Як побудувати мільярдний бізнес на якісних винах. Кейс Good Wine

Як побудувати мільярдний бізнес на якісних винах. Кейс Good Wine

11.01.2024 08:45
  1841
rau

Як Good Wine з персоналом у 900 людей може приносити виторг у 2 млрд грн. Один із співвласників розповів секрет їх успіху.

Дмитро Кримський, один зі співвласників Good Wine у Youtube-проекті «Перший мільйон з Борисом Давиденком» розповів, чому не масштабувалися і не планують цього робити, про те, що витрачають багато зусиль, щоб знайти персонал і що нічого не роблять в маркетингу. В матеріалі Forbes представлена скорочена текстова версія, а RAU пропонує ознайомитися з основними тезами. 

Про виторг

В 2006 році Володимир Шаповалов і Дмитро Кримський відкрили Good Wine у форматі Cash&Carry площею 1200 кв. м у Києві на вулиці Мечникова. Через 17 років компанія має магазин, який приносить власникам 2 млрд грн у війну. Цікаво, що такий самий виторг був у довоєнному 2021 році.

Сам супермаркет Good Wine не масштабується, але в структурі компанії Бюро вин (юрособа бренду Good Wine) є однойменний винний дистриб’ютор, мережевий дискаунтер алкоголю Bad Boy, ресторан Lucky і кав’ярні Yellow Place. Їхній виторг у 2023 році очікується у 5,5 млрд грн, каже Кримський.

Про відмінність від конкурентів

З одного боку, конкурентами компанії є всі супермаркети, з іншого – ніхто. Good Wine – важлива точка на мапі, куди люди їдуть не тільки з інших районів та міст. Його можна порівняти з паризьким універсальним магазином Bonmarche або з лондонським Harrods, які теж не масштабуються та мають своїх прихильників.

Про підбір персоналу

Для пошуку нової людини витрачається багато часу та зусиль. Багатьом людям відмовляють – це більше стосується не професійних навичок, а їхнього внутрішнього світу і цінностей.

Для підприємців важливо, щоби люди, які розвивають бізнес у нашій компанії, були носіями культури. Покупці відчувають, коли персонал щирий і не намагається щось їм там «впарити».

На цей рік мінімальна зарплатня у компанії – 22 000 грн, а максимальної суми немає. А щоб персонал мав на виході щось, крім пенсії від держави, співвласники робимо їх акціонерами: надають їм певну частку компанії. Якщо людина хоче її продати, то тільки компанія може цю частку викупити. Виходить такий великий сімейний бізнес на 900 людей.

Про ідею цінності та вино

У Good Wine існує ідея цінності, а вже потім йде бізнес-план. Магазин будується навколо продукту, а до його вибору дуже прискіпливі.

Щодо вина, то українці більше п’ють сухі вина, менше – напівсолодкі, хоча 20 років тому ситуація була навпаки. Взимку віддають перевагу червоним, влітку – білим. Найбільш популярне вино – французьке чи італійське. Якщо французьке, то плюс-мінус столове, якщо італійське – то Pinot Grigio. Бенчмарк наразі – новозеландський Marlborough Sun.

Про зміни через війну

Якісь клієнти поїхали, але з’явилися нові. А локальний продукт став більш затребуваним, тому почали розвивати продукцію локальних фермерів – було 60, стало – 160.

Про масштабування та преміальний маркетинг

Підприємці зрозуміли, що масштабування їм не потрібне, а власник бізнесу має бути присутній майже завжди. Клієнти кажуть, що коли бачать тут тебе, то розуміють, що треба продовжувати ходити. Якщо ти тут купуєш, і я буду купувати теж.

Щодо маркетингу, ідеально робити продукт, який не потрібно просувати. Він настільки унікальний, що люди хочуть його купувати та іншим про нього розповідати. Вони стають амбасадорами. В маркетингу зараз майже нічого не робимо. Максимум – інформуємо клієнтів. Якщо щось рекламуємо, то, найімовірніше, підтримуємо якийсь фонд.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку