
«Мама Ну Купи» вийшла на ринок Чернігова та відкрила третю локацію в Запоріжжі


Ірина Сліпченко, заступниця генерального ТОВ «Укрнафта-Постач» під час RAU Expo 2025 розповіла про вектор розвитку компанії, як впроваджують інновації та підтримують якісний клієнтський досвід. RAU публікує основні тези.
ПАТ «Укрнафта» – найбільша нафтовидобувна компанія України з часткою понад 65%, є одним з крупних платників податків та активно допомагає ЗСУ. Історія компанії почалася в 2004 році, проте новий етап – наприкінці 2022 року, коли акції було вилучено у колишніх власників на користь держави та на потреби ЗСУ. Наразі по 50% + 1 акція ПАТ «Укрнафта» належать НАК «Нафтогаз України» та Міністерству оборони України.
За два роки державного управління у компанії ПАТ «Укрнафта» є досягнення: 220 млрд грн товарообігу, 40 млрд грн чистого прибутку та 79 млрд грн податків та зборів.
Ukrnafta – це найбільша монобрендова мережа АЗК в Україні, які розташовані майже у всіх областях України, окрім Донецької та Луганської. Станом на початок червня працює 547 АЗК (разом з АЗК Shell) – це 9% ринку.
В 2025 році завершується угода придбання ТОВ «Альянс Холдинг» (51% мережі Shell), а це 118 АЗК по України. У ці АЗК вже постачаються нафтопродукти власного виробництва ПАТ «Укрнафта» та імпортовані.
В 2024 році ПАТ «Укрнафта» було передано в управління мережу Glusco, яка налічувала 85 АЗК по Україні. І вже за перший рік продажі на мережі приросли майже на 70%.
За обсягами продажів Ukrnafta займає третє місце серед мереж АЗК з часткою 8%. Проте в планах досягти лідируючі позиції на ринку.
І, якщо традиційно Ukrnafta продавала не багато пального, то за 2023-2014 роках приріст у 50% абсолютних проливів.
Мобільний застосунок був створений у 2024 році. Станом на червень 2025 року мав 1,2 млн користувачів та увійшов до ТОП найпопулярніших застосунків для PlayMarket та AppStore. Пропонує постійні акції, знижки та подарунки.
ТОВ «Укрнафта-постач» – 100% дочірня компанія ПАТ «Укрнафта» та є емітентом паливних карток та талонів. Старт продажів під брендом Ukrnafta відбувся в лютому 2023 року. І за ці два роки частка проливів через АЗС склала вже 45%, тобто кожний другий літр продається саме В2В клієнту. Також випущено 120 000 карток, які приймаються на 1400 АЗК (разом з партнерськими – залучено понад 800 АЗС). Частка на В2В ринку АЗК оцінюється в 11% (разом з Shell).
В2В клієнтам важливо, щоб АЗК були у найвіддаленіших куточках країни, також ціна, якість пального та додаткові сервіси, швидкість оформлення угод та документів, якість IT-продукту, що супроводжує і полегшує передачу пального.
Наразі В2В ринок України знаходиться на перехідному етапі і поєднує дві суперечливі тенденції: з одного боку це найсучасніші ІТ технології – WEB кабінети, онлайн транзакції, QR та електронні талони, безконтактна заправка, мобільні застосунки тощо. А з іншого боку – паперові талони та відомості.
Щодо якості нафтопродуктів – це один з пріоритетів. І компанія пропонує як нафтопродукти власного виробництва, так і імпортує з понад 15 країн світу. Постачання відбувається власним транспортом, що дозволяє контролювати якість по всьому ланцюгу доставки: від заводу виробника до кінцевого споживача – власне колонки.
Паливні талони – це фіксація ціни на пальне та захист від підробок. Паливні картки – це більш інноваційний інструмент. Це безпека транзакцій, власний кабінет клієнта, який дає можливість формувати звіти, документи, встановлювати ліміти на картки тощо. Паливні картки можуть бути або гривневі, або літрові. Також доступні віртуальні паливні картки з QR кодом, який змінюється кожні 30 хвилин, якщо немає фізичного пластика з собою.
В2G – це реалізація пального державним підприємствам. Адже першочерговою стратегією був розвиток саме цього направлення. За результатами 2024 року ТОВ «Укрнафта-постач» на другому місці за рейтингом Prozorro, а на першому місці материнства компанія ПАТ «Укрнафта».
До кінця 2025 року в планах мережі Ukrnafta зробити ребрендинг понад 60 власних АЗК, завершити повністю ребрендинг АЗК Glusco та Shell.
Власні АЗС не в дуже гарній якості Ukrnafta та в ідеалі потріьно було їх знести і побудувати велики та сучасні компоекти. Проте під час повномасштабного вторгнення витрачати на це гроші в компанії не будуть. Натомість зосередяться спочатку на реконструкції технічної частини, а також оновленні зовнішнього вигляду АЗС. Акцент буде на магазини, кафе та ресторан. Також приблизно 100 АЗС обладнані швидкісними колонками та всі АЗС забезпечені генераторами та резервними каналами зв’язку.
Також допомога ЗСУ – один з пріоритетів компанії. Крім постачання палива за державними контрактами, надано 2,5 млрд допомоги. І для військових в застосунку Армія+ є спеціальні знижки.