Експрес-підготовка до сезонних розпродажів: що можна покращити, коли час обмежений

Експрес-підготовка до сезонних розпродажів: що можна покращити, коли час обмежений

30.10.2024 08:30
  778
Валерія Байда

Сезон розпродажів вже почався — це найінтенсивніший період для роздрібної торгівлі, адже саме в цей час продажі можуть зрости до 40%. Такий результат показало дослідження української CDP eSputnik, яке охопило понад 698 компаній за період із жовтня 2021 по вересень 2024 року.

У жовтні Асоціація ритейлерів України спільно з українською CDP eSputnik провела Workshop на тему: «Сезон розпродажів 2024: як отримати максимум від retention-маркетингу». У межах заходу виступив Віталій Кондратюк, Head of Sales eSputnik. Він дав дієві поради ритейлерам, що можна швидко покращити в процесі підготовки до високого сезону.

Виклики ритейлу під час сезону розпродажів

  • Ранній початок сезону розпродажів: 32% споживачів починають переглядати та купувати за декілька тижнів до Чорної п’ятниці. Тож якщо ритейл не підготувався, вважайте, він втратив цих клієнтів. Саме тому є потреба у швидко інтегрованих та ефективних інструментах для залучення клієнтів.
  • Зростання мобільного трафіку: 79% покупок в період сезонних розпродажів 2023 року було здійснено через смартфони. Тому є необхідність використовувати більше каналів у mobile.
  • Розширення каналів пошуку товарів. Зростає використання додаткових каналів комунікації з аудиторією. Тому потрібно забезпечити безперервну взаємодію скрізь, де клієнти можуть купити товар.

Існують прості інструменти для маркетолога, які не потребують додаткових знань, ресурсів чи часу на впровадження — вони доступні, готові до використання та недорогі.

Віджети 

Віджети допомагають конвертувати відвідувачів сайту в клієнтів. Крім того, вони можуть збирати дані, показувати контент, залучати до взаємодії та вести на конкретні сторінки. У середньому форми підписок конвертують 4,01% відвідувачів сайту, а найефективніші віджети досягають показника 25,46%.  Цей інструмент збільшує кількість відвідувань сторінок на 10% та підвищує коефіцієнт конверсії у цільову дію майже втричі.

Для чого ритейлу використовувати віджети:

  1. Збільшення контактної бази збирайте дані за допомогою форм підписки, щоб згодом перетворити читачив на клієнтів.
  2. Залучення клієнтів — конвертуйте більше користувачів за допомогою віджетів, які можна таргетувати на конкретні сегменти відвідувачів.
  3. Збір фідбеку від клієнтів — щоб відповідати очікуванням клієнтів, достатньо запитати про їхні вподобання через віджет опитування. 

Ось кілька кейсів з застосування віджетів:

Український бренд одягу Must Have вирішив покращити взаємодію відвідувачів із сайтом і збільшити прибуток за допомогою віджетів-інформерів. Це принесло такі результати:

  • +240% ROMI
  • -6% Bounce rate
  • +10% до кількості відвідувань сторінок
  • 2-3 асоційовані конверсії з інформерів на кожну пряму конверсію

Також онлайн-платформа для повсякденних покупок Maudau звернулася до команди eSputnik із запитом збільшити кількість підписників та сегментувати контакти за вподобаннями, щоб надсилати їм релевантні пропозиції за конкретними категоріями товарів. Для цього вирішили впровадити три типи віджетів, і ось який приріст бази це забезпечило:

  • +15% — віджет з опитуванням
  • +46% — віджет з подарунком
  • +79% — форма підписки

Telegram-бот

Персоналізовані комунікації через цей канал допоможуть збільшити охоплення мобільної аудиторії, а повідомлення тут коштують менше, ніж у Viber чи SMS. Також 53,2% користувачів Telegram — люди у віці 25-44 роки. Це найбільш привабливі для бізнесу клієнти, адже вони мають найвищу купівельну спроможність. Особливо цей канал буде доречним для тих бізнесів, які не мають мобільного застосунку.

