Ігор Ковальов, Ашан Україна: Плануємо до кінця року відкрити ще мінімум чотири торгові точки в містах-сателітах або в Києві

Ігор Ковальов, Ашан Україна: Плануємо до кінця року відкрити ще мінімум чотири торгові точки в містах-сателітах або в Києві

02.08.2022 09:00
  5436
Микола Маранчак

Керівник відділу розвитку Ашан Україна Ігор Ковальов про відкриття першого магазину мережі в Ірпені, стратегічні плани компанії та реалізацію довоєнних задумів.

Ігор Ковальов у сфері нерухомості більше десяти років. Займався розвитком, як fashion, так і продуктового сегменту. Працював із такими міжнародними мережам як Billa, Hugo Boss, Esprit, Peacocks та іншими, займався заснуванням та розвитком мережі електрозарядних станції в компанії DTEK.

Останній рік Ігор розвиває мережу Ашан Україна. Цей час включив пандемію, а потім – повномасштабну війну. Здавалося б, про який розвиток може йти мова в таких реаліях? Проте, за 2021-22 рік Ашан Україна остаточно освоїла новий для себе концепт – магазинів біля дому Ашан Pick up Point, та відкрила 17 об’єктів у цьому форматі. Ашан не полишає планів на великі відкриття. Що саме чекати від рітейлера в інтерв’ю RAU розповів керівник відділу розвитку Ашан Україна Ігор Ковальов.

– Нещодавно компанія відновила свій розвиток – ви відкрили перший магазин у Київській області, а саме, в Ірпені. Чому саме цей регіон?

– Для нас це на рівні місії. Дійсно, цей регіон економічно перспективний, але на даний момент для нас це більше про соціальний внесок, аніж про бізнес. Ці території зазнали значних руйнувань під час війни. І ми хотіли зробити свій вклад у відновлення регіону. Адже люди поступово повертаються додому. За останньою інформацією, кількість населення Ірпеня вже досягла 75% від довоєнної цифри. І задача бізнесу – відновити життя на цих територіях. Зокрема, наше завдання як рітейлу – дати людям доступ до продуктів. А ще відкриття Ашан Pick up Point – це сигнал для інших європейських компаній інвестувати у це місто.

– Чи складно заходити в новий для себе регіон?

– Багато жителів Ірпеня – наші давні клієнти. Левову частку ірпнінців приймав наш гіпермаркет Ашан Біличі. Зараз покупцям з Ірпеня важко дістатися до Києва, тому ми, натомість, вирішили самі прийти до клієнтів. Звісно, це менший формат, але в Ашан Pick up Point можна замовити доставку з нашого сайту. Там клієнт має вибір із понад 55 000 позицій.

– Чи плануєте відкриття інших магазинів у цьому регіоні та в яких форматах?

– Плануємо відкрити ще мінімум чотири торгові точки в містах-сателітах або в Києві до кінця року. Зараз важко щось сказати конкретно, адже ситуація в мирних містах напряму залежить від ситуації на фронтах. Тому ми розглядаємо декілька варіантів для свого розвитку: короткий – якщо війна закінчиться до кінця 2022 року, та довгий – якщо бойові дії в Україні продовжаться. Скажу головне: компанія готова інвестувати в Україну та її відбудову. І це, на мою думку, найважливіше.

– У яких форматах плануються нові відкриття? Адже, скажімо, площа Pick up Point в Ірпені дещо більша, аніж ви обирали для цього формату раніше.

– До війни формат наших Pick up Point був 50-100 кв. м. Ми ставили завдання партнерам та ріелторам шукати саме такі приміщення. 130 кв. м. — це допустиме рішення, без суттєвого впливу на дохідну або витратну частини. Нам дуже сподобалося приміщення, тому дозволили трохи порушити звичні стандарти.

– Раніше ви анонсували відкриття великих магазинів у Львові. На якій стадії зараз довоєнні задуми?

– Від Львова ми точно не відмовимося. Територія, яку ми обрали, була “заморожена” на початку війни, там не відбувалося жодних робіт. Нещодавно ми відновили перемовини з орендодавцями. Вони теж адаптувалися до умов війни і хочуть зробити новий концепт.

– У вас також є землі в Одесі, на яких ви планували зводити торгівельний центр. Як справи із цією територією?

– В Одесі у нас є земельна ділянка, але зараз не найкращий час для інвестицій у неї. Ідеї, що робити з нею після війни і у якому форматі, обговорюються всередині компанії. Це питання зараз у пасивно-робочому стані, щоб після перемоги одразу почати реалізацію цього проекту. Сам по собі регіон пріоритетний. Також готові до співпраці з зацікавленими інвесторами на цьому етапі.

– Скільки зараз магазинів Auchan в Україні? Чи усі об’єкти змогли зберегти від руйнувань та вимушеного закриття?

– Всього у нас 43 магазини: 22 гіпермаркети, чотири супермаркети та 17 Ашан Pick up Point. На жаль, чотири магазини нині не працюють. Ашан Фонтанка в одеському ТРЦ Рів’єра було зруйновано російською ракетою 9 травня. Два магазини у Харкові ми тимчасово закрили самі, щоб не наражати клієнтів та працівників на небезпеку. Один із них також зазнав руйнувань. А нещодавно після рішення суду щодо ТРЦ Ocean Plaza ми були вимушені закрити наш магазин в цьому торговому центрі. Але сподіваємось, що найближчим часом зможемо відновити роботу усіх цих магазинів.

– Чи легко зараз знайти вільні торгівельні площі?

– Дефіцит якісних торгових майданчиків був і буде завжди. Зрозуміло, що зараз нічого не будується. Але компаній, які мають можливість розвиватися у воєнний час, менше, ніж пропозиції. Тому вибір є. Варто відзначити, що власники зовсім інакше реагують на ставки.

– Яка ситуація зараз з орендарями та клієнтами у ваших торгівельних центрах?

– У березні бізнес перейшов у стадію очікування. З травня ринок адаптувався і почалися масові відкриття магазинів. Зокрема, наші київські ТЦ Ашан Rive Gauche та Ашан Чернігівська зараз заповнені підприємцями на 90%.

– Чи багато міжнародних компаній готові продовжувати співпрацю з українським ринком?

– Підприємці повертаються на ті об’єкти, які були успішними до початку війни. З міжнародними компаніями ситуація складніша. Puma, наприклад, готова працювати лише там, де є бомбосховища. Але зрозуміло, що їх наявність не залежала від орендодавців до війни. А компанії IKEA та McDonald’s вбачають у бізнесі під час війни забагато ризиків.

– Розкажіть про магазин в ТРЦ Ocean Plaza. Чи є якісь прогнози щодо відновлення його роботи?

– Із початку війни цей магазин практично не припиняв свою роботу. Фактично, ми були єдиним великим орендарем, який продовжував там працювати. Ми не мали якихось спеціальних умов. Увесь цей час адміністрація торгового центру не виходила з нами на зв’язок. Проте напередодні, від представника ТРЦ Ocean Plaza, ми отримали сповіщення про повне закриття торгового центру. Вранці, 25 липня, охорона дозволила нашим співробітникам зайти до магазину. Ми змогли вивезти частину товару. Але для клієнтів ТРЦ закритий, тому Ашан на Либідській не працює. Сподіваємося, тимчасово.

– В якому напрямку плануєте працювати в другому півріччі 2022 року?

– Продовжимо домовлятися з орендодавцями щодо взаємовигідного співіснування. Зараз часи взаємних компромісів. Десь поступаємося ми, десь поступаються нам. Ми проти того, щоби орендар не платив оренду, спираючись на форс-мажор. Але орендодавці теж повинні враховувати нинішню ситуацію, що зараз інші часи. Також в липні ми пролонгували контракти з Dragon Capital щодо наших складів на наступні п’ять років.

Щодо розвитку мережі, то у другому півріччі активно шукатимемо місця для нових Pick up Point, локації з мінімальними інвестиціями для розвитку більших форматів. Як орендодавці, плануємо відновлювати свої торгові центри, запускати там нові послуги. Щоб клієнти Ашан після відвідин наших магазинів мали змогу скористатися іншими сервісами, наприклад, хімчисткою. Цей напрямок, на мою думку, дуже важливий саме зараз – у час військових дій, коли твій звичний довоєнний шопінг у будь-який момент може бути перерваний повітряною тривогою. Тому клієнт намагається здійснити один виїзд із дому і встигнути охопити максимум покупок та послуг.

Загалом друге півріччя, сподіваємося, стане більш результативним для бізнесу. Українці – нація, яка вміє працювати за будь-яких умов. Але, безперечно, все залежатиме від ситуації на фронті.

Читайте також

Гарік Корогодський, ТРЦ Dream: Війна не час демократії, скрізь повинен бути старший

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку