HR-директор Intertop: Метод батога i пряника – глухий кут для бізнесу

HR-директор Intertop: Метод батога i пряника – глухий кут для бізнесу

17.05.2018 08:10
  1928
rau

HR-директор Intertop Ігор Гур’янов вважає, що ідеальні умови праці вганяють співробітника в зону комфорту, постійна текучка кадрів – це погано, а метод батога і пряника більше не спрацьовує.

У колонці MC Today  Ігор Гур’янов розповів, як зберегти цінного співробітника в команді, але чому його краще відпустити, якщо вам не по дорозі.

Існує п’ять основних причин, через які люди звільняються з роботи:

  • Неможливість подальшого розвитку і кар’єрного зростання
  • Низький рівень доходу
  • Важка психологічна обстановка всередині колективу
  • Графік роботи, умови праці та високе навантаження
  • З ініціативи роботодавця

Для початку компанія повинна задовольнити так звані гігієнічні потреби людини – рівень доходу і умови праці. Саме це чинники утримують людину найсильніше. Наступні за важливістю – група мотивуючих факторів: успіх, кар’єрний ріст, визнання колег, цікаві завдання, можливість творити і створювати.

Дайте співробітникам ці два види потреб, і ви отримаєте ефективного члена команди. На жаль, більшість компаній працюють тільки з першими факторами.

Постійна плинність кадрів

Висока плинність кадрів – це погано. Особливо якщо у тебе висококваліфіковані фахівці і інноваційна для ринку бізнес-модель. Їх дорого підбирати і навчати.

У підручниках з менеджменту пишуть, що припустимий рівень плинності не повинен перевищувати 10% від всього обсягу колективу. І то, ці 10% – це люди, які потрапили в компанію помилково.

Але я знаю ряд компаній, в яких плинність кадрів не стала проблемою. Одна з них – це лідер на ринку продуктового рітейлу. У них інша стратегія, заснована на низькій собівартості продукції.

Тому вони не особливо вкладаються в персонал, а більше піклуються про створення низької ціни. Останнім часом компанія змінила HR-стратегію. Набирати персонал стало важко і дорого, і з’явився ризик залишитися взагалі без команди.

Чому люди не йдуть з роботи, яка їх дратує

Раніше людей, які часто звільнялися, вважали «літунами». Сьогодні ж мене насторожить, якщо я побачу в резюме кандидата п’ятирічний термін роботи на одному місці і на одній посаді.

Динаміка на ринку дуже висока, людям доводиться постійно отримувати досвід в суміжних сферах і різних корпоративних культурах.

На мій погляд, основна причина по якій люди не змінюють противну їм роботу – це страх перед змінами. Але серед молодого покоління таких майже немає. Поріг прийняття рішення про звільнення у них досить низький. Вони постійно шукають для себе нові формати.

Як утримати співробітника

Якщо проблема в грошах – це найпростіша і вирішити завдання. Якщо працівник не відчуває розвитку і не отримує цікавих проектів, то потрібно розуміти зможе компанія дати це співробітнику. Зазвичай нові проекти і завдання підкріплюють надбавкою.

Але люди, які незадоволені роботою – це баласт компанії.

Вони токсичні, і від них потрібно швидко позбавлятися. Ми в компанії самі штовхаємо їх до успіху. Багато хто після звільнення знаходить себе в інших сферах і стає успішними. Я закликаю керівників не боятися звільнень і допомагати таким людям знайти себе.

Як мотивувати співробітника

Найефективніший спосіб підвищити лояльність команди, одночасно і найпростіший. Елементарно потрібно чути співробітника і враховувати його позицію. Ми в Intertop постійно проводимо опитування серед команди, оцінюємо їх залученість. Вони самі кажуть нам, що їх турбує. Залишається тільки виправити вузькі місця.

Ідеальні умови створюють зону комфорту. Немає нічого поганого в тому, що людина відчуває себе затишно і безпечно. Але це гальмує його розвиток.

Поза зоною комфорту – ризики, і вони лякають людей. Адже потрібно міняти звички, спосіб життя, рівень доходу, а попереду – невизначеність. Але як казав класик, якщо ти не розвиваєшся, то ти мертвий.

Є цікава притча про ведмедя в маленькій клітці, яка ілюструє зону комфорту і зону ризику. В жодному зоопарку у ведмедя була маленька клітина і він міг робити чотири кроки вперед і назад. Потім його перевели в великий вольєр, але він не пересувався далі, ніж на чотири кроки.

Мотиваційна промова HR-ра

Іноді допомагає мотиваційна мова. Кращим прикладом я вважаю промова I have a dream Лютера Кінга. Там є мета – заклик до дії. Вона персоналізована, маленька за обсягом, динамічна і проста для розуміння.

Мій план підготовки мотиваційної мови виглядає так:

  • Забираю все зайве з промови, і залишаю тільки 2-5 хвилин. Стислість – сестра таланту. Коли у вас п’ять хвилин, не намагайтеся вкласти всі думки і ідеї. Вибирайте три найосновніших;
  • Обов’язково репетирую і проганяю промову по кілька разів;
  • Не просто говорю, а показую. Візуально супроводжую ідеї, про які розповідаю;
  • Щиро вірю в те, що говорю.

Метод батога і пряника – глухий кут для бізнесу

Метод батога і пряника сьогодні в 99% випадків вже не працює. Його винайшли давно, коли індустрія тільки зароджувалася і тоді він був необхідним. Цей метод задовольняє тільки базові потреби людини (безпека та їжа).

Але цим методом можна досягти залученості, лояльності і тим більше інноваційності. Тільки коли компанія перебуває на межі «смерті» включається антикризові заходи і потрібна залізна дисципліна.

Цей метод працює в армії, в пострадянських школах і вузах, на небезпечних виробництвах (шахти, атомні станції). У бізнесі – це тупикова гілка розвитку.

Джерело: MC.today 

Читайте також –

Гроші вперед: що сильніше за все мотивує персонал рітейлерів (інфографіка)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  42
Усі новини ринку