Якщо інтегрувати Telegram-бот в Customer Data Platform, він може стати потужним інструментом персональної комунікації, що допоможе економити бюджет, зміцнювати лояльність клієнтів і підвищувати конверсії. Завдяки інтеграції ви зможете створювати масові та тригерні розсилки, аналізувати їх ефективність в інтерфейсі системи, сегментувати та збагачувати контактні дані.

Додавши Telegram-бот в омніканальну комунікацію, ви отримаєте можливість надсилати персоналізовані розсилки не тільки на основі дій, виконаних в боті, а й базуючись на будь-яких даних з профілю контакту. Наприклад:

  • повідомлення на основі дій підписників – нагадування про товари з покинутого кошика та wishlist;
  • привітання в особливі дні – річниці першого замовлення, дні народження тощо;
  • ексклюзивні пропозиції для підписників Telegram-бота – знижки на певну категорію товарів або бонус за оформлення замовлення в боті тощо.

Гейміфікація

Про ефективність цього каналу говорить статистика:

Інтерактивність гейміфікацій залучає аудиторію та зміцнює лояльність клієнтів завдяки цікавим механікам та винагородам.

Цей інструмент можна ефективно використовувати у різноманітних каналах. Розглянемо приклади гейміфікації в e-mail-розсилках, віджетах та Telegram-боті.

  1. Гейміфікація в e-mail

В e-mail можна використовувати такі типи гейміфікації: 

  • ігри-дослідження;
  • творчі ігри;
  • головоломки;
  • змагання та конкурсні ігри.

А це кейс інтернет-магазину Stylus. Завдання було залучити нових підписників та підвищити дохід з direct-каналів. Вирішили запустити різні гейміфікації до таких інфоприводів як Чорна п’ятниця, Великдень та День народження компанії. 

У результаті отримали +8% нових активних контактів до бази щомісяця на період дії гейміфікованих кампаній та +150% щомісячного доходу від гейміфікації. 

  1. Гейміфікація у віджетах

Не менш ефективна гейміфікація й у віджетах, адже вона дозволяє залучати усіх відвідувачів вашого сайту. Найпопулярніші формати для цього каналу: колесо фортуни, скретч-картка зі знижкою, пошук прихованого призу тощо.

3. Гейміфікація в Telegram-боті

Для Telegram-ботів гейміфікація підвищує цінність підписки на цей канал, адже цікавий інтерактивний контент спонукає аудиторію взаємодіяти з брендом. Розповсюджені формати гейміфікації в Telegram-боті:

Штучний інтелект для оптимізації контенту розсилок і створення цілих кампаній

Завдяки цьому інструменту можна отримати збільшення доходу з розсилок на 41%, а CTR на 13,44%. За даними досліджень ШІ дозволяє економити до 2,5 годин в день робочого часу команди та сприяє скороченню витрат на сервісні операційні функції в e-mail-маркетингу на 20%.

  1. Спрощення і пришвидшення процесу А/В-тестування

Для автоматизації А/В-тестування в eSputnik створили блок “Одне з багатьох”. Його мета — автоматизовано покращувати результати розсилок. Система сама тестує задані повідомлення, визначає найбільш ефективне і продовжує надсилати саме його.

2. Інтегрований в e-mail-редактор ШІ

Цей інструмент дозволяє швидко опрацювати та покращити текст листа. До прикладу, створити експертні тексти, перекласти листи 10 мовами, перевірити граматику, змінити tone of voice, скоротити або розширити текст тощо.

3. Автоматизація створення мобільних кампаній

Також ШІ стає гарним помічником для створення цілих кампаній. Він допомагає автоматизовано будувати логічні ланцюжки взаємодії, вивільняючи час маркетолога на більш стратегічні задачі.

Як бачите, залучення цих інструментів не потребує багато часу та ресурсів, але може принести відчутні результати. Сезон розпродажів — чудова нагода протестувати поради та перевірити їх ефективність на практиці. Використовуйте ці інструменти, щоб виділитися серед конкурентів і підняти ваші показники на новий рівень.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку