Універсальні солдати Eva: як у мережі шукають та готують кадри під час війни
HR-директорка компанії Eva Інна Печериця поділилася секретами керування великою кількістю працівників, розповіла де знайти баланс між автоматизацією та людським підходом, а також про виклики та ментальну підтримку.
Діловий портал delo.ua та журнал “Топ-100” присвятили свою публікацію роботі з персоналом в найбільшій drogerie-мережі Eva, яка налічує понад 1000 магазинів по всій Україні та інтернет-магазин еva.ua, в чиєму штаті працює понад 14 000 людей. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами.
Вплив війни на HR-стратегію
Ще за півроку до повномасштабної війни, розуміючи що ситуація з персоналом буде непростою, на плановій стратегічній сесії ключовим завданням визначили просування HR-бренда. Eva — високотехнологічний бізнес з великою командою розробників, спеціалістів у сфері цифрових технологій. Але для таких професіоналів досі не завжди очевидно, що тут вони отримають можливості розвитку та реалізації великих проєктів. Тож почали активніше транслювали ці меседжі аудиторії. Другий фокус роботи стосується утримання вже працюючого персоналу, оскільки злагодженість роботи команди досягається лише за умови тривалої роботи працівників у компанії.
Нові стандарти та підходи
Нестандартні підходи довелося впроваджувати для відкриття магазину Eva Beauty. Це новий формат з асортиментом професійних та преміальних товарів, з власним салоном краси. Для нього по-іншому підбирався персонал, розроблялись програми навчання та мотивації. Необхідно було дослідити особливості роботи спеціалістів, з якими раніше не працювали: перукарів, колористів, косметологів. Загалом у Eva працюють чіткі стандарти та процеси: від прийому на роботу до професійного та кар’єрного розвитку. Оскільки швидко перебудувати процеси за таких масштабів мережі неможливо, основна увага приділяється автоматизації та диджиталізації. Аби замість рутини люди більше займалися креативом. Наприклад, для побудови якісної комунікації людей іноді відволікають від гнітючих подій за рахунок гейміфікації, залучення до творчих активностей та конкурсів.
Психологічна підтримка персоналу
Також розвивається напрям психологічної підтримки у різних форматах, окремі ініціативи перетворились на комплексний проєкт. Йде навчання основ взаємодії з колегами та клієнтами, які перебувають у стресовому чи тривожному стані. Перший компонент — базова психологічна підтримка: періодичні групові зустрічі «Ранкова кава», персональні консультації. Працівнику, який має запит на роботу з психологом, компанія оплачує 10 сеансів. Друга складова — «Жіноче коло», оскільки більшість персоналу становлять жінки. Не всі, хто перебуває у складній життєвій ситуації, готові до роботи з психологом, зате потребують спілкування та обміну особистим досвідом з людьми, які проходять схожий шлях. Цей напрям започаткували нещодавно, але вже видно, що багатьом він дає відчуття опори. Також персонал вчать спілкуватися з ветеранами, людьми з інвалідністю, людьми, що мають втрати, переживають біль.
Внутрішня комунікація
Роботодавець повинен дати працівникам відчуття опори та захисту у кризові часи. Акцент робиться на ролі кожного керівника команди, відділу чи напряму. У нестандартних умовах дуже важлива взаємодія на такому рівні — і з погляду зворотного зв’язку, і з погляду інформування про події у компанії. Аби керівники усіх рівнів розвивали управлінські компетенції, для них створені дві великі навчальні програми — Котоменеджмент та Evolution.
Програми навчання керівників
Котоменеджмент народився на початку пандемії, щоб допомогти керівникам налагодити роботу своїх команд у віддаленому режимі — з-під ковдри, як котик. Тоді багатьом було складно тримати зв’язок, делегувати, контролювати дистанційно. Цю програму пройшли 250 людей при загальній кількості у 150 керівників різних рівнів, тобто багато хто до неї повертався. Evolution — це платформа розвитку управлінських компетенцій на базі корпоративного порталу. Вона допомагає створювати та реалізовувати індивідуальні плани розвитку, інтегрувати навчання у робочий процес, відкриває доступ до великої бази корисних книг, статей, тренінгів тощо.
Універсальна підготовка
Попри труднощі воєнного періоду, 2023-й компанія закінчила із найкращим показником комплектності персоналу за останні п’ять років. Враховуючи дефіцит працівників складу, водіїв та вантажників, які виконують важку фізичну роботу, йде універсалізація персоналу розподільчих центрів. Зокрема, працівниць навчають професії водія навантажувача чи вантажного транспорту. Проте бажаючих працювати на вантажівках небагато – їм важко і страшно. Частково цю проблему закривають «Команди допомоги», які можуть виїхати на місце, якщо трапилась халепа.