Онлайн-drogerie по-українськи: як працює інтернет-магазин Watsons (ОНОВЛЕНО)

Онлайн-drogerie по-українськи: як працює інтернет-магазин Watsons (ОНОВЛЕНО)

25.11.2017 08:30
  2320
Дарья Златьева

Менеджмент Watsons за півтора року зумів збільшити трафік інтернет-магазину до 1,5 млн переглядів на місяць.

Watsons – єдиний з українських великих мережевих дрогері рітейлерів, який запустив онлайн магазин. На цьому шляху знаходиться і Prostor і Eva – але обидва рітейлера тільки готують до повноцінного запуску свої інтернет-магазини. Так, онлайн-майданчик Eva поки працює в тестовому режимі.

Олександр Марченко, відповідальний за eCommerce marketing and sales, на Retailers Summit «Инновации и развитие в ритейле» розповів про те, з якими труднощами зіткнувся офлайн-рітейлер коли запускав свій інтернет-магазин. RAU публікує конспект його виступу.

На старті

Ми запустили інтернет-магазин watsons.ua в травні 2016 року в тестовій версії з розумінням того, що нам належить зробити дуже багато роботи в найкоротші терміни. При запуску інтернет-магазину у нас було не більше 3000 карток товару. Причому на багатьох був відсутній опис товарів, або інформація була неповною. Також функціонал не передбачав безліч тригерів, які так звичні нашим споживачам в інтернеті. За підсумками запуску інтернет-магазину нам вдалося в перший місяць отримати понад 150 000 сесій, але кількість покупок було дуже малою. Ми успішно обробили, відвантажили і доставили покупцям 47 посилок.

Перші кроки

У перші кілька місяців нам необхідно було протестувати коректність роботи всіх внутрішніх систем на предмет передачі даних про покупців, замовлення, залишки і інші важливі моменти. Також, було важливо налагодити синхронізацію наших систем із зовнішніми сервісами та їх базами даних/системами.

Зрозуміло, паралельно у нас був план і календар покрокових нововведень за частиною функціоналу.
Однією з перших й істотно великих завдань була оптимізація сайту під пошукові системи. Для вирішення цього завдання існували готові рішення для платформи на якій реалізований наш інтернет-магазин – Hybris.

Ватсонс

Олександр Марченко, відповідальний за eCommerce marketing and sales Watsons, на Retailers Summit “Инновации и развитие в ритейле”

Коли сайт був оптимізований і відкритий для індексації пошуковими системами, ми вже суттєво збільшили кількість товарів на сайті: їх вже було більше 12 000 SKU. Були створені нові категорії і підкатегорії в головному навігаційному меню для більш зручного пошуку необхідних товарів.

На цьому етапі вже активно використовували всю міць CRM, і повідомляли про можливість покупки онлайн і участі у всіх акціях і промо активностях, як в роздробі, так і в онлайні. Ми розгорнули рекламні кампанії у всіх потенційно ефективних каналах і інструментах.

2017-й – шлях до успіху

Так виглядав план по захопленню поки ще порожнього ринку.

На даному етапі ми реалізували на сайті багато функціоналу, який допомагає збільшувати конверсію, і розширили функціонал особистого кабінету користувача.

Раніше у нас була тільки кур’єрська доставка, зараз же додали можливість доставки і отримання замовлення на відділенні Нова пошта. Безкоштовна доставка на відділення від 150 гривень, кур’єрська доставка до дверей – від 400 гривень.

Команда попрацювала зі Store locator – це найбільш відвідувана сторінка на сайті, де користувач може знайти найближчий до нього магазин і основну інформацію – години роботи і інші дані.

Ватсонс

Скрін watsons.ua 

Було проведено редизайн: гортаючи PDP і PLP (Product Listing Page і Product Display Page, або картку товару і каталог) користувач бачить коротку інформацію про товар, його рейтинг, обсяг (наприклад, якщо це пляшка), ціну, спеціальну ціну для учасника Watsons Club і інші характеристики.

Вирішили проблему з частковим скасуванням товару в замовленні. Раніше обраний товар не можна було скасувати, необхідно було формувати замовлення заново. У травні у клієнтів з’явилася можливість відслідковувати замовлення – функція трекінгу знаходилася в особистому кабінеті.

Влітку реалізували функцію багатомовності – сайт спочатку був українською мовою, але вже є російський варіант. Основним завданням було збільшення кількості відвідувачів з пошукових систем.

Ватсонс

Скрін watsons.ua 

Особливості продажу drogerie-товарів онлайн

Через півтора року ми обробляємо майже 1,5 мільйона трафіку щомісяця, органічний трафік зростає і допомагає оптимізувати витрати на платне залучення.

Середній чек онлайн, більше ніж офлайн в рази: так як при замовленні на 400 грн і вище, покупець отримує безкоштовну кур’єрську доставку. Другою причиною збільшення чека онлайн є бажання зробити велику закупівлю: люди купують великі упаковки памперсів, порошків і інших товарів, які незручно нести з магазину. Тому межа в 400 грн не лякає покупця.

Кількість SKU було збільшено до 20 000, серед них з’явилися позиції, яких у фізичних магазинах немає. Наприклад, покупцям пропонується багато веб-ексклюзивів в категорії професійного догляду за волоссям, працюють спеціальні пропозиції тільки для онлайн-покупців.

Нові сценарії

Ми постійно реалізуємо нові проекти, які збільшать конверсію на сайті і зроблять наш інтернет-магазин більш функціональним і зручним для користувачів. Інтернет-магазин уже займає лідируючу позицію серед всіх магазинів Watsons, ми маємо чіткі плани і цілі до яких йдемо командою e-Commerce. Є ряд завдань, до яких ми приступили, але їх реліз буде вже в наступному році. Серед таких: різні опції доставки і оплати, подарунки при замовленні, новий адаптивний дизайн.

Читайте також –

Досвід Watsons: як залучити і зацікавити клієнтів у соціальних мережах


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку