Інна Печериця, EVA: Понад 90% супервайзерів і 70% керуючих – це люди, які зростали всередині компанії

Інна Печериця, EVA: Понад 90% супервайзерів і 70% керуючих – це люди, які зростали всередині компанії

13.03.2024 09:00
  2388
Костянтин Симоненко

Директор департаменту управління персоналом ТОВ «РУШ» (магазини EVA та інтернет-магазин EVA.UA) в інтерв’ю RAU розповіла про пошук талантів, перепідготовку жінок та нові професії в ритейлі.

Лінія магазинів EVA — найбільша національна мережа магазинів краси та здоров’я, яка пропонує понад 30 000 асортиментних позицій косметики, парфумерії, аксесуарів, засобів для догляду за малюками та побутових товарів. Мережа управляє більш ніж 1000 торговими точками та інтернет-магазином EVA.UA. В інтерв’ю RAU директорка з персоналу ТОВ «РУШ» (мережа EVA та інтернет-магазин EVA.UA) Інна Печериця розповіла про те, як у найскладніші часи у сучасній історії України ритейлер працює з кадрами, з якими проблемами стикається та як їх вирішує.

– Зараз майже кожен ритейлер говорить про дефіцит кадрів. Наскільки це відчувають у EVA та брак яких фахівців закрити найважче?

– Брак робочої сили є в цілому по країні. За даними Українського інституту майбутнього, нині в державі працює близько 9,5 млн осіб, з яких у приватному секторі мігрують приблизно 6-7 млн працівників. Через війну посилився дефіцит серед «чоловічих» спеціальностей. В нашому випадку це, наприклад, приймальники товару в магазинах і на складах, водії, оператори навантажувачів.

Оскільки EVA є технологічним бізнесом, періодично відчувається брак спеціалістів у тих функціях, які ще недостатньо розвинені на ринку праці. Наприклад, не так легко знайти розробників, спеціалістів у галузі data science.

Проте наразі ми не маємо гострих проблем з персоналом. Нові вакансії з’являються здебільшого через розширення бізнесу – відкриття нових магазинів, запуск нових проєктів, під які потрібні спеціалісти.

– Наскільки зараз укомплектований штат компанії та як можна компенсувати нестачу робочих рук?

– Укомплектованість роздрібної мережі добра і тримається на рівні попередніх років. Окрім того, за необхідності ми працюємо з парт-таймерами – маємо підрядників, які надають тимчасовий персонал на період, поки ми доукомплектуємо штат в окремих точках. Це можуть бути дівчата, які працюють на викладці товару, або хлопці-приймальники. Також маємо власні команди допомоги, організовані за принципом команд відкриття. Це досвідчені керуючі, адміністратори, продавці та приймальники, які допомагають запускати нові магазини, або ж тимчасово закрити функцію в уже існуючих.

– Чи впливає скорочення пропозиції робочих рук на збільшення зарплат?

– Заробітні плати в ритейлі поступово збільшуються. Ми стабільно підвищуємо зарплати раз на рік. Крім того, аналізуємо ринок і діємо згідно з ситуацією.

– Який середній розмір підвищення?

– В роздробі зазвичай підвищення відбувається на 10-15%. Але, знову ж таки, з урахуванням ситуації на ринку. Щодо офісних працівників діє індивідуальний підхід, оскільки й функції тут більш різноманітні.

– Чим іще, окрім високої зарплати, можна зацікавити кандидата на вакансію?

– Окрім стабільної конкурентної зарплати, кандидатів приваблює можливість працювати в команді лідера ринку. Багато проєктів, які втілює EVA, не мають, або майже не мають аналогів в Україні: масштабні маркетингові кампанії, технологічні розробки тощо. Ми маємо власні команди, які займаються розвитком інтернет-магазину, мобільного додатку, CRM, автоматизацією. Навіть в магазинах та на складах в нас дуже високий рівень побудови робочих процесів, в тому числі з точки зору технологій. Для амбітних кандидатів, які хочуть розвиватися, EVA – це величезне поле, де можна розкрити свій потенціал.

– Як компанія допомагає розкритися новим працівникам?

– Ми багато уваги приділяємо навчанню – не лише адаптації, але й подальшому розвитку. В нас існують програми, як для офісу, так і для роздробу, що дозволяють розвинути управлінські компетенції, аби вийти на новий рівень в кар’єрі. До прикладу, понад 90% супервайзерів і 70% керуючих – це люди, які зростали всередині компанії EVA.

Додатково в компанії діє програма мотивації EVAманія. Згідно з її умовами, працівники за виконання певних KPI, таких як успіхи у навчанні, участь у корпоративних програмах та проєктах, отримують віртуальну валюту “євочки”. На них вони можуть купувати собі якісь корпоративні сувеніри в спеціальному інтернет-магазині для працівників EVA Shop. А за підсумками року отримують подарунки та нагороди. До війни це були зокрема й поїздки на відпочинок за кордон.

– Ви казали про власні технологічні розробки. Чи є у вас проєкти, що дозволяють оптимізувати штат за рахунок автоматизації?

– Ми намагаємося автоматизувати буквально все, що можливо. Для цього постійно переглядаємо процеси. Але мета полягає не в оптимізації персоналу, а в полегшенні рутинних функцій, розвантаженні, підвищенні ефективності людей. Завдяки автоматизації ми звільняємо ресурс для нових проєктів, які виникають в компанії постійно.

– Що саме мається на увазі?

– Наприклад, у нас автоматизований процес пошуку та прийому кандидатів у роздробі, за адаптацію новачків відповідає спеціальний чат-бот Надія Ботівна, який містить максимум необхідної інформації, щоб людина могла освоїтись і повноцінно працювати. В нас автоматизовані програми навчання. На складах впроваджується система put to light, яка підказує, куди і який товар потрібно покласти. Це допомагає швидше адаптуватися новим працівникам і скоротити час на обробку замовлень. Ми плануємо також запровадження роботизованих систем на складах, які, зокрема, пересуватимуть стелажі.

– Але для впровадження автоматизації теж потрібні спеціалісти. Кого та звідки ви залучаєте?

– Для реалізації проєктів ми потребуємо спеціалістів з IT-сфери, розробників, фахівців для розвитку мобільного додатку тощо. Це не про вакансії, які відкриті прямо зараз, більше – про загальну картину.

Оскільки в багатьох своїх магазинах ми надаємо послуги з тестування шкіри та волосся для персоналізованого підбору відповідних засобів, нам потрібні фахівці для роботи на таких апаратах. Але не ринку їх просто немає, тому їх доводиться навчати.

– Які спеціалісти можуть знадобитися в найближчому майбутньому?

–  Наприклад, з розвитком штучного інтелекту, ми впевнені, що доволі скоро потребуватимемо фахівців у цій галузі. Оскільки це нова галузь, знайти потрібних спеціалістів  – це важке завдання з зірочкою. А після того як знайдемо, їх ще треба буде зацікавити, продемонструвати наші переваги – чому для них ритейлер EVA перспективніший за якусь умовну IT-компанію.

Інші виклики зумовлені війною. Аби здолати зростаючий дефіцит у чоловічих спеціальностях вже проводимо навчання для жінок як бути водієм навантажувача чи вантажного транспорту.

Враховуючи, що на ринку праці в цілому все менше людей, а особливо – кваліфікованих спеціалістів, готуємось до того, що більше зусиль доведеться спрямовувати на навчання та розвиток спеціалістів. А згодом і на їх утримання, адже інші роботодавці будуть намагатися переманити підготовлені нами кадри.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку