Інна Печериця, EVA: Понад 90% супервайзерів і 70% керуючих – це люди, які зростали всередині компанії

Інна Печериця, EVA: Понад 90% супервайзерів і 70% керуючих – це люди, які зростали всередині компанії

13.03.2024 09:00
  1682
Костянтин Симоненко

Директор департаменту управління персоналом ТОВ «РУШ» (магазини EVA та інтернет-магазин EVA.UA) в інтерв’ю RAU розповіла про пошук талантів, перепідготовку жінок та нові професії в ритейлі.

Лінія магазинів EVA — найбільша національна мережа магазинів краси та здоров’я, яка займає 79% ринку в своєму сегменті, пропонує понад 30 000 асортиментних позицій косметики, парфумерії, аксесуарів, засобів для догляду за малюками та побутових товарів. Мережа управляє більш ніж 1000 торговими точками та інтернет-магазином EVA.UA. В інтерв’ю RAU директорка з персоналу ТОВ «РУШ» (мережа EVA та інтернет-магазин EVA.UA) Інна Печериця розповіла про те, як у найскладніші часи у сучасній історії України ритейлер працює з кадрами, з якими проблемами стикається та як їх вирішує.

– Зараз майже кожен ритейлер говорить про дефіцит кадрів. Наскільки це відчувають у EVA та брак яких фахівців закрити найважче?

– Брак робочої сили є в цілому по країні. За даними Українського інституту майбутнього, нині в державі працює близько 9,5 млн осіб, з яких у приватному секторі мігрують приблизно 6-7 млн працівників. Через війну посилився дефіцит серед «чоловічих» спеціальностей. В нашому випадку це, наприклад, приймальники товару в магазинах і на складах, водії, оператори навантажувачів.

Оскільки EVA є технологічним бізнесом, періодично відчувається брак спеціалістів у тих функціях, які ще недостатньо розвинені на ринку праці. Наприклад, не так легко знайти розробників, спеціалістів у галузі data science.

Проте наразі ми не маємо гострих проблем з персоналом. Нові вакансії з’являються здебільшого через розширення бізнесу – відкриття нових магазинів, запуск нових проєктів, під які потрібні спеціалісти.

– Наскільки зараз укомплектований штат компанії та як можна компенсувати нестачу робочих рук?

– Укомплектованість роздрібної мережі добра і тримається на рівні попередніх років. Окрім того, за необхідності ми працюємо з парт-таймерами – маємо підрядників, які надають тимчасовий персонал на період, поки ми доукомплектуємо штат в окремих точках. Це можуть бути дівчата, які працюють на викладці товару, або хлопці-приймальники. Також маємо власні команди допомоги, організовані за принципом команд відкриття. Це досвідчені керуючі, адміністратори, продавці та приймальники, які допомагають запускати нові магазини, або ж тимчасово закрити функцію в уже існуючих.

– Чи впливає скорочення пропозиції робочих рук на збільшення зарплат?

– Заробітні плати в ритейлі поступово збільшуються. Ми стабільно підвищуємо зарплати раз на рік. Крім того, аналізуємо ринок і діємо згідно з ситуацією.

– Який середній розмір підвищення?

– В роздробі зазвичай підвищення відбувається на 10-15%. Але, знову ж таки, з урахуванням ситуації на ринку. Щодо офісних працівників діє індивідуальний підхід, оскільки й функції тут більш різноманітні.

– Чим іще, окрім високої зарплати, можна зацікавити кандидата на вакансію?

– Окрім стабільної конкурентної зарплати, кандидатів приваблює можливість працювати в команді лідера ринку. Багато проєктів, які втілює EVA, не мають, або майже не мають аналогів в Україні: масштабні маркетингові кампанії, технологічні розробки тощо. Ми маємо власні команди, які займаються розвитком інтернет-магазину, мобільного додатку, CRM, автоматизацією. Навіть в магазинах та на складах в нас дуже високий рівень побудови робочих процесів, в тому числі з точки зору технологій. Для амбітних кандидатів, які хочуть розвиватися, EVA – це величезне поле, де можна розкрити свій потенціал.

– Як компанія допомагає розкритися новим працівникам?

– Ми багато уваги приділяємо навчанню – не лише адаптації, але й подальшому розвитку. В нас існують програми, як для офісу, так і для роздробу, що дозволяють розвинути управлінські компетенції, аби вийти на новий рівень в кар’єрі. До прикладу, понад 90% супервайзерів і 70% керуючих – це люди, які зростали всередині компанії EVA.

Додатково в компанії діє програма мотивації EVAманія. Згідно з її умовами, працівники за виконання певних KPI, таких як успіхи у навчанні, участь у корпоративних програмах та проєктах, отримують віртуальну валюту “євочки”. На них вони можуть купувати собі якісь корпоративні сувеніри в спеціальному інтернет-магазині для працівників EVA Shop. А за підсумками року отримують подарунки та нагороди. До війни це були зокрема й поїздки на відпочинок за кордон.

– Ви казали про власні технологічні розробки. Чи є у вас проєкти, що дозволяють оптимізувати штат за рахунок автоматизації?

– Ми намагаємося автоматизувати буквально все, що можливо. Для цього постійно переглядаємо процеси. Але мета полягає не в оптимізації персоналу, а в полегшенні рутинних функцій, розвантаженні, підвищенні ефективності людей. Завдяки автоматизації ми звільняємо ресурс для нових проєктів, які виникають в компанії постійно.

– Що саме мається на увазі?

– Наприклад, у нас автоматизований процес пошуку та прийому кандидатів у роздробі, за адаптацію новачків відповідає спеціальний чат-бот Надія Ботівна, який містить максимум необхідної інформації, щоб людина могла освоїтись і повноцінно працювати. В нас автоматизовані програми навчання. На складах впроваджується система put to light, яка підказує, куди і який товар потрібно покласти. Це допомагає швидше адаптуватися новим працівникам і скоротити час на обробку замовлень. Ми плануємо також запровадження роботизованих систем на складах, які, зокрема, пересуватимуть стелажі.

– Але для впровадження автоматизації теж потрібні спеціалісти. Кого та звідки ви залучаєте?

– Для реалізації проєктів ми потребуємо спеціалістів з IT-сфери, розробників, фахівців для розвитку мобільного додатку тощо. Це не про вакансії, які відкриті прямо зараз, більше – про загальну картину.

Оскільки в багатьох своїх магазинах ми надаємо послуги з тестування шкіри та волосся для персоналізованого підбору відповідних засобів, нам потрібні фахівці для роботи на таких апаратах. Але не ринку їх просто немає, тому їх доводиться навчати.

– Які спеціалісти можуть знадобитися в найближчому майбутньому?

–  Наприклад, з розвитком штучного інтелекту, ми впевнені, що доволі скоро потребуватимемо фахівців у цій галузі. Оскільки це нова галузь, знайти потрібних спеціалістів  – це важке завдання з зірочкою. А після того як знайдемо, їх ще треба буде зацікавити, продемонструвати наші переваги – чому для них ритейлер EVA перспективніший за якусь умовну IT-компанію.

Інші виклики зумовлені війною. Аби здолати зростаючий дефіцит у чоловічих спеціальностях вже проводимо навчання для жінок як бути водієм навантажувача чи вантажного транспорту.

Враховуючи, що на ринку праці в цілому все менше людей, а особливо – кваліфікованих спеціалістів, готуємось до того, що більше зусиль доведеться спрямовувати на навчання та розвиток спеціалістів. А згодом і на їх утримання, адже інші роботодавці будуть намагатися переманити підготовлені нами кадри.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  149
Усі новини ринку