших, хто потребує допомоги.

У вересні долучились до ініціативи «Ліга Тепла» від Vodafone та передали 20 000 євро на утеплення пологового будинку в місті Охтирка Сумської області. Ці кошти допомогли встановити теплову помпу. За правильної експлуатації це вирішить питання опалення на наступні 20-30 років. Також допомогли відремонтувати та обладнати укриття для дітей та вчителів у Смілянській школі-інтернаті. Сховище вміщує в себе та забезпечує захист близько 120 осіб.

Ми долучилися до ініціативи Асоціації родин захисників Азовсталі й передали товари першої необхідності для боксу «Нарешті ти вдома». Крім того, уже декілька років поспіль у період новорічних свят даруємо подарунки дітям із мистецької школи-інтернату в місті Сміла. Цьогоріч на день Святого Миколая 215 дітей отримали приємні подарунки. Також разом із найбільшою пацієнтською організацією «100% життя» відправляли необхідні ліки до медичного центру «100% життя» Київ та передавали необхідні ліки у Бучу. Зараз продовжуємо надавати щомісячну допомогу. Також у нас є колеги, які пішли в територіальну оборону, і ми їх повністю підтримуємо, зберігаючи 100% заробітну плату та інші виплати під час їх служби.

Однією з наших найкращих активностей була передача клієнтами своїх бонусних балів на допомогу ЗСУ. Клієнти могли увійти в систему, задонатити бали, а ми в свою чергу закупили та передали на потреби ЗСУ товари першої необхідності.

Про підготовку до майбутнього

Ми вже протягом певного періоду часу живемо у світі VUCA (нестабільному, невизначеному, складному і неоднозначному) та переходимо у світ BANI, що означає постійні зміни, адаптацію, та створення заново бізнесу і життя навколо нас, що також включає і можливість передбачень, якими будуть наші клієнти через 1-3-5 років. Ми думали, що COVID був наймасштабнішим тестом на стресостійкість, однак війна — це найбільше випробування, з яким ми коли-небудь стикалися.

З огляду на всі виклики, люди були, є і будуть найважливішим фокусом для нас. Коригування бізнес-стратегії — це ніщо без відповідної команди, набору навичок, культури та підходів, які ми використовуємо в нашій повсякденній роботі. Люди — наша найбільша сила, і ми інвестуємо значні кошти в їх розвиток.

Ми постійно розвиваємося, тестуємо, вивчаємо та переналаштовуємо процеси і бізнес-модель. Тож гнучкість та зміни — це наш другий основний фокус. Watsons (частина A.S. Watson Group) як міжнародний гравець створює новий стандарт роздрібної торгівлі. Ми єдина міжнародна роздрібна мережа H&B (health & beauty) в Україні з унікальною екосистемою стратегії платформи O+O (Онлайн + Офлайн), що базується на технологіях, даних та штучному інтелекті, маючи не лише фізичні магазини, але й онлайн-магазини, що доступні для наших клієнтів та застосовують практики, якими поділилися A.S. Watsons Group, куди входять 12 брендів на 28 ринках у понад 16 100 магазинах O+O.

Про показники роботи

У 2022 році ми сплатили до держбюджету сумарних податків на суму близько 300 млн грн і забезпечили 2357 робочих місць. У результаті знищення нашого центру розподілу та трансформації наших фізичних магазинів (деякі з яких закриваються через втрату актуальності для клієнтів) показники загальної частки роздрібного ринку на даний момент неможливо порівняти. Ми входимо до трійки найкращих гравців, і все ще відновлюємося. Але для Watsons Україна важливіше високі стандарти та якісний досвід споживачів, з якими ми асоціюємося, і це те, що ми постійно будуємо та підтримуємо. Watsons Україна продовжує бути №1 міжнародною мережею в сегменті H&B в Україні з більше ніж 270 магазинами O+O.

Про перспективи розвитку

Ринок роздрібної торгівлі трансформується. Зі вступом України до ЄС доведеться змінитися й бізнесу. Потрібні будуть нові норми, стандарти, правила, які потрібно буде прийняти, а бізнес повинен буде їх виконувати. Watsons Україна вже цього дотримується за допомогою високого рівня корпоративних стандартів та корпоративного управління, а дякуючи присутності компанії в інших країнах — усі практики доступні, та ми їх переймаємо від наших колег.

Інвестиції та повторний запуск інтернет-магазину у січні 2023 року є частиною нашої стратегії O+O (онлайн та офлайн), що була добре сприйнята нашими клієнтами. На додаток до нашого асортименту та послуг інтернет-магазину ми також повторно запустили наш сервіс Click&Collect Express, коли клієнти можуть замовляти товари в інтернет-магазині та забирати їх в торгових точках протягом двох годин. Ми й надалі будемо інвестувати в наш бізнес, команду, колег, сплачувати податки, підтримувати суспільство, донатити, допомагати дітям та людям, які потребують. Разом ми зможемо і переможемо!


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку