Володимир Гончаров, Епіцентр: Під час карантину онлайн-продажі зросли втричі, їх частка тепер 10%

Володимир Гончаров, Епіцентр: Під час карантину онлайн-продажі зросли втричі, їх частка тепер 10%

11.09.2020 08:00
  556
rau

Директор із роздрібної торгівлі найбільшого рітейлера України в сегменті DIY розказав, як бізнес пристосовується до нових побажань покупців.

Цей матеріал доступний російською мовою

Директор із роздрібної торгівлі мережі ТЦ Епіцентр Володимир Гончаров розказав у інтерв’ю виданню LB.ua про зміни, які вніс у поведінку покупців карантин і те, як мережа у відповідь змінює свою роботу. RAU пропонує ознайомитися з основними його тезами.

Про зміну звичок покупців

За час карантину українці звикли купувати онлайн – і шляху назад немає. До того ж стало зрозуміло, що в інтернеті можна купувати не лише побутову техніку і дитячі товари, але й, наприклад, меблі, будівельні матеріали, фарбу. Так, у перші місяці карантину продажі фарби зросли у сім разів, у 3,2 разу зріс попит на шпалери, у 2,5 рази – на змішувачі, у 2,2 разу – на плитку та ламінат. І покупці, які один раз відчули, як зручно купувати товари онлайн, і в некарантинних умовах будуть користуватися перевагами інтернет-шопінгу.

Про це свідчить і той факт, що під час карантину онлайн-продажі зросли втричі. Якщо 2019 рік Епіцентр закінчив із часткою таких продажів на рівні 3%, то за результатами останніх трьох місяців цей показник становить уже 10%.

В той же час українці стали обачними у свої витратах. Тому співпрацюємо з банками, щоб надавати покупцям можливість оплачувати товар частинами. До того ж коронакриза змушує всіх більше уваги приділяти маркетинговим інструментам. Покупці сьогодні роблять вибір не так на користь тих, хто дає знижки, як тих, хто пропонує очевидну вигоду, наприклад, сashback та індивідуальні акційні пропозиції.

Про відповідні зміни у роботі мережі

Карантин значно пришвидшив впровадження різноманітних онлайн-сервісів. Наприклад, Епіцентр зараз активно працює над розширенням різного типу digital-технологій, щоб покращити досвід здійснення покупок. Мова йде, наприклад, про купівлю онлайн таких товарів і послуг, як тонування фарб, фотошпалери та ролети під замовлення, відрізний товар (карнизи, плівка, лінолеум, труби тощо), автозапчастини.

Відкриваємо в новому форматі центри видачі замовлень (ЦВЗ) інтернет-магазину epicentrk.ua з адресною системою зберігання, автоматизацією всіх процесів, комфортною зоною очікування з дитячим куточком, а також онлайн-вітринами, за допомогою яких можна знайти необхідний товар, порівняти різні моделі, переглянути відгуки та замовити товар, якого немає в магазині. Наразі працюють чотири таких ЦВЗ – три в Києві та один у Вінниці.

Крім того, у травні Епіцентр запустив мобільний додаток, за допомогою якого клієнти можуть робити онлайн-замовлення, переглядати історію покупок, отримувати персоніфіковані пропозиції та дізнаватися про актуальні акції.

Про зміни у логістиці

Крім широкої товарної пропозиції не менш важливо забезпечити логістику. За час карантину онлайн-продажі з доставкою зросли на 224%, а із самовивозом – на 262 %. Саме тому ми активно працюємо над збільшенням власних потужностей – будівництвом логістичних комплексів, які будуть обслуговувати не лише торгові центри, а й онлайн-торгівлю. Наразі в компанії є два фулфілмент-центри в Києві (на вул. Віскозній і на вул. Полярній, 20 Д) загальною площею 42 000 кв. м і централізований логістичний центр у Калинівці (Київська область) площею 80 000 кв. м. У планах до кінця 2020 року збудувати на території ЛЦ «Калинівка» ще один фулфілмент-центр, обладнаний найсучаснішою сортувальною й мезонінною системою складування, об’єднаною конвеєрною системою.

Про диверсіфікацію бізнеса та плани на майбутнє

Епіцентр вже давно не будівельний гіпермаркет, а торгівельний центр із найширшим асортиментом товарів для дому – від будівництва до оздоблення, від спортивних товарів до дитячих іграшок і рослин. Зокрема, якщо на початку розвитку будівельні товари в нашому асортименті складали 20%, то зараз – 6,9%. Ми активно диверсифікуємо свій бізнеc і будемо робити це й надалі.

Починаючи з 2015 року будівельний ринок України показував виключно позитивну динаміку росту, але у 2019 році темпи почали спадати. У 2020 році ринок будівельних матеріалів продовжив падіння. Якщо на початку року один із найбільших виробників металопластикових вікон прогнозував падіння продажів на 10 %, пов’язуючи його зі скороченням росту великого будівництва, то COVID-19 став «чорним лебедем» для всіх – у квітні спостерігалося падіння до 60%. Після закінчення карантину пішло зростання продажів, але це не врятує ситуацію загалом.

Водночас після послаблення карантину суттєво зросло котеджне будівництво – пандемія показала, що самоізоляцію набагато приємніше переживати в приватному будинку з власним садом. Цьому сприяє й той факт, що ціни на будматеріали за останній час у середньому впали на 15%, а багато професійних майстрів повернулися із заробітків з Європи.

За останні п’ять років частка товарів українських постачальників у мережі Епіцентр збільшилась із 75% до 89 %. Вітчизняні виробники все частіше просять: дайте нам зразки того чи іншого товару з Китаю, ми зробимо його дешевше. Криза лише прискорює такі процеси.

Деяким виробникам дійсно було досить скрутно, інші, навпаки, переорієнтували свої потужності на нові потреби ринку, навіть почали напрацьовувати зовсім не стандартні для себе продукти. Наприклад, Красилівський агрегатний завод почав виробляти апарати штучної вентиляції легенів. Один із наших постачальників товарів для творчості, відчувши підвищений попит на свою продукцію від замкнених вдома покупців, дуже оперативно розширив асортимент своєї продукції, запропонувавши набори для дитячої творчості та сімейного дозвілля. Тож будь-яка криза – це і виклик, і шанс.

Джерело: LB.ua

Читайте також –

Епіцентр відкриває нові концептуальні салони — «Студія світла»


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  32
Усі новини ринку