Фокстрот – у топ-15 компаній-роботодавців воєнного часу за версією видання «Ділова столиця». Як і завдяки чому це вдалося
До топ-15 увійшли представники різних галузей, але об’єднані метою – втримати свій економічний фронт, не втрачаючи «основний капітал» – кваліфікованих і дружніх працівників. Сферу рітейлу побутової та електронної техніки представляє мережа Фокстрот.
Про рік роботи HR-управління в реаліях війни, навчання і мотивацію персоналу у рамках проекту розповіла директорка з персоналу Тетяна Брюханова.
Про зміни у напрямку HR протягом року
Протягом першого року війни відбулася велика кількість зовнішніх обставин, які вплинули на наші дії та рішення. Частина роздрібного персоналу фізично залишилася без роботи (через зруйновані магазини, їх закриття через загострення бойових дій тощо) і потрібно було вирішувати питання подальшого працевлаштування. Частина співробітників виїхала за кордон, не маючи змоги працювати, і ми шукали варіанти, щоб закрити або ж суміщати «вакантні» місця.
Із роботою офісного персоналу було дещо простіше: вони мали змогу працювати віддалено з будь-якої безпечної точки (ці процеси у нас були налаштовані під час пандемії). Але через втрату частині активів та призупинку багатьох бізнес-процесів, ми змушені були провести оптимізацію, що було одним із найважчих рішень за час війни.
Разом з тим, цей період дав нам можливість усвідомити, що немає задач, яких неможливо навчитися, зробило нас ще сильнішими та відповідальнішими один за одного і за компанію в цілому. Гнучкість та адаптивність стали головними soft і hard skills кожного співробітника.
Це був постійний процес змін, прорахування наступного періоду на один-три місяці. Рухалися маленькими кроками, але поступово нарощували обсяги, щоб відштовхнутися і вийти на той рівень, де ми перебуваємо зараз.
Про «новий відлік» у житті компанії
Напевне, як кожного українця, нас надихають успіхи ЗСУ та в цілому віра в перемогу. Адже всім, що зараз можемо робити, ми завдячуємо нашим захисникам. Саме тому після звільнення Київщини, Чернігівщини ми одразу почали там відновлювати наші магазини та роботу сервісних центрів, шукати нові сценарії, щоб, не закриваючи торгівельну точку, забезпечити покупців технікою та сервісом, а частину персоналу – роботою.
З червня повернули такий важливий елемент як навчання: курси зі знання товару, професійних навичок і додаткових знань для різних категорій керівників і співробітників роздробу. Тоді ж у нас з’явився внутрішній телеграм-канал про навчання «Фокстрот-розумник». Актуалізували блок з ділової комунікації всередині компанії, а також запустили курс із підвищення знань з українській мові.
Завдяки міксу зусиль, готовності персоналу до нових викликів, а також тісній співпраці з партнерами нам вдалося успішно провести сезон високих продажів з додатковою мотивацією і увійти у новий фінансовий рік.
Про підхід у внутрішніх комунікаціях
Один із важливих фокусів у цей час – підсилення внутрішніх комунікацій в компанії та підтримка психічного здоров’я. Серед наших цінностей: турбота – як про покупців, так і про команду.
Щоб бути на постійному зв’язку, окрім уже існуючого комьюніті у Фейсбук, ми запустили внутрішній телеграм-канал. Публікуємо там звернення СЕО, інтерв’ю топ-менеджерів, різноманітні новини, історії наших працівників, що вступили до лав ЗСУ (#ротаФокстрота), вакансії, інфографіку, проводимо різноманітні конкурси.
Актуальна для компанії тема піклування про психічне здоров’я працівників. Саме тому Фокстрот як учасник спільноти «Бізнес без бар’єрів» підтримав ініціативу першої леді України й долучився до навчання тренерів за курсом управління стресом «Самодопомога Плюс». На його основі створено електронний курс «Самодопомога+», що дозволяє зберігати психологічне здоров’я співробітників.
Про здобутки та перспективні плани по розвитку HR-процесів
Головним здобутком усієї компанії за цей рік є команда, завдяки якій вдалося не лише залишиться родиною Фокстрот, а й подолати труднощі, зберегти бізнес, активно працювати над розвитком, вступити в новий рік з новими планами і амбіціями.
А планів – чимало. Повернення до програм розвитку, робота з проектами, які необхідні для оптимізації процесів, перегляд систем мотивацій, повернення до додаткових мотивацій та конкурсних програм. Плануємо значну увагу приділяти утриманню команд, пропрацьовуємо низку заходів щодо адаптації у нове життя працівників, які повернуться з лав ЗСУ до нашої команди.
Продовжуватимемо тримати фокус на одній із цінностей бренду – клієнтоорієнтованості та сервісах компанії. Ми прагнемо надавати якість обслуговування, що перевищує очікування клієнта.